• Anonym (undrande)

dumpa dejt eller behålla?

Skulle uppskatta lite dejtingråd då jag är rätt vilse på den fronten.

Bakgrunden är att jag enligt plan ska på en andra dejt ikväll med en kille jag träffat på nätet. Han messade imorse att meddelade han skulle höra av sig om tid och plats under dagen.

Han har än så länge inte hört av sig och kan tycka att det känns lite oartigt att vänta in i sista minuten med att höra av sig om en sån sak. Han slutade jobbet för länge sedan om det spelar någon roll.

Faktiskt tappat lusten att träffa honom men eftersom jag tenderar att överdriva rätt ofta så vill jag ändå dubbelkolla mer er här på fl och fråga er vad ni tycker.

Så vad tycker ni? Är det okej att meddela sig i sista minuten och vad säger en sån sak om en kille?

• Svar på tråden dumpa dejt eller behålla?
  • Anonym (Tss)
    Anonym (undrande) skrev 2015-12-15 16:39:39 följande:

Skulle uppskatta lite dejtingråd då jag är rätt vilse på den fronten.

Bakgrunden är att jag enligt plan ska på en andra dejt ikväll med en kille jag träffat på nätet. Han messade imorse att meddelade han skulle höra av sig om tid och plats under dagen.

Han har än så länge inte hört av sig och kan tycka att det känns lite oartigt att vänta in i sista minuten med att höra av sig om en sån sak. Han slutade jobbet för länge sedan om det spelar någon roll.

Faktiskt tappat lusten att träffa honom men eftersom jag tenderar att överdriva rätt ofta så vill jag ändå dubbelkolla mer er här på fl och fråga er vad ni tycker.

Så vad tycker ni? Är det okej att meddela sig i sista minuten och vad säger en sån sak om en kille?

Löjligt tjejig överanalyserande tycker jag.

Han har ju redan "bokat" upp dig genom att säga att han vill ses. Han har ju sagt att han återkommer om tid och plats och du vet ju inte vad som hänt under dagen som kan ha gjort att han inte skrivit ännu.

Det hade ju varit en grej om han sagt att ni kanske kan ses ikväll, men nu har han ju faktiskt sagt att han vill det, du har bara inte specifikt fått reda på tid och plats ännu.
  • Anonym (undrande)
    annananonym skrev 2015-12-15 17:09:52 följande:

Håller med och kl är bara 5 dessutom.

Vid vilket klockslag tycker du att det är för sent?
  • Anonym (undrande)
    Anonym (Tss) skrev 2015-12-15 17:22:36 följande:

Löjligt tjejig överanalyserande tycker jag.

Han har ju redan "bokat" upp dig genom att säga att han vill ses. Han har ju sagt att han återkommer om tid och plats och du vet ju inte vad som hänt under dagen som kan ha gjort att han inte skrivit ännu.

Det hade ju varit en grej om han sagt att ni kanske kan ses ikväll, men nu har han ju faktiskt sagt att han vill det, du har bara inte specifikt fått reda på tid och plats ännu.

Men jag kan ju inte planera nåt när jag varken vet tid eller plats. Jobbigt ju. Föredrar nog att veta i god tid.
  • Anonym (hm)

Har han inte hört av sig än så är TS nog prio två så känn ingen sorg över att tacka nej.

• Anonym (m)

jag tycker det är konstigt, som jag skrev, att man bokar en dejt men inte NÄR? det låser ju hela kvällen om man måste vänta. Jag hade som sagt messat själv senast 17 ungefär. Förväntat mig svar ganska så snart, eftersom ju han också vet att det är bokat dejt.

Fick jag inget svar inom en halvtimme hade jag ansett mig dumpad! 

och sen TS, lär dig att boka tid och plats så att du har allt klart :)

• Anonym (undrande)
    Anonym (m) skrev 2015-12-15 17:40:17 följande:

jag tycker det är konstigt, som jag skrev, att man bokar en dejt men inte NÄR? det låser ju hela kvällen om man måste vänta. Jag hade som sagt messat själv senast 17 ungefär. Förväntat mig svar ganska så snart, eftersom ju han också vet att det är bokat dejt.

Ja man lär sig så länge man lever. Mycket bra råd. Tack :)
  • Anonym (undrande)
    Anonym (m) skrev 2015-12-15 17:40:17 följande:

Han sa att han skulle höra av sig under dagen och det har han inte gjort. Anser mig själv vara dumpad nu. Det känns lite tråkigt men okej ändå tack vare alla råd jag fått här i tråden. Skönt att veta att den känslomässiga kompassen inte pekar åt helt fel håll :)
  • Anonym (217)

Tycker det där är ett jättevanligt beteende bland killar. Jag känner som du TS och det blir att man tänker, men ska vi verkligen ses? Har han ångrat sig?

Men så hör dom av sig och är helt cool-lugna med inställningen att ses, för det var ju bestämt. Lite - du kan komma hem till mig, jag är strax klar. Jaha men vi hade ju inte bestämt nån tid, så nu tar det en stund för mig att duscha och göra mig iordning.

Helskumt.

• Anonym (BosseLarsson)

Har du provat att få tag i honom? Det kanske finns en förklaring till att han inte hört av sig. 

Svar på tråden dumpa dejt eller behålla?