• Alexandra1986

Tips på fina pojknamn mottages tacksamt!

Som rubriken lyder så behöver jag och min man tips på fina och bra namn som passar en pojke. Jag har bf i april och tycker det är otroligt svårt, det känns som att vi plöjt igenom det mesta men vi är väldigt kräsna verkar det som. Gärna ett"normalt" namn men som även funkar internationellt? Kanske ett namn som ni tänker på till ert egna pyre i magen? :) Vi skulle bli så tacksamma över lite hjälp...!

• Svar på tråden Tips på fina pojknamn mottages tacksamt!
  • Alexandra1986
    Anonym (Anna) skrev 2016-01-09 18:36:14 följande:

Finn :) Jag läste i en annan tråd att dom skulle döpa sin lille till det och jag tycker det är ett fint namn :)

Jag med! Den där tråden om familjen som klagade.
  • charlie00

Johannes gillar jag jättemycket! Annars David, Gabriel och Jakob. Bibliska namn är tydligen bra namn hehe.

• Alexandra1986
    charlie00 skrev 2016-01-09 22:08:42 följande:

Johannes gillar jag jättemycket! Annars David, Gabriel och Jakob. Bibliska namn är tydligen bra namn hehe.

Ja! Alla de namnen har jag som förslag men problemet för honom är som sagt den bibliska aspekten ;)
  • Hampus80

Har man några förslag så känner man direkt vad som är rätt när väl barnet kommer så har vi haft det iallafall :)

• Alexandra1986
    Hampus80 skrev 2016-01-09 22:44:12 följande:

Anton, Peter & Hampus kan inte gå fel ;)

Maken är inne på Anton, det är fint men finns namn som jag föredrar. Peter är jättefint men han heter Petter så det blir lika knasigt som att vi skulle döpa honom till Alexander trots att det är ett väldigt fint namn. :) Hampus känns väldigt gulligt liksom.... :)
  • charlie00
    Alexandra1986 skrev 2016-01-09 22:13:31 följande:
    Ja! Alla de namnen har jag som förslag men problemet för honom är som sagt den bibliska aspekten ;)
    Haha äsch, de är ju inte lika "hårt" stämplade som t.ex. Abraham eller Moses.

Men hm, Filip eller Viktor då? Joel och Samuel är fina namn, dock bibliska men kanske inte lika förknippade som Gabriel.
Svar på tråden Tips på fina pojknamn mottages tacksamt!