• Anonym (undrande)

dumpa dejt eller behålla?

Skulle uppskatta lite dejtingråd då jag är rätt vilse på den fronten.

Bakgrunden är att jag enligt plan ska på en andra dejt ikväll med en kille jag träffat på nätet. Han messade imorse att meddelade han skulle höra av sig om tid och plats under dagen.

Han har än så länge inte hört av sig och kan tycka att det känns lite oartigt att vänta in i sista minuten med att höra av sig om en sån sak. Han slutade jobbet för länge sedan om det spelar någon roll.

Faktiskt tappat lusten att träffa honom men eftersom jag tenderar att överdriva rätt ofta så vill jag ändå dubbelkolla mer er här på fl och fråga er vad ni tycker.

Så vad tycker ni? Är det okej att meddela sig i sista minuten och vad säger en sån sak om en kille?

• Svar på tråden dumpa dejt eller behålla?
  • lindalicious

Alltså, alla har väl olika referensramar till vad som är okej och inte. Därav fl's lite livliga *host* diskussioner emellanåt ;)

Men hur gick det då? Hörde han av sig eller du igår? Vad sades? *nyfiken på fortsättningen*

Don't get mad, get even.
  • Anonym (Trist)

Han låter som en trist typ som beter sig ohyfsat. Jag hade inte lagt mer tid på honom.

Hörde han av sig mer sen?

• Anonym (m)
    Anonym (undrande) skrev 2015-12-15 19:11:35 följande:

Nu fick jag ett meddelande från honom om att han varit trött efter jobbet och bara vilat..

Förstår inte. Orkar inte ens försöka förstå. Någon som kan ge en förklaring? Blir faktiskt lite ledsen. Varför inte vara schysst och ställa in i tid? Jaja alla passar inte ihop.

det är klassiskt beteende att han inte var så sugen på dejt. Han kom dock på att man borde nog höra av sig åtminstone, men too late.
    Inget att hänga i julgranen, nej

Har en kompis som blev stood up för ett tag sen. Det var mannen som var mest ivrig på att boka in en dejt så hon sa ja. De skulle ses och ta en bit mat. Hon gick dit och han kom inte. Hon messade, inget svar. En kompis till henne gick dit istället så hon inte behövde äta ensam i af.  Tror hon fick ett mess en eller två dagar efter med förklaringen: "Jag fick jobba över, sorry" Hon messade igen att han kunde väl bara ha skrivit det till henne så hade hon ju stannat hemma. Då svarade han igen "jag la ifrån mig mobilen för att kunna fokusera på jobbet"
    Hon gav sig inte utan skrev igen. Då blev han väl lite irriterad och började skriva att han fått lite kalla fötter osv. Som om det var hennes fel att han inte kom  dejten. Då skrev hon igen, att det var han som velat gå på dejt, det var han som valde tid och plats, det hör till vanligt hyfs och vett att man hör av sig om det inte funkar och att han sannerligen inte skulle skylla på henne utan ta lite ansvar för sin egen del. 

Ibland verkar soliga bara tänka på sig själv och inte förstå att den andre personen planerat, tagit timmar av sin tid för att kunna gå på den dejten. Detta handlade om en man ca 40 år. man kan tycka man skulle ha lärt sig lite folkvett i den åldern.

Och oavsett ålder, alla kan bli nervösa eller ångra eller inte ha lust, men man hör banns mig av sig, innan!
  • Anonym (nn)
    Anonym (Ja) skrev 2015-12-15 21:33:58 följande:
    Har aldrig gått på dejt med en kille som är sen! Kan skicka vidare dem till dig hehe... Klockor är ju överskattade, måste man lägga så stor vikt vid dem? Har man inte sagt att "vid 20" ska jag göra ditten o datten så vad spelar det för roll? Slappna av mer borde folk göra. Det här landet är bara så up tight.
    Ja fast vid 20 är inte kl 22. Att bli lite sen är ok men då får man höra av sig i så fall
  • Anonym (Inte intresserad)
    Anonym (undrande) skrev 2015-12-15 16:39:39 följande:
    Skulle uppskatta lite dejtingråd då jag är rätt vilse på den fronten. Bakgrunden är att jag enligt plan ska på en andra dejt ikväll med en kille jag träffat på nätet. Han messade imorse att meddelade han skulle höra av sig om tid och plats under dagen. Han har än så länge inte hört av sig och kan tycka att det känns lite oartigt att vänta in i sista minuten med att höra av sig om en sån sak. Han slutade jobbet för länge sedan om det spelar någon roll. Faktiskt tappat lusten att träffa honom men eftersom jag tenderar att överdriva rätt ofta så vill jag ändå dubbelkolla mer er här på fl och fråga er vad ni tycker. Så vad tycker ni? Är det okej att meddela sig i sista minuten och vad säger en sån sak om en kille?

