• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Ok skönt att höra att man inte är ensam. Svårt att vet vad skillnaden mellan sammandragningar och förvärvar är. Mina är ju flera i timmen på kvällarna och de känns mycket nu. Men sen är det kunnigare under dagarna.

Min mage har oxå sjunkit men idag så kunde jag knappt andas på FM ich igår hade jag halsbränna men det kanske var nåt jag åt.

Jag har bf 25/8 så 28 dagar kvar.

Med dottern så hade jag förvärvar i nästan 1 vecka innan dottern kom.

Kela1981 skrev 2016-07-28 20:28:09 följande:

Jag har inte kollat hur ofta dom kommer men ja, jag har ganska många i timmen när det är som värst. Sen tycker jag att jag har som mensvärk i ryggen större delen av dagarna. Den början tilltar oftast vid sammandragningarna men jag har inte trott att det är något på g även om det känns att kroppen förbereder sig nu :)

Har ett tryck neråt också som inte släpper längre så jag hoppas verkligen att hon har fixerat sig. Halsbrännan och känslan av att inte få luft har släppt nu så jag antar att magen har sjunkit ner en bit :)

När är du beräknad? Jag har 24 dagar kvar så det känns låååångt till fl fortfarande :(

• Nmg

Kommer dina med jämna mellanrum? Alltså x antal minuter emellan?

Mulan91 skrev 2016-07-28 20:31:57 följande:

Jag har rejäla sammandragningar just nu :P är i v 36. Har förvärkar några gånger per dag också, som gör ont! :)

• Mulan91
    Nmg skrev 2016-07-28 20:48:59 följande:

Kommer dina med jämna mellanrum? Alltså x antal minuter emellan?

Sammandragningarna? Mina sammandragningar känns oftast inte så farligt, men magen spänns. Idag och ibland så blir det rejäla sammandragningar som är obehagliga över hela magen och den e stenhård. De kmr sporadiskt liksom.

Förvärkarna tycker jag kmr också ojämnt så har inte tänkt på att kolla timingen :o de gör ont och påminner mig om vad som kommer sen x( haha nästan så man hade glömt smärtan.
  • Nmg

Ja eller hur man börjar bli påmind. Usch haha.har du rådfrågat nån om sammandragningarna och förvärkrna? Alltså bm eller nån? Jag ska inte till BM förän nästa fredag, skulle dock vara skönt att kolla om det är normalt med sammandragningar med jämna intervaller liksom.

Mulan91 skrev 2016-07-28 21:00:15 följande:

Sammandragningarna? Mina sammandragningar känns oftast inte så farligt, men magen spänns. Idag och ibland så blir det rejäla sammandragningar som är obehagliga över hela magen och den e stenhård. De kmr sporadiskt liksom.

Förvärkarna tycker jag kmr också ojämnt så har inte tänkt på att kolla timingen :o de gör ont och påminner mig om vad som kommer sen x( haha nästan så man hade glömt smärtan.

• Mulan91

Haha läskigt!! :(

Ja jag frågade BM, hon sa att det inte är något att oroa sig för sålänge de inte tilltar i styrka och inte håller på allt för länge. Hon sa att det är väldigt vanligt och att spec för omföderskor så kan de kännas av tidigare och starkare. Jag känner mig inte så orolig, tror man vet när det är på G. Försök slappna av och vila så mkt du kan <3

Juste! Mina värkar kommer oftast när jag hållit igång, typ promenerat, städat, lagat mat. Så eftermiddagar och spec kvällarna brukar innebära mest intensiva sammandragningar och förvärkar.

• Nmg

Ok tack, ska försöka tänka på detta när jag lägger mig idag, fick typ panik inatt, men det va ju mest för att jag inte sov hemma.

Mulan91 skrev 2016-07-28 21:24:00 följande:

Haha läskigt!! :(

Ja jag frågade BM, hon sa att det inte är något att oroa sig för sålänge de inte tilltar i styrka och inte håller på allt för länge. Hon sa att det är väldigt vanligt och att spec för omföderskor så kan de kännas av tidigare och starkare. Jag känner mig inte så orolig, tror man vet när det är på G. Försök slappna av och vila så mkt du kan <3

Juste! Mina värkar kommer oftast när jag hållit igång, typ promenerat, städat, lagat mat. Så eftermiddagar och spec kvällarna brukar innebära mest intensiva sammandragningar och förvärkar.

