Inlägg från: HJohannesson |Visa alla inlägg
  • HJohannesson

BF Augusti 2016

Jag litar inte ett dugg på tul. Det kan slå så fel! Det enda bra är väl att de mäter flödet i navelsträngen och att man ser att fostret beter sig som det ska för veckan man är i :)

• HJohannesson
    Kela1981 skrev 2016-05-25 13:49:55 följande:

Nån annan som lider i denna värmen?
    Jag älskar solen och värmen i vanliga fall men jag mår fysiskt dåligt av att vara ute nu när det är så varmt :( Sitter inomhus och pimplar vatten och frukt dagarna i ända. Orkar typ ingenting :/
    Gav mig på att sortera upp tvättstugan och köra några maskiner tvätt men så fort jag har varit ute och hängt tvätten så är jag helt färdig igen!

Igår vad det 28 grader här och åska. Mina händer och fötter var så svullna!

Vet ej om det var samma tryckande värme hos dig men det brukar vara bättre när det är soligt och inte så hög luftfuktighet! Då kan man dessutom bada :)

Kan du inte ha en liten pool ute som du kan svalka dig i?

Sen äter man ju typ inget i denna värmen :/ åt två äpplen igår och en portion med ris. Och mängder med vatten.
    Som tur är regnar det här nu!

Hoppas det blir bättre för dig snart :)
  • HJohannesson

Jag blev sjukskriven på deltid pga av sammandragningar. Känns skönt att dra ner på tempot lite.

Ja amning... Önskar att alla kände sig trygga med att bara slänga fram brösten och amma när bebisen är hungrig.
    Jag vet inte hur jag själv kommer att reagera.
    I min familj och vänskapskrets är det inga problem, vi ammar öppet. Sen om man sitter jämte en ung singelkille i soffan kan man ju att man tänker amma nu. Så får han välja själv.

Eller så kanske jag trivs bättre ensam när jag ammar. Beror ju på hur bebisen vill ha det med :)

Främlingar skiter jag i. De kan titta bort om det stör. Sen sitter man ju inte med båda brösten i vädret i timmar. Bebisen täcker ju brösten under matstunden :)

Känns helt sjukt att det snart är dags för föräldraledighet. Jag har börjat packa BB-väskan nu med tanke på alla sammandragningar. Fick lite panik.

Vad packar ni med? :)

Ha en fin dag alla !!

• HJohannesson
    Mika86 skrev 2016-05-27 13:03:38 följande:

Orkar inte citera alla inlägg

FK visar dagen innan utbetalningen sker så kan va väldigt jobbigt o förvirrande.

Ang babybox så har vi inte kronans apotek här i närheten.

Väskan är nu helt komplett, amningsinlägg va det sista o de köptes in igår väl förberedd, nu är det bara småbarnens klädeshögar kvar, ligger dock efter med tvätten pga att barnen typ bara lagt kläder på hög i sina rum o då ger så klart tvättmaskinen upp...igen november, mars o igår, hippie vilken psykbryt jag fick igår.

Gillar oxå denna gruppen, allt är lixom positivt på nåt vis, man kan ventilera o spy galla o bara gnälla utan att det blir fel o ingen dömmer nån annan .

Idag gå jag in i v 28, känns helt sjukt att det bara är 10 veckor kvar, snart har vi våra bebisar här

Tråkigt med tvättmaskinen, kan tänka mig att det blir lite akut att fixa en ny när man redan har barn.

Ja tänk, snart är våra bebisar här. Och vilken fantastisk grupp vi har. Allt från 0-6 barn, vilken erfarenhet som finns.

