• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen

Har tyvärr fått mycket bristningar på insidan av låren! Känns inte kul.. Har inte blivit större över låren så de är konstigt :( har fått två streck på varje sida på höfterna också..

Har haft foglossning nästan ända från början. Vissa dagar är värre än andra. Skönt att jag studerar hemifrån, annars hade jag vart tvungen att bli sjukskriven då ja arbetade på förskola innan! Vissa dagar kan jag inte gå. Är hemskt att promenera med hundarna dessa dagar.. Har använt mig av kryckor.

(Oj vad jag gnäller!)

• Zarizen
    moen skrev 2016-04-16 10:33:12 följande:

Har tyvärr fått mycket bristningar på insidan av låren! Känns inte kul.. Har inte blivit större över låren så de är konstigt :( har fått två streck på varje sida på höfterna också..

Har haft foglossning nästan ända från början. Vissa dagar är värre än andra. Skönt att jag studerar hemifrån, annars hade jag vart tvungen att bli sjukskriven då ja arbetade på förskola innan! Vissa dagar kan jag inte gå. Är hemskt att promenera med hundarna dessa dagar.. Har använt mig av kryckor.

(Oj vad jag gnäller!)

Vad jobbigt med foglossning! Hade jag med mitt första barn, sjukt jobbigt men hade som tur var ett kontorsjobb då så behövde inte bli sjukskriven. Skulle jah få foglossning nu skulle det inte gå att jobba då mitt jobb som sjuksköterska kräver en del mer.

Fick ju bristningar med mitt första barn så det är svårt att veta vilka som är nya och gamla, lär märkas längre fram tror jag när man är större.
  • Mika86

Här är magen hög, mellan naveln o bröstbenet.

Han va jätte aktiv igår o kände rejäla sparkarsparkar, överlycklig över det, ville väl ge dig till känna extra mycket efter kompisens förlust

• Mika86

Så jäkla glad o det va så mysigt, idag låg jag o vilade i sängen (varit jätte konstig o yr) o två av barnen kom in (5 o 3 år) o fick känna när lillebror sparkade o vad de njöt, sen fick även gubben känna det

• minMonchichi
    Mika86 skrev 2016-04-16 22:09:07 följande:

Så jäkla glad o det va så mysigt, idag låg jag o vilade i sängen (varit jätte konstig o yr) o två av barnen kom in (5 o 3 år) o fick känna när lillebror sparkade o vad de njöt, sen fick även gubben känna det

Ja men eller hur, det är så mysigt att känna de där diffusa rörelserna som man förut trodde va en fis, men nu känner mycket tydligare. Dessutom när sambon känner vid rätt tillfälle och känner sprattel, sprattel <3 Så mysigt!!
  • Mika86
    minMonchichi skrev 2016-04-17 00:54:20 följande:

Ja men eller hur, det är så mysigt att känna de där diffusa rörelserna som man förut trodde va en fis, men nu känner mycket tydligare. Dessutom när sambon känner vid rätt tillfälle och känner sprattel, sprattel <3 Så mysigt!!

Jo det är verkligen en speciell känsla, jag har moderkakan i framvägg så varit svårt för mig med att känna rörelser, men både jag o gubben har sett hur han flyttat på sig men inte känt nån spark så.

Nu börja det bli mer på riktigt ju, det är ju en bebis där inne
  • Nmg

Fråga till er som inte kan motstå att köpa lite kläder till bebis redan hur tänker ni med storleken? Stl 50 känns relevant men tänk om bebis är lång och lite tjock blir det 56 då ? Är så sugen att köpa nåt enstaka plagg ibland men jag är väldigt osäker på storleken! Eller kan alla nyfödda ha stl 50?

• Mika86
    Nmg skrev 2016-04-17 07:27:26 följande:

Fråga till er som inte kan motstå att köpa lite kläder till bebis redan hur tänker ni med storleken? Stl 50 känns relevant men tänk om bebis är lång och lite tjock blir det 56 då ? Är så sugen att köpa nåt enstaka plagg ibland men jag är väldigt osäker på storleken! Eller kan alla nyfödda ha stl 50?

Vi har köpt 56 många gånger o tänkt "de se ju så små ut" men sen ha barnen kunnat tälta i de nästan. Förra barnet kunde verkligen inte ha 56, det va SKIT stort, dröjde nog en månad innan de satt okej.

Nu ha vi köpt 50 i de kläderna han ska ha först o när han åker hem.

Våra pojkar ha varit 52-53 cm o 3880-3984 gram, tösen va 51 cm o 3580 gram
  • anlili

Det är nog väldigt olika. Vår dotter var 48 lång när hon kom och hon drunknade i 50. Dröjde minst en månad innan 50 satt bra. Men kompisens barn som vägde nästan 2kg mer när han kom växte ur 56 på en vecka.
  • Curlingmorsan

Jag har köpt både 50 och 56. Men min tanke är att han ska kunna ha 50 i början. Om han skulle vara lika liten som storasyster var när hon kom så har jag några få plagg i stl 44.
Svar på tråden BF Augusti 2016