• Snuttispluttis

Misstänkte att det var så Anlili. Fick ett megasnabbt ul när vattnet hade gått med dottern för att konstatera att hon var fixerad. Typ 10 sekunder eller nåt, men då var det som du säger. Huvudet tog upp hela bilden.

Stackars er som har ont och massa sd! Jag hade som sagt mina första två onda igårkväll (37+0). Sd får jag ju lite då och då under en dag, men aldrig sådär många på en gång. Oftast bara en åt gången för att jag ex har böjt mig ner eller gått för fort. Och då är jag ändå omföderska.

Hade det inte varit för min psoriasis (och det ekonomiska och tidsaspekten så klart) hade jag kunnat skaffa hur många barn som helst :P

• Mal Mal

Bf på onsdag med mitt tredje barn, men känns ändå som alla andra här känner mer än mig... Får sd vid mkt rörelse och när jag kissar (som jag gör konstant), men inget sondotter besvärar mig nämnvärt. Hade mensvärk/molvärk en stund till och från inatt men inget som eskalerade även om det gjorde mer ont än det tidigare gjort...

Kom på mig själv med att le inatt när jag kände att det faktiskt gjorde ganska ont! XD

• Kela1981

Äh man kan ju ha känningar låååångt innan och sen ändå gå över flera dagar så det känns inte som att det är nån tillförlitliga tecken. Rätt vad det är så brakar det bara loss för dig istället :)

Ja man vill ju ha ont eftersom smärtan leder till nåt positivt ;) Men visst känner man sig lite rubbad när man går omkring och önskar sig lite mer ont ha ha ha

Jag har haft en vansinnes natt i natt. Klådan som jag hade för några veckor sedan med utslag har kommit tillbaka fast sju resor värre. Trodde först jag hade fått ännu fler myggbett men fattade snart vad det handlade om :/
    Känns helt onödigt att ringa min bm igen. Dom kollade ju levervärdena och dom var ok så då finns det inte så mycket att göra mer än att försöka behandla med kylbalsam och kortison.
    Smorde in mig i Aloe-gel i natt och efter andra omgången la det sig lite så jag kunde somna, då hade klockan hunnit bli halv fyra X(
    Så nu har jag precis lämnat dottern på dagis och ska passa på att sova en timme innan det är dags att ta tag i dagen.
    Ska ha gäster ikväll (såklart!) så vill hinna röja undan lite i småbarns stöket ;)

• Mal Mal
    Kela1981 skrev 2016-07-29 09:15:27 följande:

Äh man kan ju ha känningar låååångt innan och sen ändå gå över flera dagar så det känns inte som att det är nån tillförlitliga tecken. Rätt vad det är så brakar det bara loss för dig istället :)

Ja man vill ju ha ont eftersom smärtan leder till nåt positivt ;) Men visst känner man sig lite rubbad när man går omkring och önskar sig lite mer ont ha ha ha

Jag har haft en vansinnes natt i natt. Klådan som jag hade för några veckor sedan med utslag har kommit tillbaka fast sju resor värre. Trodde först jag hade fått ännu fler myggbett men fattade snart vad det handlade om :/
    Känns helt onödigt att ringa min bm igen. Dom kollade ju levervärdena och dom var ok så då finns det inte så mycket att göra mer än att försöka behandla med kylbalsam och kortison.
    Smorde in mig i Aloe-gel i natt och efter andra omgången la det sig lite så jag kunde somna, då hade klockan hunnit bli halv fyra X(
    Så nu har jag precis lämnat dottern på dagis och ska passa på att sova en timme innan det är dags att ta tag i dagen.
    Ska ha gäster ikväll (såklart!) så vill hinna röja undan lite i småbarns stöket ;)

Oj!! Ha gäster är inte dåligt.. En annan försöker hålla folk härifrån för jag orkar inte med dem... Hälsar gärna på andra dock, men hemma vill jag bara va ifred. Och på tal om att röja, detta evighetsgörat. Rensar barnens kläder för att se behovet inför hösten. Känns som jag tagit mig vatten över huvudet....orkar inte, tog en paus o lade mig i sängen istället XD
Svar på tråden BF Augusti 2016