Inlägg från: HJohannesson |Visa alla inlägg
  • HJohannesson

BF Augusti 2016

Anonym (Alex) skrev 2016-03-01 22:11:10 följande:

Jag har bf 10 augusti. Finns det någon chans att jag ska ha blivit gravid med en kille jag hade samlag med i September? Eller måste det varit ett samlag i i november som resulterade i graviditet?? Blev ni alla gravida vid ett samlag i november? Varför jag frågar är för att jag inte han få tillbaka min mens efter jag slutade med p-pillrena så kan inte räkna utifrån sista mensen (har endast gått efter ultraljud)

Jag har bf 3 augusti
    Ägglossningen skedde 11 november.
    Jag har gjort ivf så mina datum är exakta.

Du borde blivit gravid en vecka efter mig, dvs 18 november.
    Spermier kan leva upp till 7 dagar.
  • HJohannesson
    Axelberg79 skrev 2016-03-03 20:40:09 följande:

I söndags innan sambon åkte till jobbet så mätte vi runt min mage. Idag när han kom hem så mätte vi igen och jag hade ökat 2 cm!! Inte undra på att han tycker det är stor skillnad när han kommer hem <3 I morgon ska vi på rul.. längtar som en tok efter att f se lillsmurf igen...

Vad roligt mer rul imorgon! Jag har mitt om en vecka, men jag är så sjukt nervös!!!!! Är så himla rädd att drömmen tar slut
  • HJohannesson
    HJohannesson skrev 2016-03-03 21:36:59 följande:
    Vad roligt mer rul imorgon! Jag har mitt om en vecka, men jag är så sjukt nervös!!!!! Är så himla rädd att drömmen tar slut
    Men jag har ju inte sett lillen sen i v7 :) oron kanske släpper mer efter ett kub!

Nu måste det börja synas mycket Axelberg79? :)
  • HJohannesson
    Axelberg79 skrev 2016-03-03 21:45:17 följande:
    Ja jag har haft dom tankarna jag oxå men jag har intalat mig att så länge jag inte har ont, blöder och att jag har mina gravid symtom kvar så är allt bra. Vi har ju sett vår lillsmurf 2 ggr redan men vi vet inte vad det blir. Vi gjorde KUB testet och allt såg väldigt fint ut. Håller tummarna för dig.
    Ja man kan ju ändå inte göra ngt för att påverka så man kan lika gärna vara glad och hoppas på det bästa :)

Ska ni ta reda på kön? :)
  • HJohannesson

Jag tror det är bra att röra på sig. Jag har fått foglossning nu och det enda som ger lite lindring är att jag går så mycket som jag göra på jobbet (typ 1 mil) :)
    Det känns typ som om mitt bäcken håller på att trilla av kroppen när jag är stila.

Men för bebisen skull så hade vi nog alla lika gärna kunnat sova i 9 månader :) och äta choklad naturligtvis.

Har ngn av er cravings förresten?

• HJohannesson

Jag kan inte citera flera från telefonen samtidigt. Men ni som skriver att ni har huvudvärk. Mycket beror ju på om ni brukar ha ont i huvudet eller inte. Dricker ni tillräckligt med vatten? (Mängder)
    Sover ni tillräckligt? Är ni stressade?

Finns så många anledningar att ha huvudvärk som inte är farliga.

Och till er som är oroliga för att äta skinka osv. Kolla på Livsmedelsverkets hemsida, följ den listan så gott det går. Sen innebär inte gammal skinka en dödsdom utan det kan hända att man blir sjuk om man har riktig otur.
    För 30 år sedan såg listan helt annorlunda ut och det föddes friska barn då också :)

Jag åt hushållsost som var jättemöglig och den hade jag ätit av i flera dagar. Enligt 1177 var det absolut ingen fara. Man kan på sin höjd bli krasslig i magen.

Om man misstänker urinvägsinfektion ska det alltid kollas upp! Uvi kan orsaka värkar och det vill vi ju inte ha ännu :) så bra nmg att du kollade :)

Skattenmust, att ha ont i vaginan kan vara foglossning. Jag har ont överallt mellan nedre rygg och till mitten av låren.
    Det kan även vara åderbråck men då svullnar det ju rejält.

Och vet ni vad, jag har känt att det sparkar när jag håller handen på magen. Helt sjukt. Tyvärr missar min sambo det men hans tur kommer väl :)

Sov så gott allesammans, nästa vecka oroar vi oss mindre än denna vecka tycker jag :)

• HJohannesson

Haha orka alla skräckhistorier. Men det känns som om folk har ett väldigt behov av att berätta värsta tänkbara scenario. Men det är bara att nicka utan att lyssna.
    Varför vill man berätta hur enormt ont det gör att föda barn eller berätta om att man sprack från naveln till nacken. Berätta det gärna, men inte för ngn som är gravid kanske. Suck.

Jag får höra att jag kollar upp för mycket (på nätet) och oroar mig. Vad fasen, det är första barnet. Klart jag tycker allt är konstigt. Det kan jag sakna lite stöd i.

Är det någon här inne förutom jag som inte ska kolla könet ?

• HJohannesson
    Emmasofiabe skrev 2016-03-07 09:05:41 följande:

Vaknade inatt av jättekraftig mensvärk, kändes ungefär som att det skulle forsa blod ur mig när jag reste mig, inget blod kom, hade mycket värk sedan i några timmar kunde bara sova lite grann men hade fortfarande värk längst ner vid äggstockarna åkte in på akuten men dom hittade ingenting och bebisens hjärta tickade och den viftade med armarna :)

Men smärtan har avtagit nu undrar dock om någon annan varit med om detta??

Min svägerska berättade om en annan som hade så mycket värk i slutet av graviditeten och att det då var infekterat fostervatten så dom fick ta ut bebisen annars skulle det inte alls blivit bra men det kanske bara kan hända i slutet av grav?

Nu minns jag inte vilken vecka du är i men jag hade rejäl mensvärk fram till v16.

Men om smärtan kom plötsligt utan att du haft ont innan så är det klart du blir orolig! Skönt att den lilla sprattlade :)

Sen är det ju mycket som ska flyttas och växa i magen. Jag antar att det gör ont haha.

Hoppas du mår bättre nu!
  • HJohannesson

Jag har förstått att de flesta tittar vad det blir för kön :) är väl jag som är gammaldags haha.

Det klart det hade vart mysigt att få veta vad det är för liten krabat därinne men det får jag ju veta snart ändå :) 20 veckor till är inte så lång tid, jag har redan väntat så många år på att få träffa mitt barn så det känns överkomligt att vänta lite till.

Ang halsbränna har jag ingen, än så länge... Så jag har tyvärr inga tips.

Ang foglossning så tycker jag det känns som om ryggen ska gå av på mitten alt att hela mitt bäcken ska lossna från kroppen. Det är verkligen skit att ha. Trodde jag skulle slippa, men men. De dagar jag jobbar är det 10 ggr värre. Ska bara jobba 15 veckor till haha.

• HJohannesson
    Nmg skrev 2016-03-08 20:44:00 följande:

Vilken vecka

Är ni i ni som Känt rörelser? Jag är i v 15+4 (andra graviditeten) ryckte jag kände nånting för nån vecka sen men det kan ha varit tarmarna. Nu är det jätte lugnt.. Men det kanske är förstudier än?

Jag tror jag började känna typ v17 :) men v17 är tidigt om man är gravid för första gången. De flesta känner nog inget förrän efter rul.
Svar på tråden BF Augusti 2016