• AnnieAnniee

Vad händer honom om SD vinner?

Hej!
    Jag har en pojkvän som jag varit tillsammans med i nästan 6 år. Han är från Bosnien-Herzegovina och föddes här 1994. Han är svensk medborgare, gått ut skolan, talar flytande svenska osv. Men han är ändå en så kallad "Blatte".
    Nu kommer kanske en dum fråga men hade ändå varit tacksam för svar. Vad lär hända med honom om Sverigedemokraterna vinner? Och kan dem ens göra något mot invandrare som blivit svenska medborgare och/eller bott här hela sitt liv?

• Svar på tråden Vad händer honom om SD vinner?
  • RosaSmurf
    AnnieAnniee skrev 2015-12-07 18:43:38 följande:

Hej!

Jag har en pojkvän som jag varit tillsammans med i nästan 6 år. Han är från Bosnien-Herzegovina och föddes här 1994. Han är svensk medborgare, gått ut skolan, talar flytande svenska osv. Men han är ändå en så kallad "Blatte".

Nu kommer kanske en dum fråga men hade ändå varit tacksam för svar. Vad lär hända med honom om Sverigedemokraterna vinner? Och kan dem ens göra något mot invandrare som blivit svenska medborgare och/eller bott här hela sitt liv?

Inget kommer att hända. Din pojkvän är född i Sverige och svensk medborgare, dvs inte utlänning och inte heller någon med tillfälligt uppehållstillstånd.

Dessutom är det 3 år till nästa val... du kanske inte ens är tillsammans med honom om 3 år.
  • MrFahrenheit
    RosaSmurf skrev 2015-12-07 22:51:27 följande:
    Inget kommer att hända. Din pojkvän är född i Sverige och svensk medborgare, dvs inte utlänning och inte heller någon med tillfälligt uppehållstillstånd.

Dessutom är det 3 år till nästa val... du kanske inte ens är tillsammans med honom om 3 år.
    Du och jag kanske blir kära i varandra under de kommande 3 åren
    Jag är inte arg, jag är förbannad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • mamisch

Inget kommer att hända honom.  Han är Svensk.  

Jag har 'bara' uppehållstillstånd och är inte orolig alls för SD.

• MrFahrenheit
    mamisch skrev 2015-12-07 23:20:33 följande:

Inget kommer att hända honom.  Han är Svensk.  

Jag har 'bara' uppehållstillstånd och är inte orolig alls för SD.

Jag älskar dig med...

Vet du vad? 
  • Rutgers
    MrFahrenheit skrev 2015-12-07 22:30:48 följande:
    Jag tror att du först bör invänta ett svar innan du kan kommentera och ge förhastade kommentarer till vederbörande...
    Svar om vad, ifrån vem?

• Superbus

Det är en väldigt relevant fråga. Inte vet jag! En annan relevant fråga är, vad händer om de inte vinner. Inte vet jag!

Precis så är det, säger någon att den vet, är det förbannad lögn som bara bygger på personens politiska uppfattning och har inget att göra med logiskt tänkande alls.

I min värld tänder man inte på för att se om det tar sig eller inte. Man ger helt enkelt fan i att tända på om man inte vill att det ska brinna.

• MrFahrenheit
    Superbus skrev 2015-12-08 00:06:53 följande:

Det är en väldigt relevant fråga. Inte vet jag! En annan relevant fråga är, vad händer om de inte vinner. Inte vet jag!

Precis så är det, säger någon att den vet, är det förbannad lögn som bara bygger på personens politiska uppfattning och har inget att göra med logiskt tänkande alls.

I min värld tänder man inte på för att se om det tar sig eller inte. Man ger helt enkelt fan i att tända på om man inte vill att det ska brinna.

Det finns inget enkelt svar kring frågor som inte ställs rakt ut. 

Frågor är till för att ifrågasättas, på samma sätt som vi egentligen skapar våra egna problem. Det vi egentligen glömmer bort är att för varje givet problem vi ställs inför, så har vi minst 100 olika lösningar. 

Att bortse ifrån det, är ingen lösning...
  • Superbus
    MrFahrenheit skrev 2015-12-08 00:14:56 följande:
    Det finns inget enkelt svar kring frågor som inte ställs rakt ut. 

Frågor är till för att ifrågasättas, på samma sätt som vi egentligen skapar våra egna problem. Det vi egentligen glömmer bort är att för varje givet problem vi ställs inför, så har vi minst 100 olika lösningar. 

Att bortse ifrån det, är ingen lösning...
    Jag är bara så trött på de båda sidorna som ska hetsa mot varandra och sprida ångest hos människor, istället för att ta sig samman och lösa de problem som finns. Ingen tjänar på antaget tjafs! Det blir som det blir och så bra vi gör det...

Kul sidfot Skrattande Vad är du mest förbannad på?
  • Velouria

Hur ska man forska i alla flyktingars fall för att kunna bevisa att de har ljugit? Och hur "gamla" ska flyktingarna vara, dvs ska man titta på flyktingar som bott här i t.ex. 30 år?

Vad vill du?
  • Velouria
    AnnieAnniee skrev 2015-12-07 18:43:38 följande:

Hej!

Du kan vara lugn, TS. Din pojkvän tillhör rätt kategori vad gäller etnicitet så honom kommer SD inte ens att titta åt. Det finns också väldigt många från östeuropa inom SD, så din kille har mycket backup egentligen. Titta på Anna Hagwall, anhörigsinvandraren från Ungern som vill stoppa anhörigsinvandringen till Sverige...
    Vad vill du?
Svar på tråden Vad händer honom om SD vinner?