• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Rataxes

Det kallas anarkotyranni

www.kt-kuriren.se/2025/02/14/per-ola-olsson-farlig-utveckling-nar-arlighet-straffas-0b50b/

www.helagotland.se/nyheter/visby/artikel/han-kom-med-baten-efter-jaktresa-anmaldes-for-knivbrott/rggq9p7r

Efter en lyckad jakt på fastlandet blev en man boende på Gotland stoppad i en av polisens nykterhetskontroller ? som han klarade. I bilen låg bland annat döda vildsvin, jaktkläder och några knivar.

Trots att knivar är en naturlig del av jaktlivet, det är väldigt svårt att ta tillvara på det skjutna viltet utan kniv, rapporterade patrullen honom för brott mot knivlagen.

?De sade att det var en olämplig tidpunkt att åka omkring med kniv i bilen, men hur skulle jag göra? Båten kom in vid 23-tiden och jag skulle ta mig hem till bostaden. Jag vet inte vad de är ute efter riktigt?

Diskuterar inte med angivarkryp.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2025-02-15 10:39:57 följande:

Det kallas anarkotyranni

www.kt-kuriren.se/2025/02/14/per-ola-olsson-farlig-utveckling-nar-arlighet-straffas-0b50b/

www.helagotland.se/nyheter/visby/artikel/han-kom-med-baten-efter-jaktresa-anmaldes-for-knivbrott/rggq9p7r

Efter en lyckad jakt på fastlandet blev en man boende på Gotland stoppad i en av polisens nykterhetskontroller ? som han klarade. I bilen låg bland annat döda vildsvin, jaktkläder och några knivar.

Trots att knivar är en naturlig del av jaktlivet, det är väldigt svårt att ta tillvara på det skjutna viltet utan kniv, rapporterade patrullen honom för brott mot knivlagen.

?De sade att det var en olämplig tidpunkt att åka omkring med kniv i bilen, men hur skulle jag göra? Båten kom in vid 23-tiden och jag skulle ta mig hem till bostaden. Jag vet inte vad de är ute efter riktigt?

Kommer med största sannolikhet läggas ner eftersom det nu finns en prejudicerande dom. 

svenskjakt.se/start/nyhet/viktig-dom-for-jagare-hogsta-domstolen-friar-for-kniv-i-bilen/

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Rataxes

"Jamen Lars Tingström och Fontainbleau då?"
    " jamen det sprängdes minsann bankboxar på 90-talet"
    "Jamen Västtyska ambassaden då?" (hoppsan, det var visst vänsterterrorister, bäst att vi glömmer den)

Bild
    Bild

Diskuterar inte med angivarkryp
  • Rataxes
    Så massmördaren i Örebro drevs av ett bidragsextremistiskt motiv.
    Där ser man vad bidrag gör med människor.
    Dags att förbjuda bidrag och kriminalisera organisationer som propagerar för bidrag.
    Hellre en till tidöregering än en med 4 våp och en sojapojke..
  • KillBill
    Rataxes skrev 2025-05-16 12:43:03 följande:
    Så massmördaren i Örebro drevs av ett bidragsextremistiskt motiv.
    Där ser man vad bidrag gör med människor.
    Dags att förbjuda bidrag och kriminalisera organisationer som propagerar för bidrag.

Angående dina två senaste inlägg: Vad tänker du om att statistiken visar att risken för att oskyldiga dödas av galningar med jaktvapen är betydligt högre än risken att oskyldiga dödas av kriminella gäng?

Borde det inte bli svårare att få jaktvapen och borde det inte vara enklare att återkalla både jaktlicenser och vapeninnehav?

• nattuw
    KillBill skrev 2025-05-16 17:42:23 följande:

Angående dina två senaste inlägg: Vad tänker du om att statistiken visar att risken för att oskyldiga dödas av galningar med jaktvapen är betydligt högre än risken att oskyldiga dödas av kriminella gäng?

Borde det inte bli svårare att få jaktvapen och borde det inte vara enklare att återkalla både jaktlicenser och vapeninnehav?

Varför försöker du hela tiden förringa de kriminella gängens mord och sprängningar?
  • KillBill
    nattuw skrev 2025-05-16 22:41:58 följande:
    Varför försöker du hela tiden förringa de kriminella gängens mord och sprängningar?
    Jag försöker inte förringa något utan belyser bara fakta.  
  • nattuw
    KillBill skrev 2025-05-16 22:56:27 följande:
    Jag försöker inte förringa något utan belyser bara fakta.  
    Nix, du förringar det våld som utövas av gängkriminella.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna