• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981
    Nefermiw skrev 2016-07-02 17:56:04 följande:
    Vet inte om det är pinsamt med hemorrojder, men jobbigt är det i varje fall. En av mina började blöda reelt idag, så fick använda ett trosskyd tills det lugnade ner sig. Tror kanske jag ska ringa vårdcentralen imorgon och höra om det är något som kan göras nånting åt.
    Usch vad jobbigt :(
    Än så länge har jag sluppit hemorrojder men förra gången kom en precis i slutet så det kanske dyker upp här med :/
    Försvinner dom alltid av sig själva?
    Förra gången gick min tillbaka ganska snabbt efter fl och det var jätteskönt. Slapp hålla på med salvor osv.
  • Mulan91

Intressant att läsa om hur ni haft det haha :) graviditet är verkligen en vacker men ändå inte vacker upplevelse haha. Roligt att vi har den här tråden och kan dela med oss av våra pinsamheter ;)

• Mulan91

Hemorrojder försvinner ofta av sig själv men d finns fall där man får operera bort de. Antar att de gäller riktigt stora eller envisa fall :)

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-07-02 21:38:54 följande:

Hemorrojder försvinner ofta av sig själv men d finns fall där man får operera bort de. Antar att de gäller riktigt stora eller envisa fall :)

Hoppas ingen här inne behöver operera bort något :/ Låter inte så angenämt!

Ja visst beskrivs graviditeter oftast som något vackert och fantastiskt och det är det ju också. Men det är ganska mycket nasty shit som man får stå ut med också ;)
  • Hazel Grace

Jag har klarat mig ganska bra förutom foglossning och ont överallt. Inga pinsamma grejer direkt. Hade näsblod till och från vilket var jobbigt och sen har jag också haft en del flytningar.

Var köper ni era amningskläder? Är det ens värt att lägga pengar på eller ska man bara satsa på bhar? Tycker inte jag hittar några bra kläder.

• Anonym (Nael12)
    Hazel Grace skrev 2016-07-03 00:06:56 följande:

Jag har klarat mig ganska bra förutom foglossning och ont överallt. Inga pinsamma grejer direkt. Hade näsblod till och från vilket var jobbigt och sen har jag också haft en del flytningar.

Var köper ni era amningskläder? Är det ens värt att lägga pengar på eller ska man bara satsa på bhar? Tycker inte jag hittar några bra kläder.

Jag la precis en beställning på h&m på 2 amningslinne för 199 kr och 2 amningsbh också 199 kr. Med första barnet hade jag en tröja som var Amnings tröja annars drog jag upp eller ner mina vanliga tröjor. Men ja tänker att amningslinne kan vara skönt ny i sommar och man kanske slipper bh under också får se när de kmr hur de sitter :)

I vilket fall är inte de något rån som många andra amnings och gravid kläder är :/

Använde också mina egna vanliga bh efter de första veckorna när kroppen gått tillbaka lite. Tyckte de va skönare än amningsbh..
  • Nmg

Jag fick jättemycket amningströjor av en bekant, då jag inte ska amma har skänkt bort en del av det men tror jag har lite kvar ändå, ska kolla lite hur mycket det är? Är det nån som vill ha? Kan posta till er isåfall om personen står för frakten? Kan skicka kort om

Nån är intresserad men som sagt ska kolla om jag har nåt kvar först

Är det nån mer än jag som har ont i typ skinkan på ena sidan? Vad är det för nånting? Jag har så ont! Vaknar samma tid varje natt ca 3-4 tiden sen 2-3 veckor tillbaka, känns som att nån har sparkat mig på höger sida (vet inte om det är för att jag ligger mycket på höger sida) oftast är jag öm på morgonen när jag kliver upp, men det släpper ganska fort och det är som att det aldrig hänt MEN igår, då hade jag ont fram till Kvällen, FM var värst hade super ont när jag gick. Det är typ på "benet" i skinkan som man känner om man ligger på höger sida. Är det foglossning? Då borde det väl inte släppa om dagarna?

• Anonym (Nael12)
    Nmg skrev 2016-07-03 04:23:05 följande:

Jag fick jättemycket amningströjor av en bekant, då jag inte ska amma har skänkt bort en del av det men tror jag har lite kvar ändå, ska kolla lite hur mycket det är? Är det nån som vill ha? Kan posta till er isåfall om personen står för frakten? Kan skicka kort om

Nån är intresserad men som sagt ska kolla om jag har nåt kvar först

Är det nån mer än jag som har ont i typ skinkan på ena sidan? Vad är det för nånting? Jag har så ont! Vaknar samma tid varje natt ca 3-4 tiden sen 2-3 veckor tillbaka, känns som att nån har sparkat mig på höger sida (vet inte om det är för att jag ligger mycket på höger sida) oftast är jag öm på morgonen när jag kliver upp, men det släpper ganska fort och det är som att det aldrig hänt MEN igår, då hade jag ont fram till Kvällen, FM var värst hade super ont när jag gick. Det är typ på "benet" i skinkan som man känner om man ligger på höger sida. Är det foglossning? Då borde det väl inte släppa om dagarna?

Jag har exakt samma!! Ont på höger sida. Sover också mest och bäst på höger sida så de kanske är tungt för benet där att ta emot alla vikt? Ingen aning men samma sak har ja iaf. Och de går över efter ett tag när ja gått uppå.
  • Mulan91

Jag vill gärna se amningskläderna! :) jag köpte först två amningsbh på HM men de var så obekväma, de hade nån grej som bokstavligen skar in i sidan på mina redan känsliga bröst. Köpte nya nu på Lindex som är som en dröm och de var inte alls för dyra. Köpte en sån sån där spandex grej också som ska hjälpa dra in magen sen , men utan stöd jag vill inte ha en sån där ordentlig gördel haha rädd att d ska sabba musklerna.

Ang d där me ont i skinkan har jag läst att foglossning kan stråla ner på det sättet, dock har min inte gjort det. Sover ni me kudde mellan knäna? Krya :)

• moen

Vill gärna se amningskläderna med :) Har köpt två st amningsbehå på HM och dom är så himla sköna! Har ju aldrig varit gravid förut och är rädd för att ha tighta kläder efter förlossningen så degmagen syns (om man får en sån?). Längtar efter att bli smidig igen och slippa gravidmagen.. men samtidigt är jag orolig för hur jag kommer se på min nya kropp. Har redan börjat kritisera den tyvärr..

Hmm ja det kan ju vara att det strålar från foglossningen. Foglossning brukar ju oftast märkas när man rör sig för mycket, men kan ju också bli värre om man är i samma ställning för länge. Det är ju bra att röra sig eller ändra ställning då och då (enligt min sjukgymnast). Så någon balans där emellan :S Jobbigt! Som att det inte är nog svårt att sova.

Svar på tråden BF Augusti 2016