Inlägg från: HJohannesson |Visa alla inlägg
  • HJohannesson

BF Augusti 2016

Nmg skrev 2016-03-08 23:05:03 följande:

Ja man blir ju lite orolig, sen är jag lite nojig över min uvi, är snart klar med penicillin kuren och vet inte om den hjälper riktigt usch tänk om det är nåt annat fel?

Nej nej inget är fel!!

Du märker om uvi kommer tillbaka. Gå till vårdcentralen annars och lämna kissprov så ser dom.

Om några veckor det rul för dig, då får du se en liten frisk bebis sparka :)

Den sparkar ju redan ju men det känns bara inte. Ha som mål att känna v22, det är mer rimligt!

Kram kram och oroa dig inte.
  • HJohannesson
    Nmg skrev 2016-03-15 06:55:24 följande:

Jag funderar på att ringa min bm idag och kolla PM jag får komma in och lyssna på hjärtsjuk eller nånting så jag kan lugna mig, känns vääääkdigg långt till UL om 2 v och men tanke på att jag inte känner rörelser så komme jag oroa mig dygnet runt.

Det klart du ska ringa om du känner att din oro bli för stor.

Väntan till rul är hemsk, men helt fantastisk känsla när den är gjord!

Jag började känna rörelse i v18, det kom från ingenstans. Jag har inte känt ngt fladder innan överhuvudtaget utan det började med små buffar.

Försök att inte oroa dig, men blir det för jobbigt så ring och kolla om du inte kan få lyssna på hjärtligen :)
  • HJohannesson

Men vad fina magar ni har !!! Min är bara fläskig utan kläder haha! Jag har iof moderkakan i bakvägg.

Ni är jättefina!

• HJohannesson
    Mika86 skrev 2016-03-16 09:57:17 följande:

Emmasofiabe lika bra att ringa o kolla, fast ibland vet de inte om sina egna regler.

Jag hade ett säsongsjobb som varade i några månader o började i samma veva som jag blev gravid o de räknademin fp på det jobbet, tog studenten i juni o fick jobbet i september så va enda jobbet jag hade iofs

Med fem sjuka barn (bara en som kräker nu) så ha vi isolerat oss i tvrummet uppe, rätt lugnt med andra ord så började knåpa ihop bbväskanlistan sådär 10 veckor innan den packas.

Men nu känner jag mig som en förstfödeska, vad bör man packa ner för kläder till bebis? Långbyxor o långärmadbody, alltså tunna, är väl bra eller ska man ha korta kläder?

Nu har jag inga barn än men långärmat tror jag är bäst. Även om det är varmt i augusti så är ju bebisarna helt nya då och behöver värmen. Och byxor! Sen märker man ju om barnet är ett jättevarmt barn, då får det bli blöja och en filt :)
  • HJohannesson

Ja herregud, detta med sex. Här råder avhållsamhet sedan 20 veckor. Minst. Skittråkigt men jag har haft mycket ont och vidriga flytningar så man känner sig ju inte så sexig.

Tog upp det med min sambo igår, han låter exakt som det står i alla böcker
    "Sexlusten kan minska eller försvinna när man är gravid"

Ja fast det har inte försvunnit alls, jag känner mig bara fet, ful och äcklig och tror du ska lämna mig hela tiden. Sen lipar jag.
    Jag avskyr verkligen att tårkanalerna går igång på allt. Känner mig så jäkla känslig hela tiden.

Jag läcker dessutom råmjölk. Så het jag är.

• HJohannesson
    Nmg skrev 2016-03-18 06:44:29 följande:

Vaknade till inatt eftersom jag har hosta och är torr i halsen och kände rörelser i magen. Gulligt v17+0 Idag. När känner ni era? Är det när ni ligger på rygg?

Underbart !
    I början kände bara bara om jag låg på rygg. Nu känns det lite när som :) min sparkar/trycker även uppåt nu, känns jättekonstigt haha! Den har utökat sitt revir till typ hela magen :)

Nu behöver du inte oroa dig mer <3
  • HJohannesson
    Serah skrev 2016-03-28 11:37:49 följande:

Kanske är nåt som har med denna vecka att göra då? Hoppas iaf att bebis i magen mår bra för oss alla.

Jag får inte lyssna på hjärtljuden innan v 25.... För farligt enligt bm. Rul har jag inte förrän nästa onsdag. Bm tycker även att det är nära dit. Det tycker inte jag! :( så bm tycker jag ska "hålla ut" till dess. Men vafan. Ska jag behöva gå orolig ytterligare DN vecka?! Har mått piss pga det här ett bra tag. Nu är jag less. Hoppas bara nån provat lyssnar och kan ge mig tid nu i veckan. Vilket inte verkar så lovande heller då det är påsklov här nu....

Jag tror man gärna väntar till v25 för att det är så svårt att höra. Och skulle man inte göra ngt så blir man ju otroligt orolig.

Men din bm verkar ju vara ganska okänslig. Nu finns det ingen forskning på om det är faktor eller ej med doppler men troligtvis är det ingen fara alls.

Sen verkar ju alla bm i Sverige vara av olika kvalité. Jag ville så gärna vaccinera mig mot influensa, men min bm sa att det var onödigt. Man ska göra det efter rul och enligt henne var influensaperioden över då. Gjorde rul för några veckor sedan.

Jag har influensa nu. Mår så jävla dåligt! Hög feber, extrem hosta, helt slut. Sover typ 20h/dygn... Trevlig påsk
  • HJohannesson
    Nmg skrev 2016-03-29 17:51:41 följande:

RUl gick jättebra allt såg bra ut, vi visste ju om kön redan eftersom vi gjort ett NiPT test v 11 och det var fortfarande en pojke idag oxå eftersom jag gjort ivf så flyttar man inte fram eller bak bf datum, jag har 25/8 och hon sa idag att om jag inre gjort ivf så jade hon flyttat mig till 24/8 så det känns som att det kvittar. Det berodde väl på storleken på bebis jan vägde nåt gram mer.

Underbart! Det är ju helt fantastiskt när man ligger där och får se ens vilda lilla barn i magen :)
    Stort grattis :)
  • HJohannesson
    Nmg skrev 2016-03-29 18:24:03 följande:

Tack! Har du varit på UL än?

Ja jag var och kollade för 3 veckor sedan. Jag tyckte det var häftigt att se benen. Vad dom sparkade !! Världens finaste svartvita unge fick vi se :)
  • HJohannesson
    Nmg skrev 2016-03-31 09:59:06 följande:

Har ni blrjat fundera nåt

På FP? Jag tycker det ät en djungel fattar nada. Känns inte som att den preliminära uträkningen på FK hjälper speciellt mycket, kan man boka tid med en handläggare och gå igenom alternativ? Jag blir alldeles stressad av det här.

Man väljer från månad till månad har många dagar man vill ta. Jag tror inte det är så svårt när man väl kommer in på sina egna sidor på försäkringskassan.
    Men försök att få till ett möte om det känns jobbigt :)

Vi har väl planen för föräldraledigheten ganska klar. Barnets pappa tar 1 veckodag + helgen (han jobbar ej helg så hans löns påverkas inte nämnvärt)
    Förhoppningvis behöver jag inte ta mer än någon dag per månad.
    Känns bra att ha honom hemma en dag extra i veckan med :) han jobbar helt galet mycket så han behöver vara hemma ibland.

Hur har ni andra tänkt?
Svar på tråden BF Augusti 2016