• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86

Grattis o välkommen hem moen Underbart att få flytta hem till nåt så nytt o fint, hoppas ni hinner komma i ordning riktigt innan bebisen kommer ut. Att folk har varit o pillat på bebisen har jag inte varit med om, däremot har de kollat o pratat så o en tyckte de va så lika så frågade om de va tvillingar, haha skiljer bara 2 år o 4 månader, yngsta va typ ett halvår då Igår ringde jag o ändrade tiden för igångsättningsbedömningen, känns sjukt konstigt att det igår bara va 5 veckor kvar, trots att jag egentligen bara vill ha det över nu, varit vaken 2,5 timme i natt då allt värker eller är obekvämt, plus att idag är andra dagen med en hand som värker så det inte går att använda den ens

• Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-07-05 00:43:31 följande:

Alltså jag håller på att bli galen!!!!! Det kliar ÖVERALLT!!!!

Bm tog prover förra veckan som inte visade något alls men jag ska be henne ta nya på onsdag när jag ska dit för det här börjar driva mig till vansinne!

Har så jäkla svårt att somna för jag bara kliar mig och sambon kan inte heller sova eftersom jag stör. Antar att han set fram emot att åka iväg på torsdag :/

Mina ben ser helt förjävliga ut av allt kliande!

Fortsätter detta så kommer hela jag att vara ett enda köttsår lagom till förlossningen :(

Jag har också fått lite problem med kliande :o fått eksem i nacke, panna och mellan fingrarna. Jätte konstigt! Jag använder sheasmör mot det, det hjälper mig. Finns det inget du kan testa? :( hoppas det går över snart!
  • Mulan91

Gud vad trött man e på att vara gravid. D e så svårt att sova bekvämt :( vakna upp med värsta migränen för jag ansträngde mig så för att kunna somna inatt-_-

Allt är typ förberett här hemma så man vill liksom att det ska vara dags men jag har mer än en månad kvar :((( 27 aug är så låååångt!!

Ursäkta gnället haha orkar inte gnälla mer till min sambo

• Anonym (Nael12)

Hej! Har någon tips mot sura uppstötningar/ halsbränna?

• moen

Tack tjejer :) Ja det ska bli så skönt!

Hazel, men urs! Jag skulle bli förbannad om någon stoppade ner händerna i vagnen. Tycker inte man ställer sig över och tittar ner i vagnen helt random heller. Men jag har ju problem med människor överhuvudtaget så..

Mulan, känner samma :( Gillar att bara tjock och få se ut lite hur som helst så trodde aldrig jag skulle längta till att bli av med magen, men OJ vad jag är trött på det här nu.

Nael, jag använder Samarin om jag vill bli av med halsbrännan snabbt och ska somna. Där emot hjälper det bara för stunden och kommer tillbaka ganska snabbt (därför jag bara använder när jag ska sova). Använder Gaviscon om jag har mycket på dagen, men tycker det är så äckligt så försöker oftast avstå :)

• Curlingmorsan

Moen skönt att ni äntligen får flytta hem. Riktigt avundsjuk, vi bor i världens renoveringsobjekt.

Mika86 varför ändrade du tiden för bedömning? Ändrade du till tidigare?

Jag har aldrig varit med om att främmande människor stoppat ner händerna i vagnen eller tagit i mina barn. Hade det hänt så hade jag nog sagt ifrån.

Igår möblerade vi om i vårt sovrum och satte upp och bäddade spjälsängen. Mysigt! Är ju fortfarande ganska långt kvar, men vill ha allt klart innan semestern. Och blir lite nervös då många i grupperna på FB har fått för tidigt. Har lite panik över hur vi ska lösa barn- och hundvakt om det sätter igång tidigare. Vi kommer vara i vår husvagn och våra föräldrar är också bortresta (husvagn och sommarstuga). De kommer ha strax över 2 timmars bilresa till oss. Mina barn och sambons äldsta kan vi lämna tills våra föräldrar kommer, de kan klara sig själva en natt eller så. Men sambons yngsta har ju adhd vilket gör att vi inte kan lämna honom ensam. Så sätter det igång när han är hos oss så är risken stor att jag får föda själv.

• Nmg

Hur tänker ni göra med andningslarm? Jag ska köpa en "barnvakt" men har funderat lite kring andningslarm...

• Mika86

Mulan så känner jag med, allt är färdigt här så med vagn o säng o allt men ändå känns det som en evighet till augusti, på fredag ha jag en månad kvar till fl så kan tänka mig hur du känner. Curlingmorsan japp ändrade till 08:30 istället för 13, ha nog mer chans att komma hem samma dag då tänkte jag o man slipper gå halva dagen o bara vänta på att få åka. Jag är med nojjig för det, känns som det är många som fått för tidigt på fb, är kanske i samma grupp du o jag? Extra nojjig med när det typ bara är pojkarna som föds för tidigt o jag väntar en pojk. Usch låter som det kan bli jobbigt för er om det blir för långt innan bf, kan inte sambons ex ställa upp o ta pojken om det krisar?

• Curlingmorsan
    Mika86 skrev 2016-07-05 13:50:43 följande:

Mulan så känner jag med, allt är färdigt här så med vagn o säng o allt men ändå känns det som en evighet till augusti, på fredag ha jag en månad kvar till fl så kan tänka mig hur du känner. Curlingmorsan japp ändrade till 08:30 istället för 13, ha nog mer chans att komma hem samma dag då tänkte jag o man slipper gå halva dagen o bara vänta på att få åka. Jag är med nojjig för det, känns som det är många som fått för tidigt på fb, är kanske i samma grupp du o jag? Extra nojjig med när det typ bara är pojkarna som föds för tidigt o jag väntar en pojk. Usch låter som det kan bli jobbigt för er om det blir för långt innan bf, kan inte sambons ex ställa upp o ta pojken om det krisar?

Jaha då förstår jag varför du ändrade tid. Ja det borde ju vara större chans att komma hem samma dag om du sätts igång på morgonen.
    Sambons ex bor inte i samma stad som oss. Och dessutom jobbar hon i en stad ytterligare några mil söder ut. Sambon ska fråga henne. Men kommer ta tid innan hon kommer också. Jag måste in till förlossningen så fort jag märker att det är på g för att hinna få smärtstillande i tid. Så har inte tid att vänta några timmar på barnvakt. För min del känns det rätt ok att föda ensam ändå. Men sambon vill såklart vara med han också. Men så länge jag kommer till sjukhuset i tid så är jag nöjd. :)

Jag är med i "Augustimammor 2016", "Gravid bf augusti 2016" och "Bf juni-augusti 2016 Göteborg" på FB. Det har ploppat ut bebisar för tidigt i alla grupperna. Och ja precis som du säger så är de flesta killar. Undra om det är så att det oftast är killar som föds för tidigt eller om det bara föds väldigt mycket killar just nu?
  • Curlingmorsan
    Nmg skrev 2016-07-05 13:16:43 följande:

Hur tänker ni göra med andningslarm? Jag ska köpa en "barnvakt" men har funderat lite kring andningslarm...

Vi ska ha andningslarm. Har bara inte bestämt vilket än. Lutar åt ett Baby sense. Hade det till sonen och var nöjd. Men han sov alltid i sin säng. Vet ju inte var den här lille kommer vilja sova.
Svar på tråden BF Augusti 2016