• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981
    moen skrev 2016-07-04 19:53:58 följande:

Åh så skönt! Fick sjukskrivning 100% för foglossningen och prematura värkar. Känns jättebra :) Nu är det bara att se vad försäkringskassan säger...

Sen flyttar vi hem nu på onsdag! Tjohooooooo va skönt det ska bli att få komma hem! Och fixa inför bebis! Eftersom hantverkarna klantat sig och råkat förstöra både tapeter, spis och lister så har dom fixat det med! Så kommer hem till sprillans ny spis, nymålat och nytapetserat PLUS renoveringen.. Lyx!

Gud vad skönt!!!
    Grattis!
    Nu kan du äntligen slappna av och förbereda ordentligt för bebis :)
  • Hazel Grace

Gött moen! Skönt att kunna slappna av och bara fokusera på bebis ankomst. Hoppas fk inte krånglar nu, någon respekt för sjukskrivning måste dom ju ha liksom.

Jag var ute tidigare med en kompis som fick barn nyligen och herregud va många det var som stannade och beundrade bebisen! Jag blev helt chockad, är det normalt? Dom flesta tittade bara och gullade på håll men flera stoppade ner händerna och tog på henne och grejer. Gör man så? Främlingar liksom? Jag var jätteobekväm när folk kom och klappade. Kompisen var okej med det men jag vill inte att det ska komma okänt folk och ta på min bebis när han kommer. Överreagerar jag? Det har inte med ev sjukdomar att göra eller något sånt men respekt och hyfs.. Har ni råkat ut för det? Vad känner ni?

• Misszandra
    Hazel Grace skrev 2016-07-04 21:09:33 följande:

Gött moen! Skönt att kunna slappna av och bara fokusera på bebis ankomst. Hoppas fk inte krånglar nu, någon respekt för sjukskrivning måste dom ju ha liksom.

Jag var ute tidigare med en kompis som fick barn nyligen och herregud va många det var som stannade och beundrade bebisen! Jag blev helt chockad, är det normalt? Dom flesta tittade bara och gullade på håll men flera stoppade ner händerna och tog på henne och grejer. Gör man så? Främlingar liksom? Jag var jätteobekväm när folk kom och klappade. Kompisen var okej med det men jag vill inte att det ska komma okänt folk och ta på min bebis när han kommer. Överreagerar jag? Det har inte med ev sjukdomar att göra eller något sånt men respekt och hyfs.. Har ni råkat ut för det? Vad känner ni?

Usch, det har jag inte ens tänkt på. Jag tkr det är obehagligt när människor tar och även stirrar på min mage så att jag inte skulle känna obehag av att de tar på min bebis kan jag inte tänka mig. Jag kan faktiskt inte ens föreställa mig att okända människor kommer upp till en och stoppar handen i min barnvagn och tar på mitt barn. 
  • Kela1981

Det har jag inte varit med om tidigare. Låter ju helt rubbat! Vem stoppar ner handen i en främmande barnvagn?!
    Vet att det var nån äldre dam som stannade och beundrade lite på avstånd när jag var ute med dottern på promenad men hade hon närmat sig och velat pilla på henne så hade jag stoppat det absolut!

Har varit med om en gång att en främmande tagit på min mage men det har för att hon råkade gå in i mig och bad om ursäkt samtidigt som hon la handen på.

Vet att det finns olika barnvagnshängen där det står typ "rör ej" eller liknande om man upplever att det blir anstormningar ;)

• Snuttispluttis

Grattis Moen! Så härligt!

Jag var aldrig med om att folk stoppade ner händerna i vagnen, men när jag gick med dottern i selen eller i famnen så kunde typ vem som helst som fick ögon kontakt med henne komma fram och typ "åh vad söt du är" och klappa henne på kinden eller ta henne i handen. Lite knasigt tycker jag, men är ju kul för dottern att folk är vänliga. Värre med dem som hon får ögonkontakt med och som bara ser sura ut.

På hotell i Helsingborg nu och gissa att jag längtar till frukosten imorgon, haha :D Här ska ätas!!!

Lyckades gå över 7 km idag så förtjänar lite gott tycker jag ;)

Hoppas att allt är bra med er!

• Mulan91

Haha! Jag tycker att folk kunde vara jätte jobbiga på det viset när jag fick min son. De höll på och ibland blev jag arg haha typ när man höll bebisen o ville få honom o sova eller nåt så kmr nån främmande o ska hålla på -.-

För nån dag sen tog en tant sig friheten att krama honom o han är 6 år idag... Jag skulle ALDRIG få för mig att röra nåns barn :o

Jag kan bli irriterad på saker som ex i bussen att folk tar tag i vagnen för att stödja sig o sen står sådär och håller där jag brukar hålla i vagnen xD haha usch liksom don't touch.

• Kela1981

Alltså jag håller på att bli galen!!!!! Det kliar ÖVERALLT!!!!
    Bm tog prover förra veckan som inte visade något alls men jag ska be henne ta nya på onsdag när jag ska dit för det här börjar driva mig till vansinne!
    Har så jäkla svårt att somna för jag bara kliar mig och sambon kan inte heller sova eftersom jag stör. Antar att han set fram emot att åka iväg på torsdag :/
    Mina ben ser helt förjävliga ut av allt kliande!
    Fortsätter detta så kommer hela jag att vara ett enda köttsår lagom till förlossningen :(

• Hazel Grace

Klart man får titta tycker jag, bebisar ÄR ju söta liksom. Men att gå fram och stoppa händerna i vagnen gillar jag inte. Skönt att jag inte verkar vara ensam iallafall :)

Kela fy va jobbigt det låter :( hoppas det går över!

Svar på tråden BF Augusti 2016