• Anonym (ts)

Vad anser ni om bonusmammor som bestämmer när deras bonusbarn får ha sin mobiltelefon framme?

Vad anser ni om bonusmammor som bestämmer när deras bonusbarn inte får ha sin mobiltelefon framme?

• Svar på tråden Vad anser ni om bonusmammor som bestämmer när deras bonusbarn får ha sin mobiltelefon framme?
  • micromat

[quote=76165624][quote-nick]EnAnonumius skrev 2015-12-28 23:22:02 följande:[/quote-nick][/quote]

Det är så jäkla självklart att enda orsaken till att TS stör sig på att bonusmamman sa åt barnet är för att TS inte tycker om henne. Hon kan inte ens acceptera henne...

Hade Ts däremot tyckt om sin svägerska hade hon heller aldrig brytt sig om att hon sa åt barnet, det oavsett om svägerskan är barnets mamma eller inte..

• EnAnonumius
    micromat skrev 2015-12-29 14:53:22 följande:
    Det är så jäkla självklart att enda orsaken till att TS stör sig på att bonusmamman sa åt barnet är för att TS inte tycker om henne. Hon kan inte ens acceptera henne...

Hade Ts däremot tyckt om sin svägerska hade hon heller aldrig brytt sig om att hon sa åt barnet, det oavsett om svägerskan är barnets mamma eller inte..
    Det är detta.

Det som man ser också är att TS sitter och ogillar alla som försöker få henne att reflektera över sitt beteende och, får henne att förstå att hon konsekvent förväxlar det med åsikt också.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Mimmi)

För övrigt finns det bara mammor och pappor, det där bonuspratet är bara löjligt.

• Anonym (Va?)
    Anonym (Mimmi) skrev 2015-12-29 18:06:36 följande:

För övrigt finns det bara mammor och pappor, det där bonuspratet är bara löjligt.

Har en mamma och en pappa separerat och en eller båda familjerna har barnen mer eller mindre, och mamma och pappa träffar nya partners som tvingas bo med barnen så kommer partners och barn att skaffa sig egna relationer med varandra. Ibland har de berörda jättebra kontakt, ibland har de mindre kontakt. Ibland får förälderns nya partner en föräldraroll som närmast är att betrakta som en mamma eller pappa-gestalt, därigenom kan man prata om dessa personer i den centrerade relationen som en bonusgestalt i den bemärkelsen att denne får (och tar) mycket ansvar för barn och saker runtom barnet. Likt en mamma eller pappa alltså. Enda skillnaden är att denna föräldraperson inte har en biologisk relation till barnet. 
    Vad lever du i för 50-talsvärld där alla är kärnfamiljer? Hur ska alla som separerar leva vidare i nya konstellationer om detta inte blir en realitet åtminstone för vissa?
  • Vanja

Tycker det låter extremt konstigt om "Bonusmamman" inte ska kunna säga till om en sån sak efter sju år tillsammans! Annat om dom precis börjat dejta.. Bor man tillsammans så delar man ansvar för alla i familjen. Sen om det är exakt jämt fördelat vad gäller ansvar är en annan sak men om man inte ens får säga till barnet i fråga efter så många år tillsammans så är det nåt som är fel i familjen.. (Min åsikt!)

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Va?) skrev 2015-12-29 18:19:32 följande:
    Har en mamma och en pappa separerat och en eller båda familjerna har barnen mer eller mindre, och mamma och pappa träffar nya partners som tvingas bo med barnen så kommer partners och barn att skaffa sig egna relationer med varandra. Ibland har de berörda jättebra kontakt, ibland har de mindre kontakt. Ibland får förälderns nya partner en föräldraroll som närmast är att betrakta som en mamma eller pappa-gestalt, därigenom kan man prata om dessa personer i den centrerade relationen som en bonusgestalt i den bemärkelsen att denne får (och tar) mycket ansvar för barn och saker runtom barnet. Likt en mamma eller pappa alltså. Enda skillnaden är att denna föräldraperson inte har en biologisk relation till barnet. 
    Vad lever du i för 50-talsvärld där alla är kärnfamiljer? Hur ska alla som separerar leva vidare i nya konstellationer om detta inte blir en realitet åtminstone för vissa?
    50-talsvärld för att jag är emot allt mammande av folk som inte är barnens mamma? Det får du tycka men du har fel.
    Ett barn har en mamma och en pappa, alla andra är vad du vill men några "bonus"föräldrar är de INTE.
  • Ess
    Anonym (Mimmi) skrev 2015-12-29 19:20:33 följande:
    50-talsvärld för att jag är emot allt mammande av folk som inte är barnens mamma? Det får du tycka men du har fel.
    Ett barn har en mamma och en pappa, alla andra är vad du vill men några "bonus"föräldrar är de INTE.
    Men det är ju upp till varje "familj" att bestämma hur det ska se ut hos dem. Här finns folk representerade allt i från att ha en föräldrarelation till barnen, till mer kompisaktig, och som jag som sket totalt i dem. Jag skulle aldrig drömma om att säga åt dem något, lika lite som jag skull lyfta ett finger för deras skull. 
    Ordet bonus är jag allergisk emot, för det är ingen bonus utan något som kommer på köpet. Oavsett om det gäller barn sen innan eller en ny partner.
  • Anonym (Mimmi)
    Ess skrev 2015-12-29 19:48:01 följande:
    Men det är ju upp till varje "familj" att bestämma hur det ska se ut hos dem. Här finns folk representerade allt i från att ha en föräldrarelation till barnen, till mer kompisaktig, och som jag som sket totalt i dem. Jag skulle aldrig drömma om att säga åt dem något, lika lite som jag skull lyfta ett finger för deras skull. 
    Ordet bonus är jag allergisk emot, för det är ingen bonus utan något som kommer på köpet. Oavsett om det gäller barn sen innan eller en ny partner.
    Nej just precis, definitivt ingen bonus utan enbart en belastning.
    Jag är glad att jag kom ifrån mitt "fängelse" med en annan kvinnas barn att vara tvungen att hjälpa till med.
    Hu fy!
  • Brumma

Du tycker inte barnet själv får välja vilken relation barnet har till sina familjemedlemmar samt vad barnet vill benämna dem?
  • Anonym (bibo)

Fast det måste ju vara upp till varje barn att bestämma. En del säger plastmamma, bonusmamma, styvmamma mm när dom ska beskriva sin relation med sin pappas fru. Sen går dom oftast inte och säger det till dom utan då är det oftast namnet och en del säger mamma...

Sen finns det självklart dom som säger pappas fru/sambo/flickvän osv.

Allt är ju okej. Bara barnen mår bra. Tråkigt att du inte känner dig väl behandlad. Det är aldrig rätt när barn mår dåligt.
Svar på tråden Vad anser ni om bonusmammor som bestämmer när deras bonusbarn får ha sin mobiltelefon framme?