• Anonym (undrande)

dumpa dejt eller behålla?

Skulle uppskatta lite dejtingråd då jag är rätt vilse på den fronten.

Bakgrunden är att jag enligt plan ska på en andra dejt ikväll med en kille jag träffat på nätet. Han messade imorse att meddelade han skulle höra av sig om tid och plats under dagen.

Han har än så länge inte hört av sig och kan tycka att det känns lite oartigt att vänta in i sista minuten med att höra av sig om en sån sak. Han slutade jobbet för länge sedan om det spelar någon roll.

Faktiskt tappat lusten att träffa honom men eftersom jag tenderar att överdriva rätt ofta så vill jag ändå dubbelkolla mer er här på fl och fråga er vad ni tycker.

Så vad tycker ni? Är det okej att meddela sig i sista minuten och vad säger en sån sak om en kille?

• Svar på tråden dumpa dejt eller behålla?
  • RosaSmurf
    Anonym (undrande) skrev 2015-12-16 11:51:46 följande:

Varför skulle jag? Han sa att han skulle höra av sig. Tappade intresset för att gå på dejten när jag märkte att han inte höll vad han hade lovat. Så jag kontaktade inte honom för att jag inte längre kände att jag hade någon anledning att göra det.

Så det är bara han som har ansvar för dejten?
  • Anonym (undrande)
    RosaSmurf skrev 2015-12-16 11:54:17 följande:

Så det är bara han som har ansvar för dejten?

Nej men han har ansvar för det han säger.

Hur tycker du att jag borde agerat istället? Borde jag kontaktat honom istället, när under dagen borde jag gjort det och vad borde jag i så fall sagt?
  • Anonym (Inte intresserad)

q

RosaSmurf skrev 2015-12-16 11:33:50 följande:

Varför tog du inte själv ansvar och hörde av dig?

TS skriver ju att han messade på morgonen och sa att han skulle höra av sig om tid och plats. Då ligger bollen hos honom, inte sant? Om hon skulle höra av sig igen skulle hon bara framstå som en överdrivet angelägen tjatmoster, och det är inte roligt. Eller vad tycker Rosa Smurf att TS skulle göra?

Heja dig, TS. Det är hans förlust. Och han hör säkert av sig igen, då är det bara att vara jävligt avmätt. What goes around comes around...
  • Anonym (nn)

Jösses så mycket spel det skall vara kring en j-a dejt. Det är väl inte så märkvärdigt att slänga iväg ett mess och fråga "har inte hört något. Hur blir det ikväll?". Hade jag inte fått något svar på det så hade jag inte hört av mig igen och dumpat personen. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (undrande)
    RosaSmurf skrev 2015-12-16 14:45:10 följande:

Antingen så är ts förståndshandikappad och het inte hur man smsar eller tar kontakt med folk eller så var inte ts intresserad öht av att dejta och då är det helt onödigt att starta en tråd.

Men hjälp mig då. Vad skulle jag gjort istället? Kontaktat honom? När skulle jag kontaktat honom och vad skulle jag sagt? Och varför? Jag menar vad skulle förändrats av det?
  • Anonym (nn)
    Anonym (undrande) skrev 2015-12-16 15:06:21 följande:
    Men hjälp mig då. Vad skulle jag gjort istället? Kontaktat honom? När skulle jag kontaktat honom och vad skulle jag sagt? Och varför? Jag menar vad skulle förändrats av det?
    "har inte hört något. Hur blir det ikväll?
  • Anonym (undrande)
    Anonym (nn) skrev 2015-12-16 15:39:12 följande:

"har inte hört något. Hur blir det ikväll?

Men varför? Antingen kunde han inte eller ville inte höra av sig. Det skulle ju knappast hjälpt om han inte kunde. Kan man inte så kan man inte. Och då hör man förmodligen av sig senare när man kan igen. Eller så ville han inte. Men jag vill ändå inte gå på dejt med någon som inte vill och som dessutom inte ens ids meddela mig om att han ändrat sig. Så ser ingen poäng med att jag skulle hört av mig själv. Kanske förstår jag mig inte på dejting men så tänker jag.
  • Anonym (nn)
    Anonym (undrande) skrev 2015-12-16 19:54:13 följande:
    Men varför? Antingen kunde han inte eller ville inte höra av sig. Det skulle ju knappast hjälpt om han inte kunde. Kan man inte så kan man inte. Och då hör man förmodligen av sig senare när man kan igen. Eller så ville han inte. Men jag vill ändå inte gå på dejt med någon som inte vill och som dessutom inte ens ids meddela mig om att han ändrat sig. Så ser ingen poäng med att jag skulle hört av mig själv. Kanske förstår jag mig inte på dejting men så tänker jag.
    Ja fast då hade du inte behövt sitta och vänta på att han skulle höra av sig igen och göra andra planer för kvällen.Sen är han ju lika mycket arsle för det
  • HejPippi
    RosaSmurf skrev 2015-12-16 14:45:10 följande:

Antingen så är ts förståndshandikappad och het inte hur man smsar eller tar kontakt med folk eller så var inte ts intresserad öht av att dejta och då är det helt onödigt att starta en tråd.

Varför är du så sjukt otrevlig i varje tråd? Du kan ju omöjligt må bra.

Till TS: jag förstår att du blev besviken! Men se det som att du slapp undan honom istället :)
Svar på tråden dumpa dejt eller behålla?