• Alexandra1986

Tips på fina pojknamn mottages tacksamt!

Som rubriken lyder så behöver jag och min man tips på fina och bra namn som passar en pojke. Jag har bf i april och tycker det är otroligt svårt, det känns som att vi plöjt igenom det mesta men vi är väldigt kräsna verkar det som. Gärna ett"normalt" namn men som även funkar internationellt? Kanske ett namn som ni tänker på till ert egna pyre i magen? :) Vi skulle bli så tacksamma över lite hjälp...!

• Svar på tråden Tips på fina pojknamn mottages tacksamt!
  • Alexandra1986
    Elderberry skrev 2016-01-09 10:25:06 följande:

Ah, okej, då förstår jag lite bättre :) Synd med din man där, är själv inte religiös alls (ateist) men jag bryr mig verkligen inte om sånt, det är ett vackert namn. Hade kanske förstått honom om det var namnet Jesus, men nu är det ju "bara" en ängel

Haha jag visade honom ditt inlägg och han fnissar bara ;)
  • MeEmmA

Väntar också en pojke och tycker att det är jättesvårt med namn, men på vår lista har vi:
    Casper
    Colin
    Ossian
    Elliott

Sen kan det hända att något helt nytt dyker upp när han väl är ute :) lycka till!

• MeEmmA
    MeEmmA skrev 2016-01-09 15:29:04 följande:

Väntar också en pojke och tycker att det är jättesvårt med namn, men på vår lista har vi:
    Casper
    Colin
    Ossian
    Elliott

Sen kan det hända att något helt nytt dyker upp när han väl är ute :) lycka till!

Milo glömde jag :) men det gillar inte min man (försöker jobba in det på honom).
  • Alexandra1986
    MeEmmA skrev 2016-01-09 15:30:36 följande:

Milo glömde jag :) men det gillar inte min man (försöker jobba in det på honom).

Vilka fina namn :) Eliott gillar jag! När har du BF?
  • Elderberry
    Alexandra1986 skrev 2016-01-09 11:13:29 följande:
    Haha jag visade honom ditt inlägg och han fnissar bara ;)
    Han kanske ändrar sig nån gång, så dissa inte namnet totalt. Man kan ju göra om orden lite, liksom, Gabriel, en ängel, men är det verkligen "guds" ängel? nja, det kanske är eran lilla ängel?

Ska försöka mig på fler namnförslag nu, eftersom din man inte vill ha religiösa namn så går väl Adam bort också, och många andra, men jag kör på ändå. Jag har ingen koll på många av namnen, mycket möjligt att vissa av dessa nämns i bibeln också, jag går bara efter vilka jag tycker är fina!

Jonathan
    Benjamin
    Tristan
    Jacob
    Mark
    Herman
    Florian
    Nicholas
    Arthur
    Leonard
    John
    Adrian
  • BCH52

Föreslår Erik om ni vill ha ett vanligt namn som även fungerar internationellt. Alltid populärt, många har det som andranamn, men just nu inte i topp dom tilltalsnamn.

• MeEmmA
    Alexandra1986 skrev 2016-01-09 15:36:24 följande:
    Om fem dagar, hoppas att han kommer snart :)
    Min lilla kille här hemma heter Jonathan, hade inte ens det på listan när han föddes men när han kom ut var han bara en Jonathan. Därför har jag lite alternativ, men inget helt bestämt.
  • Anonym (Klass)
    Alexandra1986 skrev 2016-01-09 15:36:24 följande:

Ett namn ska inte vara "fint".

Det ska vara ett namn som ditt barn kan bära med stolthet genom livet.
Svar på tråden Tips på fina pojknamn mottages tacksamt!