• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen

Åh handlade på lekmers rea för några månader sen :) skulle ha en babysitter för 600kr men istället skickade vi efter samma babysitter, gunga och filt för 500kr! Då jävlar blir man nöjd :D förstår inte hur de jan ha sån super rea hela tiden

• Nmg

Riktigt Bra rea, tycker de har rea ganska ofta!

Jag köpte rullgardinsgrind, nappflaskor(dr brown) barnvagnsleksak,, gallerfilt, napphållare tror der va nån mer grej oxå. Hah. Dock va panda kudden i vit slut så den beställde jag från jollyroom. Längtar tills allt kommer. Åh mugghållare glömde jag helt bort! Suck.

• Kela1981

Ja Lekmer brukar ha rejäl rea på rätt mycket. Jag ska köpa fodrat regnställ till dottern också men nu när jag tittade så hade dom bara större storlekar :/

Ang mugghållare så tycker jag den är lite överflödig. Jag har haft flaska eller kaffemugg i sidofickan på skötväskan. Men det beror ju klart på vilken typ av väska man har. Plus att jag är inte typen som är ute och går på stan eller köpcentra så kaffemuggen jag använder är termosvarianten och den är ju inte lika beroende av att stå rakt upp ;)

• DigiC

Vi tog en tur till Ullared för en månad sen, bra grejer där med. Har mycket kvar från sonen också och lekmer har det blivit en del från också :)

• Mika86

Härligt att handla när man få rabatt ju synd att det enda vi ha kvar att köpa är blöjor, som förövrigt köps imorgon

• Mulan91

Haha känns som att man alltid missar något... Jag har ingen kudde till barnvagnen. Någon som har något tips på en bra kudde ? Den ska vara ganska platt antar jag?

När införskaffar ni åkpåse? Jag tänkte vänta lite eftersom att barnet ändå kommer i augusti :)

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-06-30 10:50:14 följande:

Haha känns som att man alltid missar något... Jag har ingen kudde till barnvagnen. Någon som har något tips på en bra kudde ? Den ska vara ganska platt antar jag?

När införskaffar ni åkpåse? Jag tänkte vänta lite eftersom att barnet ändå kommer i augusti :)

I vagnen har vi haft en lite tjockare kudde med tanke på att vagnen ändå skumpar runt mer än vad sängen gör.
    Plus att det är ju ingen kvävningsrisk förrän dom kan vända sig om, vilket dottern aldrig gjorde i vagnen.
    Vi köpte en i märket Rätt Start men kommer inte ihåg vart vi köpte den. Kolla Lekmer ;)

Åkpåse köpte jag på Ullared nu när vi var där. Eftersom det är jag som sköter hämtning och lämning på dagis så kan det vara skönt att bara kunna ploppa ner bebis i åkpåsen även om det inte är superkallt istället för att böka med overall osv.
    Det är inte det att vår 2-åring är jätte tålmodig när det ska göras i ordning för att gå hemifrån så jag tänker att det är ett moment som jag kan slippa med bebis då :)
  • Nmg

Angående kudde så beställde jag en panda kudde, har hört bra om dem, köpte 1, men om jag

Är nöjd så köper jag en till så slipper jag flytta den mellan vagn och säng hela tiden. Åkpåse har jag inte ens tänkt på haha, oj kanske skulle göra det, annars köper jag det längre fram, känns som att det brukar vara ganska varmt i augusti/sept, borde räcka med filtar?

Tack för tips om termosmugg, ingen dum idé alls

Svar på tråden BF Augusti 2016