• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-08-02 22:15:33 följande:

Häftig förlossningsberättelser Moorii! Vilken tur att de upptäckte det med fostervattnet. Har de sagt nåt om varför det inte var något kvar? Har du läckt utan att märka det?

Och spännande Anlili! Hoppas att det drar igång på riktigt snart med regelbundna värkar :)

Min bebis får gärna stanna i magen till BF (två veckor till). Växa till sig och få lite extra fett på kroppen. Känner mig inte redo för förlossning än heller. Liksom trött, energilös och lite deppig.

Nån mer som känner så eller är ni alla supertaggade?

Jag är mentalt väldigt peppad men jag tror också att det beror mycket på att kroppen är så sliten nu.
    Vill liksom ha ut bebis så kroppen kan få en chans att återhämta sig. Denna graviditeten har inte varit en dans på rosor tyvärr :(
    Ibland kan jag bli lite nere när jag känner att jag säkert kommer att gå två veckor över tiden och att allting bara är dryg väntan. Hade jag bara kunnat göra vad jag vill fram tills det drar igång så hade det väl varit ok men med alla krämpor i kroppen så är det inte mycket som är spännande att ta sig för :/

Hoppas det vänder för dig snart så du känner dig redo för förlossningen <3
  • Mika86

Moorii vad kul att läsa även att det blev så dramatiskt i slutet. Vad bra att du åkte in o att de upptäckte att vattnet va borta. Det är helt klart värt smärtan både som gravid o födande. Anlili vad spännande o lycka till, få hoppas att du strax har bebisen på utsidan Va hos BM idag, sista besöket då inget nytt bokades då de ändå gör ctg o blodtryckskoll på bedömningen på måndag, först igår insåg jag att det faktiskt är nära nu, det känns jätte konstigt o ha svårt att fatta det, har ni andra lika svårt att förstå det som jag har?

• Mal Mal

Bf, dagen D... En del mensvärk inatt och ont i magen men inget mer. Känt mig redo i många veckor. Men senast igår kväll kom jag på mig själv att känna mig rädd för smärtan. Även om det gick fort med tvåan så var smärtan vidrig och väldigt intensiv. Vill bara ha det gjort nu..... Den oron man känner handlar kanske mest om att inte veta hur det blir, att inte ha kontroll.

Jag blir så glad när jag läser om er andra som har fått och som är på g!

• Snuttispluttis
    Kela1981 skrev 2016-08-02 22:22:30 följande:

Jag är mentalt väldigt peppad men jag tror också att det beror mycket på att kroppen är så sliten nu.

Vill liksom ha ut bebis så kroppen kan få en chans att återhämta sig. Denna graviditeten har inte varit en dans på rosor tyvärr :(

Ibland kan jag bli lite nere när jag känner att jag säkert kommer att gå två veckor över tiden och att allting bara är dryg väntan. Hade jag bara kunnat göra vad jag vill fram tills det drar igång så hade det väl varit ok men med alla krämpor i kroppen så är det inte mycket som är spännande att ta sig för :/

Hoppas det vänder för dig snart så du känner dig redo för förlossningen <3

Tack gumman! <3

Förstår att du känner så när du har haft det jobbigt så länge. Du känner inte att du har för lite energi inför fl?

Jag är inte orolig för smärtan eller hur det ska gå, jag är rätt säker på att det ska gå smidigt.

Men känner mig inte sådär pirrigt, positivt nervös som jag skulle vilja känna mig. Tror det blir bättre när jag och min man får lite tid för oss själva nu när farmor och farfar kan vara barnvakt lite.
  • Nmg

Idag är det tungandat igen, tycker det är konstigt för bebisen har legat neråt u flera veckor och magen har sjunkit. Borde det inte vara lättare att andas då? Det är samma sak varje FM sen blir det bättre under dagen

• Moorii
    Snuttispluttis skrev 2016-08-02 22:15:33 följande:

Häftig förlossningsberättelser Moorii! Vilken tur att de upptäckte det med fostervattnet. Har de sagt nåt om varför det inte var något kvar? Har du läckt utan att märka det?

