• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Zarizen

Vad roligt att läsa och se hur det går för alla nu när det närmar sig förlossning! Lycka till alla!

• Mal Mal

* Väldigt törstig
    * Kissar jobbigt ofta
    * Mkt illamående/dålig aptit
    * Extremt trött/dåsig vissa dgr
    * Mensvärk vissa nätter
    * Vissa dgr plötsligt ont ljumskarna och tryck neråt, krampliknande känsla. Benen nästan viker sig.

Inga märkvärdiga sd. De kommer 2-4 st/h, oftast i samband med kisseriet/rörelse ansträngning. Någon gång ibland mer ont och mer tryck. Inga direkta förvärkar...el ngt som kan klockas...

Som jag sagt innan så räknar jag med att gå över lite. Känns lättare o ställa in sig på det iom att jag gick över 5 dygn med tvåan..

• Kela1981

Tänkte göra en liten instickare med äckelvarning nu mitt i allt spännande med förlossningar som är på g XD

Alltså; vad jag kan känna så har jag inga hemorrojder. Men varje gång jag går på toa och gör nr 2 så blöder det...ganska mycket tycker jag eftersom jag kan se blod i toalettstolen. Det gör inte direkt ont att gå på toa men jag har ju varit förstoppad hur länge som helst så helt skönt är det ju inte förstås.
    Kan det vara så att blodet orsakas av hemorrojder som sitter på insidan?
    Har inte tagit upp det med min bm än men ska dit på torsdag så tänkte prata med henne då. Känns som det blivit värre typ sista veckan :(
    Nån annan som har liknande erfarenhet?

• Mal Mal
    Kela1981 skrev 2016-07-31 13:34:55 följande:

Tänkte göra en liten instickare med äckelvarning nu mitt i allt spännande med förlossningar som är på g XD

Alltså; vad jag kan känna så har jag inga hemorrojder. Men varje gång jag går på toa och gör nr 2 så blöder det...ganska mycket tycker jag eftersom jag kan se blod i toalettstolen. Det gör inte direkt ont att gå på toa men jag har ju varit förstoppad hur länge som helst så helt skönt är det ju inte förstås.
    Har inte tagit upp det med min bm än men ska dit på torsdag så tänkte prata med henne då. Känns som det blivit värre typ sista veckan :(

Kan mkt väl vara från insidan.. Inte ovanligt när man är gravid. Jag har haft liknande besvär pga hård mage under graviditeterna. Har uteslutit/dragit ner mkt mjölk i kosten och det har hjälpt mig både med järnvärdet och magen.

Finns ju tyvärr allvarliga sjukdomar som kan ge såna besvär. Har du inte haft det förut och om det ger sig efter förlossningen/läkningen så är det nog inget annat. På mig har det gått över iaf...
  • HJohannesson

Jag har haft det så hela graviditeten, inget att oroa sig för. Har inga yttre hemorojder.

Nu har det slutat blöda men det beror antagligen på att jag alltid är dålig i magen.
  • Misszandra

Kan meddela att här blir det nog också en bebis inom de närmsta dagarna, jag var inne på förlossningen imorse och det konstaterades att jag var öppen 1cm, och tappen var 1cm lång. Hon gjorde nog en liten hinnsvepningen för fy vad hon "grävde" och det gjorde ont som tuuusan. Och efter fick jag ut slemmigt blod. Fick med mig en tensapparat hem och ligger nu med den och försöker andas genom mina värkar. Kommer nog ta sin tid, men jag hoppas han är ute inatt!

• cutepoison

Hoppar in här nu. Hade BF 26/7 men bebis har inte velat titta ut än och imorgon är det ju augusti så det blir nog mest troligt en augustibebis :) Vill bara att h*n ska komma nu. Det är så segt att gå över tiden. Det är nog bland det mest påfrestande jag varit med om och då har jag förlossningen kvar!! 

• Nånrandomtjej
    cutepoison skrev 2016-07-31 14:49:10 följande:

Hoppar in här nu. Hade BF 26/7 men bebis har inte velat titta ut än och imorgon är det ju augusti så det blir nog mest troligt en augustibebis :) Vill bara att h*n ska komma nu. Det är så segt att gå över tiden. Det är nog bland det mest påfrestande jag varit med om och då har jag förlossningen kvar!! 

Så du hittade också hit :D jag har varit här och smygläst ett par dagar av nyfikenhet hihi.

För er i tråden är jag en till med BF 26/7 som verkar få en liten augustibebis också. Verkar bli en vild sådan, för ojj vad den grejjar runt i magen, riktigt blixtrar neråt när den rör sig. På förlossningsfronten händer det dock inget alls för min del :(
  • cutepoison
    Nånrandomtjej skrev 2016-07-31 15:32:47 följande:

Så du hittade också hit :D jag har varit här och smygläst ett par dagar av nyfikenhet hihi.

För er i tråden är jag en till med BF 26/7 som verkar få en liten augustibebis också. Verkar bli en vild sådan, för ojj vad den grejjar runt i magen, riktigt blixtrar neråt när den rör sig. På förlossningsfronten händer det dock inget alls för min del :(

Haha ja det är väl bara att ge upp juli men det gör inget bara bebisen kommer snart!!!! Är så otålig!
  • Nefermiw

Man brukar säga att om där kommer blod när man bajser och man inte har varit hos läkaren med det innan, då bör man få en läkare till att titta på det. Det kan också vara en fissur.

Det viktigsta är att det är nytt blod och altså inte mörkt eftersom det kan betyda att man blöder från magen så som jag har förstått det.

Ring och fråga 1177 eller din vårdcentral, det är väl bättre än att vänta till på torsdag. Din barnmorska säger säkert att du ska fråga en läkare ändå.
Svar på tråden BF Augusti 2016