• Alexandra1986

Tips på fina pojknamn mottages tacksamt!

Som rubriken lyder så behöver jag och min man tips på fina och bra namn som passar en pojke. Jag har bf i april och tycker det är otroligt svårt, det känns som att vi plöjt igenom det mesta men vi är väldigt kräsna verkar det som. Gärna ett"normalt" namn men som även funkar internationellt? Kanske ett namn som ni tänker på till ert egna pyre i magen? :) Vi skulle bli så tacksamma över lite hjälp...!

• Svar på tråden Tips på fina pojknamn mottages tacksamt!
  • MeEmmA
    Alexandra1986 skrev 2016-01-09 16:10:28 följande:
    Åh så spännande! Hur mår du då? :)
    Mår faktiskt rätt så bra, börjar såklart bli lite tröttsamt o tungt att vara gravid, men just nu väntar jag med spänning på när han väljer att kika ut. Avskyr att inte ha någon kontroll över det:)
    Det kommer att gå fort för dig till april, tycker inte det var längesen jag blev gravid. Hur mår du själv?
  • Alexandra1986
    MeEmmA skrev 2016-01-09 17:24:37 följande:

Mår faktiskt rätt så bra, börjar såklart bli lite tröttsamt o tungt att vara gravid, men just nu väntar jag med spänning på när han väljer att kika ut. Avskyr att inte ha någon kontroll över det:)

Det kommer att gå fort för dig till april, tycker inte det var längesen jag blev gravid. Hur mår du själv?

Ja ok, antar att du mår som man ska då men klart tungt ändå! Jodå jag mår ok, har ibs sen innan så den ställer ju till det en del och värre lär det bli. Men de här vanliga krämpor har antingen inte börjat eller så har jag tur.
  • Alexandra1986
    LMG skrev 2016-01-09 15:56:28 följande:

Hade min lilla i magen varit en pojke hade bebisen fått namnet Colin, och Nicholas i mellan namn. Men nu verkar det som att det är en liten tjej därinne :) annars gillar jag också Vincent, Milton och Adrian

Maken gillar Nicholas, jag tänker bara på prinsessan Madeleine ;) Men egentligen är det ju ett fint namn .
  • Anonym (Pinnen)
    Alexandra1986 skrev 2016-01-09 18:11:46 följande:

Maken gillar Nicholas, jag tänker bara på prinsessan Madeleine ;) Men egentligen är det ju ett fint namn .

Jag håller med dig! Ett jättefint namn, men jag skulle aldrig ta det namnet pga Prins Nicholas. :/

Dante, kanske?
  • Alexandra1986
    Anonym (Pinnen) skrev 2016-01-09 18:23:46 följande:

Jag håller med dig! Ett jättefint namn, men jag skulle aldrig ta det namnet pga Prins Nicholas. :/

Dante, kanske?

Dåliga associationer men säkert ett fint namn egentligen :)
  • Anonym (Anna)

Finn :) Jag läste i en annan tråd att dom skulle döpa sin lille till det och jag tycker det är ett fint namn :)

• Elderberry
    Alexandra1986 skrev 2016-01-09 18:11:46 följande:
    Jag hade Nicholas på min lista med namn på eventuellt framtida son flera år innan hon fick sitt första barn. Blev lite småsur över att hon tog det namnet hehe, känns som att alla kommer tro att man blev inspirerad av henne då, men det blev jag ju inte.

Men vem bryr sig egentligen, det är ett gammalt namn, har använts av kungafamiljer i många olika länder, finns ingen anledning att haka upp sig på att hon gav sitt barn det namnet.

Det namnet finns kvar på min lista, för när jag tänker efter så har jag haft folk som heter Madeleine runt mig, och inte en enda gång har jag kopplat dom till prinsessan! :)
Svar på tråden Tips på fina pojknamn mottages tacksamt!