Inlägg från: HJohannesson |Visa alla inlägg
  • HJohannesson

BF Augusti 2016

Josefineq skrev 2016-04-10 15:09:05 följande:

Är det fler som läcker råmjölk? Blev helt chockad när jag upptäckte det men man ska väl vara glad att kroppen fungerar som den ska antar jag

Ja det läcker massor. Äckligt tycker jag men jag har ju nytta av det sen haha.
    Det är lite jobbigt för det kliar så mycket o bröstvårtorna ibland, som om de vill bli ammade typ.
  • HJohannesson
    Nmg skrev 2016-04-10 18:48:17 följande:

Gör alla tul?

Nej bara de som tidigare fått barn som är stora, om man diabetes, om magen växt väldigt mycket eller man gått upp extra i vikt!
    Eventuellt att man gör det om man är väldigt liten i kroppen som mamma.

Kan säkert finnas någon mer orsak att göra rul men det var anledningar jag vet iaf :)
  • HJohannesson
    HJohannesson skrev 2016-04-10 18:58:07 följande:
    Nej bara de som tidigare fått barn som är stora, om man diabetes, om magen växt väldigt mycket eller man gått upp extra i vikt!
    Eventuellt att man gör det om man är väldigt liten i kroppen som mamma.

Kan säkert finnas någon mer orsak att göra rul men det var anledningar jag vet iaf :)
    Menade givetvis tul, rul för ju alla som vill göra :)
  • HJohannesson
    Kela1981 skrev 2016-04-10 20:50:41 följande:

Jag bor strax utanför Lund i Skåne.

Måste man läcka råmjölk för att veta att amningen funkar?

Nejdå, de flesta läcker nog inte alls som förstföderskor :)
  • HJohannesson
    Kela1981 skrev 2016-04-10 21:57:35 följande:
    Fast nu är ju detta mitt andra barn :)
    Jaha :) vi är ju inte så gångna ännu. Det brukar nog börja läcka de sista veckorna iaf (tyvärr) haha. Jag ser inte fram mot att sova med bh och amningsskydd. Nu läcker det bara om jag trycker :)
  • HJohannesson
    Nmg skrev 2016-04-13 14:26:01 följande:

Kan alla pappor känna sparkar på magen? Går snart in i v 22 och min har inte känt än, vi provade för npgra dagar sen för jag kände att bebisen rörde sig man han kände inget när han la handen på.

Jag själv känner väldigt tydligt på min mage och det syns mycket. Men så fort min sambo lägger handen på magen så upphör alla sparkar... Och han är väl sådär lagom intresserad av att hålla mig på magen hela tiden :)
  • HJohannesson
    Mulan91 skrev 2016-04-13 14:42:48 följande:

Jag misstänker att det är fler som vill läggas till i listan, så ni får gärna skriva upp er nu så ordnar jag det så snart några hunnit svara på detta! Lm ni är nya i tråden och vill vara med i BF listan så skriv upp er nu. Det är inget krav för att vara med i tråden!

Vad är CBS för nåt?

Jobbigt med brösten, köp inlägg och försök hålla de varma så kanske det hjälper? Värmekudde är ens bästa vän under grav tycker jag ;)

Ang rörelser så har vi känt av det ganska tidigt men tycker d e svårt att pricka mini haha , han/hon sparkar aldrig på samma ställe så min sambo har lyckats en gång bara :) jag har själv det själv dock flera gånger med min hand. Jag e ganska smal på 58-59 kg så tror det har varit till hjälp gällande det.

Hjohanneson första barnet, bf 3 augusti

Om det är Gbs du menar så är det streptokocker som kvinnor kan ha i livmodern/livmodertappen.
    Ca 30% av alla kvinnor har det ngn gång under sin graviditet. Man får antibiotika om det upptäcks. Går det inte över innan förlossningen får man föda med antibiotikadropp.
  • HJohannesson

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön

27/8: Mulan 91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

• HJohannesson
    Snuttispluttis skrev 2016-04-14 21:59:13 följande:

Zarizen, jag la till dig igen :)

Låter ju inte så optimistiskt för Skattenmust om hon har tagit bort sig från BF-listan :/ Fast hade nog trott att hon skulle ha berättat för oss om det hände nåt. Håller tummarna för att hon bara tröttnade på att sitta på fl!

Här har varit aktiva dagar för mig så började få hugg på högersidan i buken/bebismagen nu på kvällen :/ Antar att det är bebisens sätt att säga att det är dags att ta det lugnt nu.

Nån annan som känt så?

Sen en tanke, jag sover och ligger mestadels på vänstersidan (som vi pratade om förut), och min bebis har hittills legat på högersidan. Tror ni att det beror på att det är ont om plats på vänstersidan eftersom jag ligger på den sidan?

Hur har ni andra?

Dottern var också mest på högersidan så kanske är därför bebisen har hamnat där också :)

Min bebis ligger nästan bara på högersidan. Jag tror min livmoder är lite sne åt höger också så den har väl gott om plats där :)

Det har ju ngt att göra med våra organ att det är bättre att ligga på vänster sida.
  • HJohannesson
    Zarizen skrev 2016-04-15 15:29:54 följande:

Hur är eran mage, lågt eller högt sittande?

Min mage börjar nedanför naveln typ och sitter alltså väldigt lågt, har gjort så från början.

Min är låg, den har växt mer typ på bredden än uppåt :) men min livmoder är högre upp än naveln då.
    Jag har fortfarande midja haha.
Svar på tråden BF Augusti 2016