• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • HJohannesson

Min värsta åkomma är ju absolut att jag snarkar helt fruktansvärt mycket, och pratar i sömnen. Min stackars sambo får inte sova på nätterna haha.

Jag har väldigt mycket slem i näsan med och jag har ofta näsblod. Vidrigt! Har haft det sen v5 typ.

Hoppas båda åkommorna försvinner om en månad när bebisen ska vara ute :)

• Nmg

Funderar på att köpa Philips avent scd 570.jag gillar att båda delarna är batteridrivna om man inte har ett uttag ( tex lägga i vagnen när bebis sover ute osv) hmm krämpor vet jag inte än, kanske näsblodet som jag hade i början. Den va inte så mysig. En annan fundering, ursäkta äckelvarning nu

Nen har ni fått mer flytningar? Tycker jag knappt haft nånting och nu är det typ "rikligare med vattnig". Fast inte så vattnig så man tror vattnet har gått. Haha

• Nmg

Nu har Jag börjat bädda sängen lite grann, den känns gigantisk när man kollar på kudden. Haha! Dock är jag inte klar med möbleringen, så ska den inte stå men det känns sååå roligt att det börjar närma sig!

• moen

Nmg jag har otroligt mycket flytningar.. känns som att mitt liv kretsar kring flytningar :( Får byta trosskydd flera gånger om dagen!

Åkommor! Har så många så jag inte vet vad jag ska välja! Men den konstigaste är väl att jag luktar bebis här också. Och lite mer pinsamma.. hemorrojder som jag haft HELA graviditeten, och är uppblåst som fan.

Förhoppningsvis bara 2v kvar tills hon kommer.. håll ut!

• moen

Åh så fint Nmg! Har likadan säng. Ska fixa i ordning så fort vi får flytta hem så kommer jag också med en bild :D

• Nmg

Ja visa bild sen när du är klar

moen skrev 2016-07-02 12:01:12 följande:

Åh så fint Nmg! Har likadan säng. Ska fixa i ordning så fort vi får flytta hem så kommer jag också med en bild :D

• Mika86

Åkommor, hmmm jag är väldigt skonad o typ alltid varit. De enda jag kan komma på nu är blodådrorna på brösten (man ser för jävligt ut, mer än vanligt) sen har jag från typ v 12-13 haft problem med ligamenten när jag hostar eller nyser stående, står helt still i typ 30-60 sekunder efter så smärtan ska lägga sig, lugnare nu än förr iaf

• Anonym (Nael12)

Jag andas som typ darth vader från start wars :,) näsan är täppt hela tiden....

• Kela1981
    Anonym (Nael12) skrev 2016-07-02 17:12:13 följande:

Jag andas som typ darth vader från start wars :,) näsan är täppt hela tiden....

Ha ha ha! Så var jag också innan men tycker att det har släppt lite de senaste veckorna :)

Flytningar är också något som har minskat senaste veckan tycker jag. Hade helt hemska ett tag :(
  • Nefermiw
    moen skrev 2016-07-02 11:58:31 följande:

Nmg jag har otroligt mycket flytningar.. känns som att mitt liv kretsar kring flytningar :( Får byta trosskydd flera gånger om dagen!

Åkommor! Har så många så jag inte vet vad jag ska välja! Men den konstigaste är väl att jag luktar bebis här också. Och lite mer pinsamma.. hemorrojder som jag haft HELA graviditeten, och är uppblåst som fan.

Förhoppningsvis bara 2v kvar tills hon kommer.. håll ut!

Vet inte om det är pinsamt med hemorrojder, men jobbigt är det i varje fall. En av mina började blöda reelt idag, så fick använda ett trosskyd tills det lugnade ner sig. Tror kanske jag ska ringa vårdcentralen imorgon och höra om det är något som kan göras nånting åt.
Svar på tråden BF Augusti 2016