• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen
    Misszandra skrev 2016-06-27 13:51:34 följande:

Tusentack för er omtanke, ni är alla så underbara Hjärta Jag gick och la mig i sängen, min sambo fick fixa värmekudden till mig men det hjälpte inte. Jag lyckades slumra lite och efter några timmar hade det lättat, jag känner fortfarande av smärtan lite men inte som igår. Jag var så himla säker på att förlossningen hade startat och att jag var i latensfasen. Men som sagt det avtog och jag har sovit relativt bra inatt. Jag ska prata med min BM om det imorgon. Jag går in i vecka 36 på torsdag och jag vet helt ärligt inte om jag kommer orka ha denna smärtan i kanske 6 veckor till om man nu skulle gå över tiden. Det borde ju finnas något att göra? eller?

Dom har kollat så du inte har urinvägsinfektion va?
  • Misszandra

Kela: Jag får nog höra med BM imorgon och se vad hon säger. Allt jag får höra är att vila, vila, vila heeela tiden men jag kan nog inte vila mer än jag gör för tillfället. Jag hoppas hon har några bra råd att ge mig, för detta är inte kul.

Moen: jaa, förra helgen var vi på förlossningen och de kollade för uvi, gjorde CTG och VUL, läkaren sa att de smärtor jag haft inte hade påverkat tappen och jag hade inte öppnat mig något. Det svåra tkr jag är att jag vet inte hur ont jag kan ha innan det faktiskt börjar påverka.

• Mika86

Zarizen vad härligt att få uppdateringar från er skönt att han mår så bra, hoppas hela familjen mår bra trots att ni inte är hemma allihop. Jag va hos BM idag, gått upp totalt 7,4 kg o 0,9 över inskrivningsvikten, lillkillen sov när vi va där så första gången det va lätt att få göra hjärtljuden

• Curlingmorsan

Zarisen skönt att höra att allt är bra med dig och prinsen. :)

Moen jag har inte heller gått upp något på 4 veckor. Men bebis verkar växa som han ska och mår bra. Har gått upp 4,5kg sen inskrivningen, men kräks ju en hel del fortfarande. Och hade en del extrakilon att ta av sedan innan.

• Kela1981

Såg precis att det finns en grupp startad för BF Mars 2017!!!
    Fattar ni hur nära vi är att få våra bebisar?
    Helt galet ju!
    Roligt att vi har följts åt så länge och att vi snart är i mål <3

• HJohannesson
    Kela1981 skrev 2016-06-27 21:28:21 följande:

Såg precis att det finns en grupp startad för BF Mars 2017!!!
    Fattar ni hur nära vi är att få våra bebisar?
    Helt galet ju!
    Roligt att vi har följts åt så länge och att vi snart är i mål <3

Haha ja det är galet !!
    På söndag är det bara en månad kvar innan bf för mig! Nu känns det som om graviditeten gått väldigt snabbt.
  • Nmg

Kan ni Tänka er att det är juli på fredag! Då är vi ju snart inne i augusti! Ska bli så kul att få se bebisen och att slippa va gravid! jag har gått upp 7kg sen inskrivningen, ska till. bM 8/7 få se om man har gått upp mer tills dess.

• Kela1981
    Nmg skrev 2016-06-27 21:53:29 följande:

Kan ni Tänka er att det är juli på fredag! Då är vi ju snart inne i augusti! Ska bli så kul att få se bebisen och att slippa va gravid! jag har gått upp 7kg sen inskrivningen, ska till. bM 8/7 få se om man har gått upp mer tills dess.

Tänkte också på det idag!
    På torsdag nästa vecka åker sambon till Kina och när han kommer hem så är det en månad kvar! Känns galet fort nu på slutet samtidigt som jag bara vill att tiden ska gå så vi får träffa den lilla krabaten!

Kollade igenom min viktkurva och såg att jag gått upp 9 kg sen inskrivningen. Trodde det var mer ha ha ha.... Man känner ju sig som en strandad val ;)
    Men det är ju nu på slutspurten som man brukar lägga på sig mest så det ska bli spännande att se vad slutvikten hamnar på :/
  • Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-06-27 12:48:59 följande:

Omg!!! Ha ha ha...

Jag är också 165 cm och min normalvikt är 63 kg! Tänk vad olika man är ha ha ha ha...

Haha! Ja verkligen. Brukar alltid ligga på 56kg vad jag än gör :P har som sagt jätte svårt att få upp. Lite roligt att se att man gått upp lite ändå. Ska satsa på lite till så jag inte försvinner under amningen :)
  • Hazel Grace
    Nmg skrev 2016-06-27 05:21:59 följande:

Är det Nån som fortfarande jobbar? Vad jobbar ni med? Jag ska jobba denna vecka och nästa vecka sen semester och tömma alla komptimmar mm så jag kan vara hemma till sista augusti och därefter börja ta ut FP. Jag vet dock inte om jag orkar faltiskt. Jag har inget betungande jobb, jobbar på kontor, men jag vet inte om jag orkar vara på jobbet 8 timmar om dagen, fullt påklädd och sitta still på en stol i den där

Värmen. Vill bara gå hemma nu i minimalt med kläder och ha fötterna i en balja med vatten!!

Nu när jag vaknat så har svullnaden gått ner runt fotknölen men själva foten typ där vid tårna är fortfarande svullen! Hann aldrig pysa fötterna i vatten igår men får Göra det efter jobbet idag. Hur ska man orka jobba 10 dagar till.... Bläää...

Ursäkta gnället!

Jag gnäller heeela tiden! Så du är inte ensam. Jag jobbar i butik, mestadels kassan men jag orkar knappt. Kan varken stå eller sitta långa stunder utan att det gör ont och alla vridmoment och snebelastningar är smärtsamma som fanken efter en stund. Jag ska jobba i tre veckor till. Sen blir det semester en vecka, sen får jag ta ut föräldradagar tills det är dags. Om jag inte får igenom en sjukskrivning. Kan bm göra det eller måste jag gå till en läkare?
Svar på tråden BF Augusti 2016