Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Här är det också aktivt på fm och sen runt 19:30 och framåt. Hoppas hon börjar sova på nätterna istället för att röja runt ;)

Precis köpt min första amningsbh! Har typ vuxit ur alla mina vanliga så jag tänkte att det kanske var lika bra. Kommer säkert ändå att behöva ett par olika storlekar efter hand som det krymper sen ;)
    Egentligen tycker jag det är skönast att gå utan men nu är boobiesarna så himla stora och tunga så då är det inte lika skönt längre :/ Eller klädsamt för den delen ha ha ha ja

• Kela1981

Snuttispluttis: japp, här är en 90-åring till ;)

Augustibarn: det där låter lite märkligt med blåmärkena. Jag hade nog ringt bm och hört med henne. Du har inte haft stödstrumpor eller så som suttit åt? I så fall kanske du ska gå upp en storlek?

• Kela1981
    Zarizen skrev 2016-05-17 19:47:36 följande:

Bm ringde aldrig upp! :-/ Konstigt men måste blivit något fel. Flytningarna har iaf avtagit så har inte lagt så stor vikt vid det.. Fortsätter de imorgon försöker jag få en ny tid annars avvaktar jag. Vet inte om ni vet vad bakteriell vaginos är men har haft problem med det i några år, det kommer och går. Har iaf nyss behandlat mig för det (kommer alltid tillbaks) så det kan inte vara det. Det är nog säkert nått blodkärl som brustit bara som ni säger. Har ni andra oxå problem med "vanliga" flytningar? Känns som jag lever med trosskydd.. tröttsamt!!

Jag har jättemycket flytningar vissa dagar och andra dagar är det lite mindre.
    Ibland har jag till och med funderat på om jag läcker fostervatten för jag tycker att dom är så vattniga och rikliga. Men sen har det inte kommit nånting dagen efter.
    Trosskydd är ett måste för mig annars går det inte! Såg liksom fram emot att slippa köpa tamponger och bindor på 9 månader men istället är man stammis på trosskydds hyllan XD
  • Kela1981

Jag tror att bebis hör sin storasyster när hon vaknar så därför vaknar hon också. Hade jag fått välja hade jag legat kvar i sängen men dottern vaknar klockan 6 och sen är det fullt ös ;)

• Kela1981

Vissa företag betalar ut föräldralön under de första 6 månaderna. Jag får exempelvis ca 2000:- extra från arbetsgivaren de första 6 månaderna så om jag räknar in det behöver jag inte ta ut lika många dagar under den perioden :)
    Annars har jag inga bra tips. Kommer nog att gå in och jobba lite över julen för att spara dagar men annars blir man inte direkt fet på fp ;)

• Kela1981

Alltså att folk inte bara kan hålla truten angående våra gravidkroppar!
    Hade en kund för några veckor sedan som kom fram och sa "jag måste bara säga att du är så himla vacker med din fina mage" Såna kommentarer är ju trevliga att få och jag blev helt tårögd för jag var så oberedd på det :)

Är det någon annan som har börjat bli trött igen? De senaste dagarna har jag varit helt golvad! Har sovit middag varje dag oavsett om dottern varit hemma eller ej :/

• Kela1981
    Hallonpajen skrev 2016-05-19 13:34:33 följande:

Kela: Ja, såna kommentarer är ju underbara! Tyvärr är väl inte den varianten mest förekommande för mig... ;)

Jag har varit jättetrött i veckan också! Men jag funderar på om det kan bero på pollen? Man är ju ofta mer känslig som gravid och det har varit en riktig pollenboom nu ju. Även om man inte är allergisk vanligtvis kan man ju reagera på det.

Stolt sytok!
    Det är enda gången jag har fått en sån kommentar så den håller jag hårt i ha ha ha.
    Fast jag har faktiskt fantastiska vänner som försöker säga till mig att jag är vacker med jämna mellanrum :)

Ja jag funderade också lite på pollen och sen faktumet att 2a trimestern snart är slut och då går väl energinivån ner igen.
    Mina värden ser också jättebra ut så det verkar ju inte bero på det.
  • Kela1981

Ha ha ha HJohannesson! Jo det kommer nog inte att vara en dag på spa när ungen kommer ut XD
    Fast jag har börjat få samma tankar ha ha ha.... Tänkte börja läsa om "Föda utan rädsla" som ligger här hemma nånstans. Tyckte att den var bra till att lugna mig förra gången...även om dottern kom med KS.

Ja Mulan, jag tycker också det är störigt att folk väljer att göra reklam i vår tråd ;)

Nu i em ska vi iväg på allsång på dagis med tillhörande picknick. Ska bli jättemysigt, plus att jag försöker ta vara på alla de grejer som är "sista gången som ensambarn" för henne. Är ju glad för bebis och att hon ska få syskon men ibland tycker jag det är lite sorgligt att hon aldrig mer kommer att få 100% uppmärksamhet på det viset.

• Kela1981

Curlingmorsan: jag har inte provat akupunktur mot illamående men dom ger det på den mvc som jag går på och det verkar vara en populär metod. Hoppas att det hjälper dig så du slipper eländet nu!

Jag kan absolut känna av gravidhjärnan ha ha ha.... Måste typ skriva upp allt som är av betydelse för att inte glömma :/

Ska till Gekås i morgon och shoppa lite :) Blir spännande att se hur det ska gå med denna foglossningen men vi får ta många pauser så ska det nog gå bra :)

Svar på tråden BF Augusti 2016