Anonym (undrande) skrev 2015-12-15 19:11:35 följande:
Nu fick jag ett meddelande från honom om att han varit trött efter jobbet och bara vilat..
Förstår inte. Orkar inte ens försöka förstå. Någon som kan ge en förklaring? Blir faktiskt lite ledsen. Varför inte vara schysst och ställa in i tid? Jaja alla passar inte ihop.
det är klassiskt beteende att han inte var så sugen på dejt. Han kom dock på att man borde nog höra av sig åtminstone, men too late.
Inget att hänga i julgranen, nej
Har en kompis som blev stood up för ett tag sen. Det var mannen som var mest ivrig på att boka in en dejt så hon sa ja. De skulle ses och ta en bit mat. Hon gick dit och han kom inte. Hon messade, inget svar. En kompis till henne gick dit istället så hon inte behövde äta ensam i af. Tror hon fick ett mess en eller två dagar efter med förklaringen: "Jag fick jobba över, sorry" Hon messade igen att han kunde väl bara ha skrivit det till henne så hade hon ju stannat hemma. Då svarade han igen "jag la ifrån mig mobilen för att kunna fokusera på jobbet"
Hon gav sig inte utan skrev igen. Då blev han väl lite irriterad och började skriva att han fått lite kalla fötter osv. Som om det var
hennes fel att han inte kom dejten. Då skrev hon igen, att det var
han som velat gå på dejt, det var
han som valde tid och plats, det hör till vanligt hyfs och vett att man hör av sig om det inte funkar och att han sannerligen inte skulle skylla på henne utan ta lite ansvar för sin egen del.
Ibland verkar soliga bara tänka på sig själv och inte förstå att den andre personen planerat, tagit timmar av sin tid för att kunna gå på den dejten. Detta handlade om en man ca 40 år. man kan tycka man skulle ha lärt sig lite folkvett i den åldern.
Och oavsett ålder, alla kan bli nervösa eller ångra eller inte ha lust, men man hör banns mig av sig, innan!