• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Nu är det en vecka tills sambon åker till Kina och helt plötsligt börjar jag bli orolig :/
    Tänk om bebis får för sig att komma supertidigt?! Inte för att jag direkt har känt några tecken på det men ni vet ibland går hjärnan på högvarv.
    Han kommer ju hem en månad innan bf så det är ju gott om tid egentligen :)

Var och lämnade blodprov igår för att kolla levervärdena. Jag kanske lugnar mig lite när jag får reda på att allt är som det ska och att klådan är pga något annat :)

Ska ha dottern hemma när sambon är i Kina så det känns också lite som en utmaning att vara höggravid med foglossning osv plus en rastlös 2-åring :/ Vi får flytta ut till mormor några dagar så jag får lite avlastning i alla fall ;)

Här ösregnar det idag :( Tänk att man aldrig är nöjd ha ha ha .... Fast lite skönt är det med svalkan :) Mina fotknölar har gjort come back och det är ju alltid trevligt :D

• Mulan91

Gud va olika det kan vara haha! Minns att slemproppen inte lämna min kropp förrän timmar efter värkarna hade börjat xD

Är också orolig för att barnet ska komma för tidigt. Tror det är vanligt :) man får försöka lugna sig själv med att det förmodligen är många veckor kvar med det här gravida livet haha.

Min sambo tycker jag luktar bebis helt plötsligt. Jag tycker mina BH:ar luktar det också :o nån som också märkt nåt? Maybe Im just crazy xD

• moen
    Mulan91 skrev 2016-06-29 13:22:40 följande:

Gud va olika det kan vara haha! Minns att slemproppen inte lämna min kropp förrän timmar efter värkarna hade börjat xD

Är också orolig för att barnet ska komma för tidigt. Tror det är vanligt :) man får försöka lugna sig själv med att det förmodligen är många veckor kvar med det här gravida livet haha.

Min sambo tycker jag luktar bebis helt plötsligt. Jag tycker mina BH:ar luktar det också :o nån som också märkt nåt? Maybe Im just crazy xD

Sambon sa igårkväll att jag luktade bebis! Skrattade och dumförklarade honom. Men han stod på sig :D vadå är det nåt man kan göra eller?! Trodde de va hans längtan bara haha stackarn
  • Mulan91

Hahaha vad roligt!!!

Jag vet inte?? Tänkte som du sa att min sambo o jag bara längtade efter bebisen lite väl mkt xD vad sjukt om man faktiskt går runt och luktar bebis :o

• Nefermiw

Skönt med lite regn och kyla. Jag måste gå med stödstrumpor, och det blir snabbt för varmt om det är sol.

Jag har köpt napp att ta med i väskan - min dotter ville bara ligga och mysa med bröstet i munden när hon var bebis, så efter en vecka fick hon en napp och då var det bättre. När hon blev 3 år och började på stora avdelningen på dagis slutade hon med napp på en dag utan problem så jag tycker bara att napp är bra.

Jag tror att vi är klara med det meste, men måste komma ihåg att köpa amningsnapper och kanske en ny baby monitor. Vi använder fortfarande den gamla baby monitor till vår 4-åring. Ska kanske också tvätta de gamla bebiskläderna, de har ju liggat i förrådet i snart fem år.

• moen

Haha ja mulan det skulle va sjukt! Googlat lite och har inte hittat nåt om att man kan lukta bebis :'D men håller kvar tanken att jag kanske luktar lite bebismys!!

• Mulan91
    moen skrev 2016-06-29 20:10:26 följande:

Haha ja mulan det skulle va sjukt! Googlat lite och har inte hittat nåt om att man kan lukta bebis :'D men håller kvar tanken att jag kanske luktar lite bebismys!!

Prova att googla på engelska! Jag skrev "pregnant smell like baby" och hittade lite haha :o det händer tydligen!
  • Kela1981

Jag har aldrig fattat det här med att bebisar luktar så gott och jag kan inte säga att jag luktar annorlunda nu gentemot innan.
    Vet att mamma gick omkring och snusade på dottern när hon var bebis och var alldeles till sig men jag fattade aldrig vad hon snackade om :/

Det kan inte vara så att man som gravid kanske är mer noga med vad man använder för produkter på sin hud och därför får en mer "naturlig" doft som förknippas med bebisdoft? Bebisar har man ju inte något parfymerat eller så på.
    Jag blir väldigt känslig för dofter när jag är gravid (är det annars också men det blir värre nu) så då använder man kanske mer oparfymerat än innan?

• Kela1981

Vi behöver också köpa en babywatcher till eftersom vi fortfarande använder den gamla till dottern.
    Napp har jag köpt och packat ner men vet inte om jag kommer att använda den så mycket på BB eftersom jag så gärna vill att amningen ska fungera. Men sen när/om amningen är igång så ser jag inga problem med napp.
    Som någon skrev innan så säger dom ju att den motverkar psd :)

Svar på tråden BF Augusti 2016