• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Line9
    Nmg skrev 2016-04-17 07:27:26 följande:

Fråga till er som inte kan motstå att köpa lite kläder till bebis redan hur tänker ni med storleken? Stl 50 känns relevant men tänk om bebis är lång och lite tjock blir det 56 då ? Är så sugen att köpa nåt enstaka plagg ibland men jag är väldigt osäker på storleken! Eller kan alla nyfödda ha stl 50?

Vi har köpt ca 3 bodys och två par byxor i storlek 50 och lite mer än dubbelt så mycket i strl 56.
    Jag tänker att de växer fort och att vissa bebisar är för stora för strl 50 när de föds. Är det endå för stort kan man ju vika upp byxor och ärmar :)
    Sen får man ju ofta kläder av släkt och vänner när de föds.
  • Snuttispluttis

Jobbigt för er med foglossning! Hoppas att det inte blir värre. Min blev bättre faktiskt så nu kan jag iaf gå promenader. Kanske inte så fort eller långt, men skönt att komma ut!

Dottern var för liten för stl 50 i början så tänker att lillasyster inte blir så mycket större. Men det blir bara ett par bodys i stl 50 för hemfärd från BB och så. Sen får hon använda från storasyster :)

• Mulan91

Jag tror också jag ska satsa på bara ett fåtal i storlek 50, minns att min son knappt hann använda sina så live and learn haha :)

Jag väntar på att Familjeliv ska funka ordentligt, har fortfarande inte kunnat uppdatera BF listan! Det är något kaputt med sidan..

• Mulan91

Jag tror också jag ska satsa på bara ett fåtal i storlek 50, minns att min son knappt hann använda sina så live and learn haha :)

Jag väntar på att Familjeliv ska funka ordentligt, har fortfarande inte kunnat uppdatera BF listan! Det är något kaputt med sidan..

• moen

Vi har varit alldeles för pirriga så köpt allt redan! Förutom till skötrummet då vi har stambyte å total renovering från och med maj tills lilltjejen kommer (hoppas dom hinner klart i tid!).. Så får bli att köpa sen när vi vet hur tvättrummet/skötrummet ska se ut :)

Köpt (och fått) i lite olika storlekar men har några i stl 50, mer i 52 och några saker i 56. Hoppas de blir bra! Sambon är orolig för att vi behöver köpa ännu mindre då våra vänners son drunknade i 50 men tror inte de?

• Mulan91

Även om de "drunknar" så brukar bebisarna växa så fort så jag tror inte d e världens undergång om det händer :) i värsta fall får man skicka pappa o shoppa tänker jag ;)

• Zarizen

Min sambo tycker jag är ute i alldeles för god tid när det gäller typ...allt! Det är ju låååångt kvar säger han när jag pratar om grejer att köpa :-/ Men jag är värsta planeraren och vill vara ute i god tid. Har bilbarnstol kvar och skötbord + kläder då.

• Kela1981

Jag har massor kvar från dottern i stl 50 men hon använde stl 44 i nästan två månader och eftersom detta också är en flicka så kommer jag att köpa några plagg till i 44. 50 och 56 har vi galet mycket av redan. Sen såklart får hon en egen dress att åka hem från BB i ;)

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-04-17 19:58:29 följande:

Åh så spännande !! Är otålig redan nu till BF :)))

Ha ha ha ha...
    Jag känner precis likadant!
    Vill bara att hela graviditeten ska vara över så vi får träffa den lilla där inne <3
Svar på tråden BF Augusti 2016