Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Det lugnade sig efter att jag tog en alvedon och gick och la mig. Nä dom kollade inte tappen sist och svar på uvi får jag mån eller tis. Så det är väl bara att hålla ut över helgen :)
    Har märkt att min "mensvärk" är tillbaka nu på morgonen igen men inga sd än.
    Har ju en väldigt livlig bebis i magen och funderar på om det är därför jag får så mycket sd. Hon kanske ligger där inne och typ retar livmodern :)

• Kela1981

Hazel Grace: jag ska till Gekås på fredag så jag kan kika till dig om du vill? Vart bor du? Bor du nära mig så kunde du få köpa vårt från Ikea. Vi har haft det på ovanvåningen men kommit fram till att vi kanske använt det typ 5 ggr till dottern så vi kommer bara att ha en skötbädd nu. På bottenvåningen, där vi är mest, har vi en bädd på bänken i tvättstugan och den använder vi ju varje dag.

Min mensvärk sätter sig i ryggen så jag har ingenting där fram. Ibland har jag känt precis som stickningar framtill men bm menade på att det är livmodern som växer.

Bristningar har jag inga och hoppas slippa denna gången också :) Man kan ju alltid hoppas eller hur? ;)

• Kela1981

Tack alla för stöttning angående mina sd. Känns som man börjar vänj sig nu ha ha ha... Men ja, jag kommer att åka in om dom börjar göra ont igen.
    Förhoppningsvis så lugnar det väl sig lite nu när jag inte ska jobba mer :)

• Kela1981
    Augustibarn2016 skrev 2016-05-14 20:29:43 följande:

Hej alla, hör att alla har problem med olika typ av smärta. Själv har jag ont i korsryggen och nu i fredags fick jag åka till vårdcentralen för att jag fått en pilonidalcysta (googla på det så förstår ni vad det är) fick lokalbedövning och de skar upp det och tappade det på vätska, satte ett dränars och förband.Har haft det en gång för ett och etthalvt år sedan. Var även då på vårdcentralen och skar upp det men fick åka in till akuten två dagar senare för att det var mera infekterat.

Det infektionen trycker så himlans mycket på svanskotan vilket gör det väldigt svårt att sitta rakt(måste sitta framåtlutad) samt ligga på rygg. Jag hoppas de lyckades bättre dena gång på vårdcentralen så jag slipper akuten igen...

Det gör ju inte det hela bättre att man är gravid och redan krämpor.

Troligtvis måste den senare operera bort hårsäcken. Men det kan dom ju inte gör nu eftersom jag är gravid.

Var tvungen att skriva av mig lite. Man blir så fustrerad, varför nu?! Grrrrr

Usch och fy!
    Det lät inte skönt alls! Hoppas dom gjorde ett bättre jobb denna gången så du slipper mer besvär av den.
    Tar det lång tid innan det blir bättre?
  • Kela1981
    Augustibarn2016 skrev 2016-05-14 20:55:14 följande:

Kela1981, förra gången fick det nästan ut två dl vätska vilket är väldigt mycket och då tog det nog drygt en månad innan den "smärtsamma" läkningen var över. Jag blir så fustrerad när det händer smärtsamma och oplanerade saker...

Wow!!! 2 dl är ju helt galet!
    Hoppas det går fortare denna gången <3
    Har full förståelse för din frustration. Blev sjukt frustrerad när jag blev sjukskriven 100% istället för 50 för det ingick inte i min planering.
    Nu är ju inte en sjukskrivning smärtsam, tvärtom, men den är ändå oplanerad.

Hoppas verkligen du slipper ha ont så läge till <3
  • Kela1981
    Hazel Grace skrev 2016-05-15 01:38:25 följande:

Kela, Wow tack! :) Jag bor i Göteborg, men vilket bord från Ikea är det? Har inte gillat dom jag sett där. Tänker mig ett med två hyllplan och inga väggar eller hur jag ska förklara. Isf bara i bak. Men om du ska till gekås får du hemskt gärna bara se efter om dom ens säljer några :) vet ju att dom har skötbäddar iaf.

Augustibarn, fy va hemskt det låter! Klart du blir frustrerad, med all rätt. Hoppas det går bättre med läkningen den här gången och att det inte kommer tillbaka.

Kommer inte ihåg vad det heter men det är det allra enklaste med bara två plan och inga lådor eller så. Liten förhöjd kant runt om hela men inga väggar.
    Tips : köper du skötbord från Ikea så kolla bredden innan du köper dyna från Gekås. Vår passade inte så jag fick ändå köpa det tråkiga i plast från Ikea.
    Den extra bädden la vi hos min mamma för att ha när vi var där. Den ska vi ta hem nu och använda här hemma.
    Vi kommer istället att ha en ställning med trådbackar med toppskiva. Då kan vi lägga skötbädden ovanpå de gånger som det funkar bäst och annars kommer vi att byta på golvet eller en säng kanske.
  • Kela1981

Jag tror att jag kommer att känna mig färdig med inköpen efter turen till Gekås på fredag. Har ju kvar allt från dottern så det är mest grejer som ska packad upp igen ;)

Dottern ska få en ny säng så vi kan bygga om spjälisen till att passa en nyfödd igen, vagnen ska dammas av och få en uppfräschning, babyskyddet ska på plats i bilen igen osv. Men allt det börjar vi (läs jag) med efter midsommar någon gång :)

Är det någon här som använt bärsjal till något syskon? Har ni några tips om vilken man ska ha och vad jag ska tänka på?

• Kela1981

Tack tjejer!
    Jag hade en bärsele till dottern men tyckte verkligen inte om den. Satt knöligt och skavde mest tyckte jag :(
    Dom brukar ha "lär dig knyta bärsele"-träffar på vår BVC så jag tänker att jag kan få lite tips där också angående knytning :)

• Kela1981

Vad skönt det lät Zarizen! Jag tänkte unna mig en pedikyr i morgon och sen lunch med en kompis. Frissan har jag bokat till nästa vecka ;)
    Det gäller att passa på när man ändå är sjukskriven och beordrad avkoppling ;)

• Kela1981

Det är säkert ingen fara Zarizen. Ring din bm om du känner att du är orolig men bruna flytningar tyder väl på gammalt blod så blödningen i sig kan ju ha hänt för längesen.
    Så länge du inte får stora färska blödningar och ont så kan du nog vara lugn. Men som sagt; ring om du känner att du blir lugnare av att prata med henne.

Jag höll på att få panik igår kväll. Tyckte inte jag hade känt bebis på typ hela em och kvällen. Blev helt kallsvettig! Drack kallt vatten, la mig på sidan, åt lite godis.....ja allt det där som brukar trigga igång men ingenting hände!
    Tillslut så gick jag och la mig i sängen och DÅ jäklar hände det grejer ha ha ha ha....
    Jäkla unge till att skrämmas på det där viset ;)

Svar på tråden BF Augusti 2016