• Anonym (undrande)

dumpa dejt eller behålla?

Skulle uppskatta lite dejtingråd då jag är rätt vilse på den fronten.

Bakgrunden är att jag enligt plan ska på en andra dejt ikväll med en kille jag träffat på nätet. Han messade imorse att meddelade han skulle höra av sig om tid och plats under dagen.

Han har än så länge inte hört av sig och kan tycka att det känns lite oartigt att vänta in i sista minuten med att höra av sig om en sån sak. Han slutade jobbet för länge sedan om det spelar någon roll.

Faktiskt tappat lusten att träffa honom men eftersom jag tenderar att överdriva rätt ofta så vill jag ändå dubbelkolla mer er här på fl och fråga er vad ni tycker.

Så vad tycker ni? Är det okej att meddela sig i sista minuten och vad säger en sån sak om en kille?

• Svar på tråden dumpa dejt eller behålla?
  • Anonym (undrande)
    Anonym (BosseLarsson) skrev 2015-12-15 18:07:06 följande:

Har du provat att få tag i honom? Det kanske finns en förklaring till att han inte hört av sig. 

Nej. Känner inte honom och är inte helt bekväm med att kontakta honom. Har han en bra anledning till att inte ha hört av sig idag så lär han väl berätta det själv vad det lider. Så tänker jag..
  • Anonym (hm)

Om det är något som inte känns bekvämt med den här killen redan vid andra dejten kanske du skall fundera över om det är rätt kille. Hade han varit genuint intresserad av dig hade han prioriterat kontakt såvida denne kille är av egoist typen dvs sätter sig och sitt i första rummet. Kan då iofs se hur det blir i framtiden.

• Anonym (undrande)

Nu fick jag ett meddelande från honom om att han varit trött efter jobbet och bara vilat..

Förstår inte. Orkar inte ens försöka förstå. Någon som kan ge en förklaring? Blir faktiskt lite ledsen. Varför inte vara schysst och ställa in i tid? Jaja alla passar inte ihop.

• Anonym (undrande)

Är det vanligt att folk beter sig så här? Eller hade jag bara otur?

• Anonym (Sara)
    Anonym (undrande) skrev 2015-12-15 19:27:58 följande:

Är det vanligt att folk beter sig så här? Eller hade jag bara otur?

Det är inte acceptabelt. Han hade bokat upp dig och det finns alltid tid att skicka ett mess om man vill. Lägg inte mer tid på honom. /Från en som been there och done that alldeles för länge
  • Anonym (undrande)
    Anonym (Sara) skrev 2015-12-15 19:46:44 följande:

Det är inte acceptabelt. Han hade bokat upp dig och det finns alltid tid att skicka ett mess om man vill. Lägg inte mer tid på honom. /Från en som been there och done that alldeles för länge

Raderat hans sms och nummer som en symbolisk handling. Tack för råd :)
  • Anonym (Ja)
    Anonym (undrande) skrev 2015-12-15 17:25:57 följande:

Men jag kan ju inte planera nåt när jag varken vet tid eller plats. Jobbigt ju. Föredrar nog att veta i god tid.

Där har du svaret, han är inget för dig. Nöj dig inte med mindre! Tänk vad mkt gott du kommer att få i livet om du skaffar det du vill ha och inte tummar så mkt för killens skull! Jag tycker att du ska vara rak och säga att det är respektlöst, så som du uppfattar det, och att du funderar över annan dejt men ändå är nyfiken. Själv är jag alltid minst 40min-2h sen till dejter m killar o jag hade mått bra av att ngn sparkar till mig!! För mig är det ett sjukt kontrollbehovsbeteende att alltid vara sen o jag tycker det är bra m folk som säger ifrån. Du har mkt o vinna på det.
  • Anonym (Ja)

Har aldrig gått på dejt med en kille som är sen! Kan skicka vidare dem till dig hehe... Klockor är ju överskattade, måste man lägga så stor vikt vid dem? Har man inte sagt att "vid 20" ska jag göra ditten o datten så vad spelar det för roll? Slappna av mer borde folk göra. Det här landet är bara så up tight.

• Anonym (vilken tönt)
    Anonym (undrande) skrev 2015-12-15 21:17:16 följande:
    Raderat hans sms och nummer som en symbolisk handling. Tack för råd :)
    Bra gjort, du förtjänar bättre. Onwards and upwards!
  • RosaSmurf

Hur svårt var det att själv skicka ett sms i eftermiddags? Det är ju inte bara killar som ska ta första steget...

Svar på tråden dumpa dejt eller behålla?