• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Snyggt med listan tjejer! Skattenmust stod aldrig på listan, det är bara jag som kan redigera där. Hon hade mycket humörsvängningar som ni sa, så förhoppningsvis har det bara med det att göra <3

Mika jag beklagar det där med din vän :( hemskt!

• Zarizen

Hur är eran mage, lågt eller högt sittande?

Min mage börjar nedanför naveln typ och sitter alltså väldigt lågt, har gjort så från början.

• Mulan91

Min mage har flyttat sig uppåt så den sitter ganska högt nu. Innan var den lägre !

• HJohannesson
    Zarizen skrev 2016-04-15 15:29:54 följande:

Hur är eran mage, lågt eller högt sittande?

Min mage börjar nedanför naveln typ och sitter alltså väldigt lågt, har gjort så från början.

Min är låg, den har växt mer typ på bredden än uppåt :) men min livmoder är högre upp än naveln då.
    Jag har fortfarande midja haha.
  • Hazel Grace

Min mage är ganska låg. När vi skulle titta på bebisen så fick jag dra ner byxorna mer och mer hela tiden för att han låg så långt ner och gömde sig. Men den börjar komma upp lite nu :)

• Aleeexa

Jag lämnar den tråden då jag inte känner att jag får ut något av det. Lycka till alla

• Snuttispluttis

Min mage är rätt hög tror jag. Fast beror nog mest på att jag har några kilon extra som liksom trycks upp av bebisbulan. Har lyckats komma ut mycket mer nu så viktökningen har stannat av (som tur är) så hoppas att magen ska växa i lugnare takt också.

Tror att jag riskerar bristningar annars och vill helst undvika det om jag kan.

Nån som har fått bristningar än?

• Kela1981

Tror att min mage sitter ganska högt upp. Känns som att den är överallt ha ha ha....

Tror att jag har börjat få foglossning :( Kände aldrig av det när jag väntade dottern men både igår och idag så har har jag fått så ont i perioder så jag knappt kunnat gå. Har fått gå riktigt riktigt långsamt och med små små steg för att ens ta mig framåt :(

• Zarizen

Inga nya bristningar än vad jag kan se. Smörjer mig mig olja varje gång jag duschat på magen.

Ikväll var mini väldigt aktiv i magen och kickade så mycket att storebror fick känna flera gånger. Var så mysigt och roligt för honom. Min sambo har inte lyckats tajma in det och fått känna än.

• Nmg

Samma här! Då fort han lägger handen på magen så slutar han att röra på sig!

Zarizen skrev 2016-04-15 23:00:55 följande:

Inga nya bristningar än vad jag kan se. Smörjer mig mig olja varje gång jag duschat på magen.

Ikväll var mini väldigt aktiv i magen och kickade så mycket att storebror fick känna flera gånger. Var så mysigt och roligt för honom. Min sambo har inte lyckats tajma in det och fått känna än.

Svar på tråden BF Augusti 2016