• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86

Va barakub som bokades då o nya tiden till BM, tiden gör rul skulle de skicka hem.

Jo få allt göra det, känns som nåt blivit fel

• Serah

Då låter det som en miss eller så kommer kallelsen nu i veckan. Enligt min bm så får man senare rul när man gjort kub. Om det stämmer i din kommun vet jag inte.

Jag kommer vara i v 19 vid rul.

Hoppas du får komma på rul snart iaf :)

• Axelberg79

Jag bokade min rul tid när vi var på KUB. Och jag är i v 20 nu. Dom sa idag att BM skulle hjälpa mig att boka nästa ul, moderkakan växte lite långt ner så jag ska kolla upp det om ca 12 v.

• Mika86
    Serah skrev 2016-03-04 22:33:10 följande:

Då låter det som en miss eller så kommer kallelsen nu i veckan. Enligt min bm så får man senare rul när man gjort kub. Om det stämmer i din kommun vet jag inte.

Jag kommer vara i v 19 vid rul.

Hoppas du får komma på rul snart iaf :)

Här ändrade de från v 17-19 till 18-20 när de införde kub då alla här blir erbjudna kub precis som rul.

Få slå en pling i veckan iaf då jag garanterat behöver omboka tiden de skriver på kallelsen. Blir ett läkarul i v 24 sen med pga högt bltr
  • Josefineq

Jag är i v 17 (16+2) och har en jättestor mage (enligt mig). Alla på jobbet säger "Gud vad stor mage för att bara vara i v17. Det måste vara två!". Jag var på kub och där såg de att det bara var en. Jag känner inga sparkar eller rörelser. Jobbigt att vara orolig hela tiden! Känner ni likadant? Är ni stora? Har ni känt några rörelser? Har rul 29 mars... SÅ LÄNGE TILLS DESS!!

• Axelberg79
    Josefineq skrev 2016-03-05 07:47:06 följande:

Jag är i v 17 (16+2) och har en jättestor mage (enligt mig). Alla på jobbet säger "Gud vad stor mage för att bara vara i v17. Det måste vara två!". Jag var på kub och där såg de att det bara var en. Jag känner inga sparkar eller rörelser. Jobbigt att vara orolig hela tiden! Känner ni likadant? Är ni stora? Har ni känt några rörelser? Har rul 29 mars... SÅ LÄNGE TILLS DESS!!

Jag är i v 20 nu (19+3) min mage har synas redan från v 10. Jag har nyss börjar känna lite rörelser, små buffningar. Du får tänka som så att så länge du inte har smärtor och blöder så är allt bra. Försök vara lugn för din bebbe. (Lättare sagt än gjort, jag vet) Kram
  • skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-04 21:49:22 följande:

Idag har jag haft lite sveda efter att jag kissat Så jag ringde 1177 för jag är i Sthlm och de sa att lär lämna prov imorgon när jag kommer hem. Usch va nervös jag blev tänk om det händer nåt med bebis

Kan vara att du fått en uvi, väldigt vanligt när man är gravid, be dom även att ta en odling för gbs. Jag hade det med mi son, och ska snart be att dom kollar upp det denna gången också. Tror inte att det är någon fara för bebis, utan mer du som lider men kolla upp det iallafall..
    Mika86 skrev 2016-03-04 22:05:03 följande:

Har alla varit på rul eller fått tid iaf?

Jag gick in i v 18 idag o fortfarande inte fått nån kallelse, stå i läppen att det görs mellan v 18-20 här, men borde väl få kallelsen nån vecka innan väl?

Jag fick tid för Rul samtidigt som dom bokade in mitt kub ul, och mitt rul ska jag göra den 7 mars.
    Josefineq skrev 2016-03-05 07:47:06 följande:

Jag är i vecka 16 på måndag och har det senaste dagarna kännt tydliga rörelser lite varje dag., Men detta är mitt 3 dje barn med. Sedan kan bebis ligga så att den sparkar emot ryggen, då känner man inget alls, Detta hände mig med sonen att helt plötsligt så slutade jag känna rörelser och det var relativt långt gånget i graviditeten, åkte upp akut till sjukan och på ul så såg man att han sarkade för glatta livet men ändå kände jag inget för han sparkade bakåt åt min rygg,
  • skattenmust

Hur är ni andra när det kommer till mat? Jag känner mig verkligen paranoid och läser på verkligen allt, kan man äta ostkaka? Kan man äta pålägg som inte är helt nypackat men fortfarande har 3 veckors hållbarhet?

Fler som håller på såhär?

• skattenmust

Hur ändrar man sin gravidkalender? Jag blev flyttad 4 dagar och är nu beräknad den 26 augusti, kan man inte ändra det på något sätt i sin kalender så man får exakta datum?

• Zarizen

Jag kommer vara i vecka 19 när jag ska göra mitt ul.

Ska bli riktigt spännande, har inte gjort kub.

På nätterna och mornarna så lägger sig pyret på vänster sida av magen och det blir hårt där och magen riktigt står upp, lite roligt. Har inte så stor mage i övrigt, ser mest småtjock ut runt magen.

Svar på tråden BF Augusti 2016