• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Nä jag tycker det är rätt så skönt att få lite besök med jämna mellanrum under förutsättning att dom går med på att ta mitt hem för vad det är XD
    Här storstädas inget och maten ikväll blir grillat så det är minimalt för mig att göra :)

Jag har ju gått hemma sen mitten på maj så man börjar få lite lappsjuka stundvis när man inte träffar så mycket folk :(

Min sambo köpte massor med kläder till barnen i Kina och jag har fortfarande inte tagit tag i att sortera upp dom storleksmässigt. Orkar inte helt enkelt! Så jag förstår precis hur du känner dig i sorterandet av barnkläder ;)

• Snuttispluttis

Förstår precis Kela! Jag har inte jobbat sen september 2014 och bodde ett år i ort i Norge där jag inte kände nån. Ville inget hellre än att ha trevliga vuxna att umgås med och få besök var jätteskoj. :P Tycker lite så fortfarande faktiskt, även om det är rätt ansträngande om man känner att man måste underhålla. Men med rätt kompisar är det så kul att umgås en dag!

• Kela1981

Var på ul idag och fick klartecken för att föda vaginalt som planerat. Allt ser optimalt ut och så länge inget oförutsett händer under förlossningen så finns inga hinder för att jag ska slippa snittas igen wiiiiihoooooo!

Fick se lite av bebis också men inte så jättemycket :/ Men jag fick i alla fall bekräftat att hon ligger på rätt håll och det var det viktigaste för mig :)

Livmodertappen var lång och helt stängd så här händer det tydligen ingenting ha ha ha ha....

• Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-07-29 20:39:16 följande:

Grattis Kela!!! Vad kul att höra :D

Nu är det bara att peppa för förlossning då ;)

Tack :)

Japp! Det gäller bara att få livmodertappen med på tåget också XD
  • Mulan91

När ska livmodertappen öppnas? Haha och hur vet man? Är det när slemproppen lossnat?

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-07-29 21:52:17 följande:

När ska livmodertappen öppnas? Haha och hur vet man? Är det när slemproppen lossnat?

Den börjar väl öppna sig när bebis börjar vilja komma ut tror jag XD
    Ja slemmisen lossnar då men det är inte säkert man märker det :)
  • Snuttispluttis

Haha, ja men än är det ju ett tag kvar till BF för dig och mig ;) Du ska se att tappen kommer utplåna sig lagom till BF, hehe.

Jag är så irriterad på alla som tror att bebisen ska komma tidigt att jag gärna kniper och håller henne inne till BF bara för att ha rätt :P

• Hallonpajen

Härligt Kela!! Min livmodertapp har nog varit helt stängd och opåverkad till dess att förlossningen sätter igång. Jag har med båda barnen haft en latensfas på ca 20-24 timmar, med regelbundna värkar (extremt uttröttande). Är lite avundsjuk på er som har förvärkar innan för då brukar tappen mogna gradvis...

Stolt sytok!
  • moen

Jag blir galen nu :( Haft extremt kraftiga värkar som jag på gränsen inte klarar av sedan natten till igår. 6-7 min mellanrum och har varit så tills nu. Kommit bitar av slemproppen med torkat blod + flytningar med torkat blod varje gång jag varit på toaletten under hela dagen igår. Men nu helt plötsligt verkar värkarna helt plötsligt avta lite??! Brukar det va så? Jag som va helt säker på att hon skulle komma inatt/nu idag (visst dagen har inte ens börjat :D men om värkarna avtar..?) Har inte lyckats sova på två nätter, endast slumrat till mellan värkarna. Ska passa på nu när det känns bättre men nu är jag orolig istället :S

Svar på tråden BF Augusti 2016