• AnnieAnniee

Vad händer honom om SD vinner?

Hej!
    Jag har en pojkvän som jag varit tillsammans med i nästan 6 år. Han är från Bosnien-Herzegovina och föddes här 1994. Han är svensk medborgare, gått ut skolan, talar flytande svenska osv. Men han är ändå en så kallad "Blatte".
    Nu kommer kanske en dum fråga men hade ändå varit tacksam för svar. Vad lär hända med honom om Sverigedemokraterna vinner? Och kan dem ens göra något mot invandrare som blivit svenska medborgare och/eller bott här hela sitt liv?

• Svar på tråden Vad händer honom om SD vinner?
  • AnnieAnniee

du kan ju gärna förklara mer för som du ser så är jag rätt så förvirrad när det gäller politik

Kapitalismen skrev 2015-12-07 20:05:46 följande:

Det sorgliga är att många troligen likt TS tror att det som SD kommer göra är att slänga ut personer som hennes pojkvän ur landet.

• KillBill
    Kapitalismen skrev 2015-12-07 20:05:46 följande:

Det sorgliga är att många troligen likt TS tror att det som SD kommer göra är att slänga ut personer som hennes pojkvän ur landet.

Varför ska man inte tro att SD skulle kunna göra något sådant? Som jag skrivit ovan så har ju framstående Sverigedemokrater utryckt att det kan bli aktuellt att dra in uppehållstillstånd för människor som redan har beviljats permanent uppehållstillstånd.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-12-07 20:10:21 följande:
    Självklart ska invandrare kunna bli av med uppehållstillstånd som givits på felaktiga grunder, så är ju regelverket redan idag.

"Migrationsverket har redan i dag möjlighet att dra in beviljade permanenta uppehållstillstånd. Det kan bland annat göras om någon uppgav en falsk identitet vid sin ansökan, eller om personen inte berättat eller medvetet ljugit om något som hade betydelse för uppehållstillståndet"

www.expressen.se/nyheter/omprova-beviljade-uppehallstillstand/

Därför antar jag att SDs vill kunna dra in uppehållstillstånd för personer som inte passar in i det sverigedemokratiska mönstersamhället.
    Du antar fel. 
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Kapitalismen skrev 2015-12-07 20:11:35 följande:
    sd.se/var-politik/
    SDs besked att de vill kunna dra tillbaka uppehållstillstånd kom för ett par dagar sedan och de har nog inte hunnit uppdaterat sin hemsida ännu.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-12-07 20:21:02 följande:
    Varför ska man inte tro att SD skulle kunna göra något sådant? Som jag skrivit ovan så har ju framstående Sverigedemokrater utryckt att det kan bli aktuellt att dra in uppehållstillstånd för människor som redan har beviljats permanent uppehållstillstånd.
    Vilket man redan kan idag. 
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-12-07 20:23:00 följande:
    Du antar fel. 
    Give ´em Hell!
    Förklara vad SD menar då!

Kan det vara så att SD har föreslagit saker som redan gäller idag =SD har noll koll?
  • Kapitalismen
    KillBill skrev 2015-12-07 20:23:50 följande:
    SDs besked att de vill kunna dra tillbaka uppehållstillstånd kom för ett par dagar sedan och de har nog inte hunnit uppdaterat sin hemsida ännu.
    Vad har det med saken att göra? SD kommer inte "slänga ut" någon som bott i landet lagligt sen 1994.
  • KillBill
    Kapitalismen skrev 2015-12-07 20:30:40 följande:
    Vad har det med saken att göra? SD kommer inte "slänga ut" någon som bott i landet lagligt sen 1994.
    När det gäller SD så är nog osvuret bäst.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-12-07 20:28:47 följande:
    Förklara vad SD menar då!

Kan det vara så att SD har föreslagit saker som redan gäller idag =SD har noll koll?
    Du kan lyssna på vad Jomshof och Åkesson säger. Finns att tillgå på SR.se.

Har du belägg för dina antaganden som bygger på ren skrämselpropaganda?
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Vad händer honom om SD vinner?