• Alexandra1986

Tips på fina pojknamn mottages tacksamt!

Som rubriken lyder så behöver jag och min man tips på fina och bra namn som passar en pojke. Jag har bf i april och tycker det är otroligt svårt, det känns som att vi plöjt igenom det mesta men vi är väldigt kräsna verkar det som. Gärna ett"normalt" namn men som även funkar internationellt? Kanske ett namn som ni tänker på till ert egna pyre i magen? :) Vi skulle bli så tacksamma över lite hjälp...!

• Svar på tråden Tips på fina pojknamn mottages tacksamt!
  • Alexandra1986
    charlie00 skrev 2016-01-10 13:01:27 följande:

Haha äsch, de är ju inte lika "hårt" stämplade som t.ex. Abraham eller Moses.

Men hm, Filip eller Viktor då? Joel och Samuel är fina namn, dock bibliska men kanske inte lika förknippade som Gabriel.

Ja Filip eller Joel är också fint :)
  • Anonym (Anna)
    charlie00 skrev 2016-01-10 13:01:27 följande:

Haha äsch, de är ju inte lika "hårt" stämplade som t.ex. Abraham eller Moses.

Men hm, Filip eller Viktor då? Joel och Samuel är fina namn, dock bibliska men kanske inte lika förknippade som Gabriel.

Det här med bibliska namn är jag urusel på och bryr mig inte särskilt mycket om men för maken var det viktigt och han kan mycket om ämnet och namnens innebörd. Våra söners namn slutar på el. Guds styrka och guds närvaro tror jag dom betyder. Jag funderade på namnet Adam först. Jag älskar det namnet men gubben fick välja :)
  • Anonym (J)

Kevin, Max, Felix, Sebastian är några namn jag själv funderar på om det skulle visa sig vara en pojke i min mage. Jag känner mig stressad fast det är länge kvar för jag är så rädd att barnet ska komma ut och vara namnlös. 

• Anonym (J)

Jag gillar verkligen Gabriel men min sambo tycker INTE om det. Sander tycker jag också är fint. 

• Alexandra1986
    Anonym (J) skrev 2016-01-10 15:02:10 följande:

Jag gillar verkligen Gabriel men min sambo tycker INTE om det. Sander tycker jag också är fint. 

Ja, men man har ju ett tag på sig innan namnet är bestämt. Ni kan ju ha ett arbetsnamn så länge så att ni har något att kalla honom för :)
  • Mymlan1986

Vi ska också ha i vår och har ännu inget bra förslag på pojknamn. Ta inte illa upp nu, men.... Något jag funderat på är om ex Leon i framtiden kommer bli ett sk "White Trashnamn", jag tycker det är fint nu, MEN det gjorde säker mammor förr när de döpte sina barn till Ronny, Johnny och Sonny med... Är det bättre att välja klassisk eller ska man gå på vad man gillar nu??

Svar på tråden Tips på fina pojknamn mottages tacksamt!