• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Okey då köper jag lite plagg i 50 och 56 hehe. Jag vill

Oxå bli klar med allt nu jag vill typ packa klart BB väskan! Haha

• Kela1981

Jag får typ lite dåligt samvete för denna graviditeten.
    Alltså inte själva graviditeten i sig utan för att jag var så mycket mer engagerad i första. Höll koll på veckorna stenhårt och visste exakt vart bebisen var i utveckling osv.
    Denna gången är inte resan dit lika spännande. Nu är jag mer otålig och vill bara att hon ska vara här nu.
    Någon annan som känner samma?
    Har hört från ett par andra håll att dom känt samma sak så jag antar att jag inte är först med det.
    Men känner ändå lite dåligt samvete :/

• Mika86
    Nmg skrev 2016-04-17 21:06:50 följande:

Okey då köper jag lite plagg i 50 och 56 hehe. Jag vill

Oxå bli klar med allt nu jag vill typ packa klart BB väskan! Haha

Haha jag ha redan tjuvstartat med väskan kunde inte hålla mig
  • HJohannesson

Oj jag har inte köpt något alls.

Vi renoverar ju iof här hemma så jag känner inte för att handla ngt som ändå bara får stoppas undan tills vi är klara.

Vi har bestämt och för vagn och babyskydd då :)

Vad ska ni ha för barnvagn?

• Mika86

Förstår det HJohannesson, det är ju inte lika kul då.

Vi, eller ja två av barnen har valt ett par byxor o en body än, som t.o.m är nerpackade i förlossningsväskan

Vi har en urban jungle o en babytravel syskonvagn, enkelvshnen köpte vi till förra barnet så den få hänga på lite till

Är det fler än jag som vill in till fl, trycka ut Plutten o åka hem igen, eller stannar ni nån/några dagar?

• Hazel Grace
    Kela1981 skrev 2016-04-17 21:24:40 följande:

Jag får typ lite dåligt samvete för denna graviditeten.

Alltså inte själva graviditeten i sig utan för att jag var så mycket mer engagerad i första. Höll koll på veckorna stenhårt och visste exakt vart bebisen var i utveckling osv.

Denna gången är inte resan dit lika spännande. Nu är jag mer otålig och vill bara att hon ska vara här nu.

Någon annan som känner samma?

Har hört från ett par andra håll att dom känt samma sak så jag antar att jag inte är först med det.

Men känner ändå lite dåligt samvete :/

Min syster har två och den första hade hon också stenkoll på men den andra var mest väntan sa hon. Min mamma har sagt samma sak, jag är nummer fem och hon levde som vanligt när jag låg i magen. Familjen flyttade och renoverade under tiden också så mamma tänkte knappt ens på att jag blev två veckor försenad ^^ förutom att magen var i vägen, men den vande hon sig vid också har hon sagt. Haha :) Så jag kan absolut förstå dig om du väntar din sjätte! Första gången är ju alltid första gången så det är klart att man vänjer sig vid det och inte bevakar lika mycket. Tycker inte du ska ha dåligt samvete, mer än mänskligt vill jag säga.

Här han vi inhandlat spjälsäng och barnvagn än så länge. En del kläder har vi också köpt, mest i 56 men några plagg i 50 också. Älskar bebiskläder! Så söööööta!!
  • Nmg

Haha kanske man ska börja packa väskan då! Vi ska beställa en Emmaljunga Viking , men vi gör det i maj.

• Curlingmorsan

Jag kände samma sak med nr 2, var inte alls lika engagerad. Då hade jag fyllt upp med dottern som var 2 år. Men denna gången känns det lite som att börja om på nytt. Barnen är stora och klarar sig själva så jag kan ta till mig den här graviditeten på ungefär samma sätt som med nr 1. Mysigt!

• Curlingmorsan

Jag stannar gärna på BB någon/några dagar. Med huset fullt med ungar så känns det skönt att stanna på BB lite och få en lugn och mysig start med Lillebror. :)

Svar på tråden BF Augusti 2016