Och spännande Anlili! Hoppas att det drar igång på riktigt snart med regelbundna värkar :)

Min bebis får gärna stanna i magen till BF (två veckor till). Växa till sig och få lite extra fett på kroppen. Känner mig inte redo för förlossning än heller. Liksom trött, energilös och lite deppig.

Nån mer som känner så eller är ni alla supertaggade?

Jag frågade faktiskt just det, om det var så att jag läckt utan att veta om det, men då sa hon att vissa bebisar vill inte gå över tiden, så då kommer inget nytt fostervatten. Då undrar jag vart fostervattnet tagit vägen och varför han inte kom ut i tid om det nu var så, men fick aldrig svar på dom frågorna tyvärr. Men som sagt tur att de upptäckte det! Otroligt duktig personal på BB också, så himla imponerad. Gick igenom 5 barnmorskor/6 skift innan han var redo att komma ut, hade velat att alla var med på slutet, fast det hade ju blivit svårt att få till :P
  • Mulan91
    Mal Mal skrev 2016-08-03 06:54:06 följande:

Bf, dagen D... En del mensvärk inatt och ont i magen men inget mer. Känt mig redo i många veckor. Men senast igår kväll kom jag på mig själv att känna mig rädd för smärtan. Även om det gick fort med tvåan så var smärtan vidrig och väldigt intensiv. Vill bara ha det gjort nu..... Den oron man känner handlar kanske mest om att inte veta hur det blir, att inte ha kontroll.

Jag blir så glad när jag läser om er andra som har fått och som är på g!

Spännande!! Hade du en störtförlossning då?
  • Mal Mal

Mulan91
    Värkarna kom väldigt snabbt på kvällen, så åkte in 21.30, han var ute 4 timmar senare.

Nmg
    Här är det väldigt tungt att andas. Idag konstaterade läkaren att bebis låg ganska fast med huvudet neråt (igår verkade han helt rörlig och med oklart fosterläge hos bm). Blir inte riktigt klok på bm. Eftersom jag har moderkakan i framvägg så har jag väldigt svårt att själv känna hur han ligger och för två veckor sen låg han som sagt i vidöppet läge. Trycker enormt uppåt oavsett. Hoppas det lättar för dig snart!

• Nmg

Skönt att höra att det är fler som

Känner så, vilken vecka ör du i? Så

Drygt när inte Bm lyckas fastställa... Jag har oxå

Moderkakan i framvägg. Usch tucker andningen är jobbigast hittills, sen blir jag stressad nör jag inte får luft vilket förvärrar det hela... Ska till bm på fredag ska prata med henne om det.

Mal Mal skrev 2016-08-03 11:53:39 följande:

Mulan91

Värkarna kom väldigt snabbt på kvällen, så åkte in 21.30, han var ute 4 timmar senare.

Nmg

Här är det väldigt tungt att andas. Idag konstaterade läkaren att bebis låg ganska fast med huvudet neråt (igår verkade han helt rörlig och med oklart fosterläge hos bm). Blir inte riktigt klok på bm. Eftersom jag har moderkakan i framvägg så har jag väldigt svårt att själv känna hur han ligger och för två veckor sen låg han som sagt i vidöppet läge. Trycker enormt uppåt oavsett. Hoppas det lättar för dig snart!

• Mal Mal

Nmg
    Jag har bf idag.... Känner mig jätte konstig i kroppen, som om jag blivit överkörd av ett tåg. Helt matt, dåligt humör. Har dock sovit dåligt två nätter pga mensvärk/molvärk. I måndags hade jag så mkt energi och var på så bra humör, hade gärna fortsätta må så..

Svar på tråden BF Augusti 2016