• Anonym (undrande)

dumpa dejt eller behålla?

Skulle uppskatta lite dejtingråd då jag är rätt vilse på den fronten.

Bakgrunden är att jag enligt plan ska på en andra dejt ikväll med en kille jag träffat på nätet. Han messade imorse att meddelade han skulle höra av sig om tid och plats under dagen.

Han har än så länge inte hört av sig och kan tycka att det känns lite oartigt att vänta in i sista minuten med att höra av sig om en sån sak. Han slutade jobbet för länge sedan om det spelar någon roll.

Faktiskt tappat lusten att träffa honom men eftersom jag tenderar att överdriva rätt ofta så vill jag ändå dubbelkolla mer er här på fl och fråga er vad ni tycker.

Så vad tycker ni? Är det okej att meddela sig i sista minuten och vad säger en sån sak om en kille?

• Svar på tråden dumpa dejt eller behålla?
  • Anonym (m)

jag tycker det är konstigt att ni inte bestämde det när ni ändå pratade om det. Jag hade aldrig låtit någon hålla mig så i ovisshet. Jag vill kunna planera tex hur jag ska ta mig dit. Då behöver jag ju veta vart det är. 

Jag skulle nog ha messat själv och frågat hur det blir. Det är vardag och ska man jobba nästa dag kan ju inte dejten starta för sent.

• Anonym (V)

Jag skulle göra upp andra planer och tacka nej till honom.

• Anonym (undrande)
    Anonym (V) skrev 2015-12-15 16:50:58 följande:

Jag skulle göra upp andra planer och tacka nej till honom.

Lutar åt det.

Hur tackar man nej på ett artigt sätt? Kan jag bara ignorera om han exempelvis messar eller bör jag svara någonting då?

Sorry men känner mig verkligen som en nybörjare.. :/
  • Anonym (V)
    Anonym (undrande) skrev 2015-12-15 16:59:46 följande:

Lutar åt det.

Hur tackar man nej på ett artigt sätt? Kan jag bara ignorera om han exempelvis messar eller bör jag svara någonting då?

"Jag har redan andra planer tyvärr. Kanske en annan gång. Ha en trevlig kväll."

Eller nåt liknande.
  • Anonym (undrande)
    Anonym (m) skrev 2015-12-15 16:43:46 följande:

jag tycker det är konstigt att ni inte bestämde det när ni ändå pratade om det. Jag hade aldrig låtit någon hålla mig så i ovisshet. Jag vill kunna planera tex hur jag ska ta mig dit. Då behöver jag ju veta vart det är. 

Jag skulle nog ha messat själv och frågat hur det blir. Det är vardag och ska man jobba nästa dag kan ju inte dejten starta för sent.

Det känns inte riktigt bra att messa själv. Men tack för rådet :)
  • Anonym (undrande)
    Anonym (V) skrev 2015-12-15 17:04:03 följande:

"Jag har redan andra planer tyvärr. Kanske en annan gång. Ha en trevlig kväll."

Eller nåt liknande.

Det lät jättevettigt. Tack :)
  • Anonym (m)
    Anonym (undrande) skrev 2015-12-15 16:59:46 följande:
    Lutar åt det.

hör han av sig skulle jag nog svara "jaha jag trodde inte det blev nåt eftersom du inte meddelat något. Nu har jag andra planer"
  • 040kille

Men... Hur komplicerat är det? Hör av dig själv och fråga vad han har funderat ut? Det kan också vara att där har blivit något förhinder som han inte hunnit meddela än.

Bara för att han inte ger dig ögonblicklig bekräftelse betyder inte det att han är en nolla.

Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • annananonym
    040kille skrev 2015-12-15 17:06:57 följande:

Men... Hur komplicerat är det? Hör av dig själv och fråga vad han har funderat ut? Det kan också vara att där har blivit något förhinder som han inte hunnit meddela än.

Bara för att han inte ger dig ögonblicklig bekräftelse betyder inte det att han är en nolla.

Håller med och kl är bara 5 dessutom.
  • Anonym (undrande)
    040kille skrev 2015-12-15 17:06:57 följande:

annananonym skrev 2015-12-15 17:09:52 följande:

Håller med och kl är bara 5 dessutom.

Men hur ska ni ha det? Kan ni inte bara svara samma sak?

Har en historik av att ha ett stort bekräftelsebehov i relationer. Har jobbat mycket med det och faktiskt till stor del kommit över det. Men nu känner jag mig istället som en fjortis som dejtar för första gången utan någon som helst koll på vad som klassas som normalt "dejtingbeteende". Därför jag frågar er här på fl. För att få lite referensramar. Men det skulle förenkla mycket om ni alla sa samma sak ;)
Svar på tråden dumpa dejt eller behålla?