• AnnieAnniee

Vad händer honom om SD vinner?

Hej!
    Jag har en pojkvän som jag varit tillsammans med i nästan 6 år. Han är från Bosnien-Herzegovina och föddes här 1994. Han är svensk medborgare, gått ut skolan, talar flytande svenska osv. Men han är ändå en så kallad "Blatte".
    Nu kommer kanske en dum fråga men hade ändå varit tacksam för svar. Vad lär hända med honom om Sverigedemokraterna vinner? Och kan dem ens göra något mot invandrare som blivit svenska medborgare och/eller bott här hela sitt liv?

• Svar på tråden Vad händer honom om SD vinner?
  • RosaSmurf
    MrFahrenheit skrev 2015-12-07 23:14:32 följande:

Du och jag kanske blir kära i varandra under de kommande 3 åren

Ja, under kan ju ske.... men tvivlar på det
  • K Kalle

SD inner inte. De kan bli större, men 50% av rösterna får de inte. Om de skulle bli största parti och regera Sverige skulle landets utveckling vridas tillbaka till medeltiden, eller åtminstone den victorianska tiden. Abort skulle förbjudas och sambeskattning återinföras.

• Mentat
    K Kalle skrev 2015-12-08 08:10:11 följande:

SD inner inte. De kan bli större, men 50% av rösterna får de inte. Om de skulle bli största parti och regera Sverige skulle landets utveckling vridas tillbaka till medeltiden, eller åtminstone den victorianska tiden. Abort skulle förbjudas och sambeskattning återinföras.

Nåja, jag skulle ju inte kalla 1970 för "den victorianska tiden" även om jag ser (sd) litet grand som (s) modell 1950....
    Vill de slopa abort och särbeskattning? Inte för att det har något att göra med TS pojkvän, jag känner bara inte igen det.
  • K Kalle
    Mentat skrev 2015-12-08 08:23:02 följande:
    Nåja, jag skulle ju inte kalla 1970 för "den victorianska tiden" även om jag ser (sd) litet grand som (s) modell 1950....
    Vill de slopa abort och särbeskattning? Inte för att det har något att göra med TS pojkvän, jag känner bara inte igen det.
    Förslagen röstades inte igenom på partistämman, men många i partiet är för detta.
  • Mentat
    K Kalle skrev 2015-12-08 08:31:28 följande:
    Förslagen röstades inte igenom på partistämman, men många i partiet är för detta.
    OK, det är alltså inte partiets politik. Tack, jag tyckte just att jag inte kände igen det.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-12-07 21:32:38 följande:

Jag tycker att det är läskigt att Jimmie Åkesson har börjat resonerar om möjligheten att dra tillbaka uppehållstillstånd för människor som redan har beviljats permanent uppehållstillstånd (om skyddsbehov inte längre föreligger).

Var Jimmies gräns går, för när ett uppehållstillstånd kan dras tillbaka, framgår tyvärr inte av artikeln men om jag var invandrare skulle jag inte känna mig trygg med Jimmie Åkesson vid makten.

www.expressen.se/nyheter/omprova-beviljade-uppehallstillstand/

Invandrare kan ju inte direkt känna sig trygga med Socialdemokraterna och Miljöpartiet vid makten heller, vilket har bevisats de senaste veckorna. Men det är du knäpptyst om. Skrämselpropagandan mot SD fortsätter i oförminskad styrka, trots att regeringen nu genomför SD-politik i flyktingpolitiken.
    Give ´em Hell!
  • Rikard
    AnnieAnniee skrev 2015-12-07 18:43:38 följande:

Hej!
    Jag har en pojkvän som jag varit tillsammans med i nästan 6 år. Han är från Bosnien-Herzegovina och föddes här 1994. Han är svensk medborgare, gått ut skolan, talar flytande svenska osv. Men han är ändå en så kallad "Blatte".
    Nu kommer kanske en dum fråga men hade ändå varit tacksam för svar. Vad lär hända med honom om Sverigedemokraterna vinner? Och kan dem ens göra något mot invandrare som blivit svenska medborgare och/eller bott här hela sitt liv?

"Han är från Bosnien-Herzegovina och föddes här ...."
    Var är "här"? Sverige? I så fall är han ju inte "från Bosnien-Herzegovina".
  • Rikard
    K Kalle skrev 2015-12-08 08:10:11 följande:

Jag önskar att jag kunde vara lika säker som du, men innan SD klev in på scenen var jag övertygad om att Sverige aldrig skulle sjunka så lågt att vi fick ett stort rasistiskt parti i riksdagen.
    Jag hade fel.
    Tyvärr tror jag att detta kan sluta hur illa som helst. Om SD skulle komma till makten skulle det vara fullkomlig katastrof på alla sätt. Det är ett gäng rasistiska troll.
  • Rikard
    Gert skrev 2015-12-08 18:16:31 följande:
    Invandrare kan ju inte direkt känna sig trygga med Socialdemokraterna och Miljöpartiet vid makten heller, vilket har bevisats de senaste veckorna. Men det är du knäpptyst om. Skrämselpropagandan mot SD fortsätter i oförminskad styrka, trots att regeringen nu genomför SD-politik i flyktingpolitiken.
    Anser du att det är bra eller dåligt att människor inte kan känna sig trygga?
Svar på tråden Vad händer honom om SD vinner?