• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • DigiC

Grattis Misszandra och moen!!

Själv är det 19dagar kvar till bf här, men käns kul att se att bebisarna börja titta fram nu! ;)

• Mal Mal

Grattis moen!!!

Vill föda nu! :) Min man ringde just från jobbet, första dagen efter semestern.. Han lät sugen på bebis och mer ledigt XD ...

• Nånrandomtjej

Mulan91 - nä, inga knep härinte. Om man inte räknar färdknäppar förstås ;) men hade knappt sammandragningar därefter (och var inte riktigt det jag var ute efter heller) så jag kanske är immun på den fronten, skämtåsido. Men nu är magen för stor och jag känner mig alldeles för klumpig för att vilja prova eller vara sugen på att mysa på det viset. I övrigt tror jag inte riktigt på knepen, känns som en dum belastning på kroppen, men kunde förstås inte låta bli att gå lite i trappor när vi var ute på promenad häromdagen haha. Menmen, för varje dag som går blir man väl mer o mer frustrerad så det kanske slutar med att jag sitter med ananas och hallonbladsté haha. Städning och fönsterputs ger jag mig dock inte på, haft problem med foglossning i samband med städning på jobbet så vill inte riskera att trigga igång nåt sånt igen nu när jag är av med ryggsmärtan. Man får däremot mkt sammandragningar av att skrapa färg på altanstaket!

Anlili: Vår lilla har varit riktigt aktivt och väldigt brutal i magen men upplevde att sparkarna övergick till mer buffar och vridningar, mkt mjukare rörelser, i samband med och efter att h*n fixerade sig förra veckan. Är din fixerad?

Sen ibland när jag ligger så är den på massa nerver därnere, så även om rörelserna i sig inte är kraftiga så blir det som stötar som gör ont därnere. Antar att den borrar sig neråt men blir lika besviken varje gång det slutar....

• Nmg

Grattis Moen! Va roligt och skönt att höra att det gick bra!

• Misszandra
    moen skrev 2016-08-01 09:38:08 följande:

Igår 15.51 kom våran tjej! 3520 tjock och 50 lång ;) blev en Juli bebis istället för en augustibebis <3 Va en underbar förlossning! Ni har verkligen något att se fram emot :)

Misszandra, grattis! Vi båda fick 2 dagar tidigare än BF <3

Lite komiskt att vi båda fick två dagar innan bf och att våra bebisar vägde exakt samma, min pojk var dock 1cm längre än din flicka!

Stort grattis till er, antar att ni svävar på moln precis som vi?

Tusentack allihopa! Jag hade också en väldigt positiv upplevelse, det var inte alls så jobbigt som jag hade förväntat mig! Och som sagt, det gick snabbt på slutet. Annars hade jag nog inte skrivit så haha. Trodde inte heller att jag skulle va hemma till fullt öppen, när jag kom in förväntade jag mig att jag åtminstone hade öppnat mig till 4cm och att jag iallafall var på god väg, detta är ju mitt första barn så jag visste ju inte hur de olika värkarna kändes innan. Om ni är intresserade av en lite mer detaljerad förlossningsberättelse så skriver jag det gärna! Som sagt, väldigt positiv upplevelse.
  • Nmg

Jag måste bara bjuda på en bild På mina vackra uppsvällda fötter. Alltså!! Jag vet inte vad jag ska ha för skor På mig. Jag vill Oxå ha bebis nu!!!

• Hazel Grace

Grattis moen och misszandra! <3 ååh så avis här, känns ju som evigheter tills bf här. 28e.. Härligt att ni verkar må bra och så :)

Nmg, mina fötter smälter ihop med vaderna. Svullna som attan. Syns inga anklar eller fotknölar och skor är hopplöst att få på sig. Tofflorna är till och med för trånga. Skäms ihjäl när jag går ut!

• Mika86

Grattis moen Riktigt härligt att bebisarna börja komma nu, va ju inte så länge sen tråden skapades, känns inte så iaf men ser man framåt så känns allt som en evighet. Låser jätte gärna om era förlossningar misszandra o moen när ni orkar. Kände ni nån förvarning dagarna innan? Sa till gubben igår att han få julstäda i år för jag kommer va gravid med en 10 kilosbebis pessimist javisst Har just nu inga förhoppningar alls inför igångsättningsbedömningen nästa måndag, har bara lossnat pyttelite slempropp o inga förvärkar eller nåt

• Kela1981

Jag läser också gärna era berättelser när ni orkar/vill dela med er.
    Blir så himla avis och vill också ha bebis i famnen nu.

Både igår och idag så har bebis tryckt på nåt vis så det har strålat ner i ljumsken. Visst var det nån annan som också upplevt detta?
    Vansinnes-ont gjorde det och hela benet bara vek sig! Igår kom det på vänster sida och idag på höger.

Svar på tråden BF Augusti 2016