• AnnieAnniee

Vad händer honom om SD vinner?

Hej!
    Jag har en pojkvän som jag varit tillsammans med i nästan 6 år. Han är från Bosnien-Herzegovina och föddes här 1994. Han är svensk medborgare, gått ut skolan, talar flytande svenska osv. Men han är ändå en så kallad "Blatte".
    Nu kommer kanske en dum fråga men hade ändå varit tacksam för svar. Vad lär hända med honom om Sverigedemokraterna vinner? Och kan dem ens göra något mot invandrare som blivit svenska medborgare och/eller bott här hela sitt liv?

• Svar på tråden Vad händer honom om SD vinner?
  • Gert

Jag tycker att du ska sluta läsa och tro på vad Aftonbladet, DN och Expressen skriver och sluta lyssna på vad alla indoktrinerade SD-hatare säger om vad som händer om SD kommer till makten.

SD är inte onda människor som äter småbarn till frukost och vill kasta ut alla invandrare ur landet. Läs SD:s partiprogram och sluta tro på skrämselpropagandan som kommer från deras politiska motståndare och antagonister.

Give ´em Hell!
  • Fjäril kär

jag är inte alls någon SD:are men självklart handlar det inte om att alla med invandrarbakgrund ska slängas ut ur landet. Det skulle ju snarare innebära att hela landet blir tömt totalt. Och så är det ju inte sagt. 

• Mentat

Det lär inte hända ett endaste dugg med honom. (s)+(mp) genomför nu i princip (sd):s politik: Att ha EU:s strängaste krav för invandring. Åkesson ler säkert i mjugg...

Men även om (sd) hade haft egen majoritet lär det inte hända ett dugg med dem som är födda här. Jag är mest förundrad över hur det går till att människor kan bli så uppskrämda. Jag vill inte förringa TS oro, snarare tycker jag att det är sorgligt att hon har blivit så skrämd, rimligen av media i allmänhet.

• KillBill

SD kommer förhoppningsvis aldrig kasta ut människor som är födda i landet men för de som inte är födda i landet finns anledning att vara orolig. Det är bara drygt en vecka sedan Richard Jomshof förklarade att SD är beredd att riva upp uppehållstillstånd som redan är beviljade och Jimmie Åkesson instämmer i att det inte är en orimlig tanke att Sverige börjar utvisa människor som redan har fått uppehållstillstånd.

www.sydsvenskan.se/sverige/sd-topp-vill-utvisa-flyktingar-som-fatt-uppehallstillstand/

• Gert
    KillBill skrev 2015-12-07 19:46:12 följande:

SD kommer förhoppningsvis aldrig kasta ut människor som är födda i landet men för de som inte är födda i landet finns anledning att vara orolig. Det är bara drygt en vecka sedan Richard Jomshof förklarade att SD är beredd att riva upp uppehållstillstånd som redan är beviljade och Jimmie Åkesson instämmer i att det inte är en orimlig tanke att Sverige börjar utvisa människor som redan har fått uppehållstillstånd.

www.sydsvenskan.se/sverige/sd-topp-vill-utvisa-flyktingar-som-fatt-uppehallstillstand/

Jag ser inget fel med att människor som har fått uppehållstillstånd på felaktiga grunder ska kunna bli av med sina uppehållstillstånd. Om Socialdemokraterna kommer med ett liknande förslag kommer du att försvara det. 
    Give ´em Hell!
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-12-07 19:52:02 följande:

Jag ser inget fel med att människor som har fått uppehållstillstånd på felaktiga grunder ska kunna bli av med sina uppehållstillstånd. Om Socialdemokraterna kommer med ett liknande förslag kommer du att försvara det. 

• Nerfherder

Fel.
  • Kapitalismen

Det sorgliga är att många troligen likt TS tror att det som SD kommer göra är att slänga ut personer som hennes pojkvän ur landet.

• KillBill
    Give ´em Hell!
    Självklart ska invandrare kunna bli av med uppehållstillstånd som givits på felaktiga grunder, så är ju regelverket redan idag.

"Migrationsverket har redan i dag möjlighet att dra in beviljade permanenta uppehållstillstånd. Det kan bland annat göras om någon uppgav en falsk identitet vid sin ansökan, eller om personen inte berättat eller medvetet ljugit om något som hade betydelse för uppehållstillståndet"

www.expressen.se/nyheter/omprova-beviljade-uppehallstillstand/

Därför antar jag att SDs vill kunna dra in uppehållstillstånd för personer som inte passar in i det sverigedemokratiska mönstersamhället.
Svar på tråden Vad händer honom om SD vinner?