Helt oacceptabelt men tyvärr väldigt vanligt... Efter några månader dejtande har jag lärt mig en sak - är man intresserad så hör man av sig. Om killen/tjejen inte hör av sig så var intresset uppenbarligen inte så stort, och då lägger jag ner. Sen är det nästan mer regel än undantag att såna personer hör av sig mycket senare, typ en månad eller längre, och är "på". Så konstigt. Kan man inte bara vara ärlig och säga att man ångrat sig, fått kalla fötter eller vad det nu är? Det är ju oändligt mycket bättre än att bara hålla tyst eller inte dyka upp. Lycka till i fortsättningen!
  • Anonym (Ja)
    Anonym (m) skrev 2015-12-16 08:27:32 följande:

det är klassiskt beteende att han inte var så sugen på dejt. Han kom dock på att man borde nog höra av sig åtminstone, men too late.

Inget att hänga i julgranen, nej

Har en kompis som blev stood up för ett tag sen. Det var mannen som var mest ivrig på att boka in en dejt så hon sa ja. De skulle ses och ta en bit mat. Hon gick dit och han kom inte. Hon messade, inget svar. En kompis till henne gick dit istället så hon inte behövde äta ensam i af.  Tror hon fick ett mess en eller två dagar efter med förklaringen: "Jag fick jobba över, sorry" Hon messade igen att han kunde väl bara ha skrivit det till henne så hade hon ju stannat hemma. Då svarade han igen "jag la ifrån mig mobilen för att kunna fokusera på jobbet"

Hon gav sig inte utan skrev igen. Då blev han väl lite irriterad och började skriva att han fått lite kalla fötter osv. Som om det var hennes fel att han inte kom  dejten. Då skrev hon igen, att det var han som velat gå på dejt, det var han som valde tid och plats, det hör till vanligt hyfs och vett att man hör av sig om det inte funkar och att han sannerligen inte skulle skylla på henne utan ta lite ansvar för sin egen del. 

Ibland verkar soliga bara tänka på sig själv och inte förstå att den andre personen planerat, tagit timmar av sin tid för att kunna gå på den dejten. Detta handlade om en man ca 40 år. man kan tycka man skulle ha lärt sig lite folkvett i den åldern.

Och oavsett ålder, alla kan bli nervösa eller ångra eller inte ha lust, men man hör banns mig av sig, innan!

Bra gjort av tjejen!!! Ibland får man fan uppfostra killarna för andras tjejers skull. Nu kommer han inte göra så igen.
  • Anonym (undrande)

Så här känner jag. Känner mig inte ledsen över att dejten inte blev av. Känner inte honom tillräckligt för att riktigt bry mig. Däremot känner jag mig lite ledsen över att ha blivit respektlöst behandlad. En kväll i mitt liv slösades bort genom att han inte iddes höra av sig. Kunde gjort någonting roligare igår än att vänta på honom.

Men antar att dejtingprocessen ser ut så här. Att man även träffar människor som man inte passar ihop med.

• RosaSmurf
    Anonym (undrande) skrev 2015-12-16 11:32:48 följande:

Så här känner jag. Känner mig inte ledsen över att dejten inte blev av. Känner inte honom tillräckligt för att riktigt bry mig. Däremot känner jag mig lite ledsen över att ha blivit respektlöst behandlad. En kväll i mitt liv slösades bort genom att han inte iddes höra av sig. Kunde gjort någonting roligare igår än att vänta på honom.

Men antar att dejtingprocessen ser ut så här. Att man även träffar människor som man inte passar ihop med.

Varför tog du inte själv ansvar och hörde av dig?
  • Anonym (m)
    Anonym (undrande) skrev 2015-12-16 11:32:48 följande:

ja så är det absolut. Men det är ju väldigt  med folk som inte begriper just den delen. Men en del är nog så ego bara, tänker inte på det ens

Minns en "nästandejt" jag hade. Vi bodde i olika städer men jag hade möjlighet åka till hans stad i ett annat ärende så det kunde passa med en dejt också. Han var på: "ja, vi kan gå ut och äta och sen kan vi dansa och om du vill sova kvar så bokar jag ett hotellrum". galning, tänkte jag men sa ja. Om det inte funkade kunde jag sova hos en kompis visste jag. Det här var 2-3 veckor innan jag skulle dit och vi chattade hela tiden, ringde nån gång också. Så blev det måndag den veckan det skulle vara på helgen. Vi chattade, han sa inget och inte jag heller. Tänkte ju han skulle tala om vilken hotell och vilken restaurang vi skulle till. På tisdagen frågade jag. Han hade inte bokat nåt men "du kan väl komma hit ändå"? 
    Eh, nej? Jag åker inte tåg 2 timmar utan att ha en aning om ens vilken del av stan jag skulle till. Då blev han liksom förvånad. Så det blev inget

Kan tillägga att personen ringde mig ett helt år efteråt, helt bara out of the blue :"hej minns du mig?" (snacka om självförtroende :) ) Insåg att detta var en högst spontan men inte så planerande person :) 
  • Anonym (undrande)
    RosaSmurf skrev 2015-12-16 11:33:50 följande:

Varför tog du inte själv ansvar och hörde av dig?

Varför skulle jag? Han sa att han skulle höra av sig. Tappade intresset för att gå på dejten när jag märkte att han inte höll vad han hade lovat. Så jag kontaktade inte honom för att jag inte längre kände att jag hade någon anledning att göra det.
Svar på tråden dumpa dejt eller behålla?