Jag har ingen aning om vad som väntar :) men jag längtar så till det är dags för förlossning. Att få upp min lilla kletiga bebis på bröstet. Älskar verkligen den lilla varelsen i min kropp.
    Känner mig inte som en mamma dock haha. Känner mig mest som mig själv :) men så kanske det är för alla.
  • HJohannesson
    Nmg skrev 2016-05-28 23:19:21 följande:

Förresten såg nu att det startats en tråd bf februari 2017, helt galet, då har vi ju inte sååå långt kvar kanske

Haha såg det med. Helt galet!
  • HJohannesson
    Mika86 skrev 2016-05-29 10:21:53 följande:

Vi har kvar babysitter vi köpte till äldsta sonen o är superbra, kan lägga bebisen där så kan syskonen mysa alla samtidigt, annars brukar vi använda vagnen som liggplats vid typ matlagning o sånt, har rätt öppen planlösning nere så är smidigt med vagnen inne ändå.

Va en i augustigruppen på fb som fick barn i förgår, en pytte bebis ju men märks att det närmar sig, förhoppningsvis bara 68 dagar kvar för min del

Gick allt bra för dem?

Har 3 sammandragningar på 10 min... De håller i sig i typ 2-4 min :/

Men men. Ska testa att bada och ta alvedon, hoppas det går över!

Grattis till alla mammor/blivande mammor i vår grupp
    :)
  • HJohannesson
    Mika86 skrev 2016-05-29 15:03:55 följande:

Jo det gick bra för de trots allt, va i v 28 bara, han mådde bra o va en riktig kämpe iaf.

Trist att behöva tillbringa typ hela sommaren på ett sjukhus, visst är värmen förbannat jobbig men bättre att va en blöt pöl än att dras mellan barnen hemma o det på sjukhuset

Ja det är nog en pärs.. :/ hoppas allt gå bra för dem då :) det brukar det göra även om barnen tittar ut alldeles för tidigt!
  • HJohannesson
    Snuttispluttis skrev 2016-05-31 10:51:15 följande:

Trist Hazel Grace! Säger som de andra, försök få till en sjukskrivning istället!

Ja, vi verkar vara smått handikappade allihopa på ett eller annat sätt just nu. Hoppas att det blir bättre!

Angående övertalning så tänker jag som Kela. Börjar jag hoppas på bebis innan BF så blir det väl två veckor efter istället :S Lite hoppas jag att alla sd jag har ska göra att hon vill ut tidigare, men dumt om man blir besviken när det närmar sig BF utan att nåt händer.

Jag är rätt pigg i huvudet även om kroppen orkar noll. Får sova bra för dottern hittills.

Men det är svårt att hitta en bra ställning att somna i. Det som är skönast för höfterna är på rygg och det vågar jag inte riktigt pga vena cava.

Nån som har nåt tips?

Har du mått dåligt av att sova på rygg?

Annars kan jag inte tänka mig att det är någon fara. Jag sover fortfarande på rygg när värken tillåter :)
  • HJohannesson
    Zarizen skrev 2016-06-01 13:57:49 följande:

Inte skrivit på ett tag.

Ligger just nu inne på förlossningen/BB i Örebro. Vattnet började sippra på mig imorse.. Inte nått jag räknat med precis! Mått bra sista tiden. De har gjort ultraljud och barnet mår bra och fostervatten finns kvar. Men det kommer nog fortsätta rinna nu och kan nog räkna med att få barn bra mycket tidigare än väntat.. Har fått kortison för att barnets lungor ska utvecklas och antibiotika för att förhindra en ev infektion. Blir inlagd nu så får se vad som händer sen...

Men !! Hoppas att det slutar!
    Många kramar
  • HJohannesson
    Misszandra skrev 2016-06-01 16:05:28 följande:

När packar ni bb-väskan? i vilken vecka?

Jag har köpt lite smått till förlossningsväskan. Typ tandborste, tandkräm, schampo, balsam.

Annars packar jag sen nog när jag tror det är att dags att åka in. Om vi åker iväg strax innan bf så kanske jag packar färdigt den så den är klar om ngt skulle hända :)
Svar på tråden BF Augusti 2016