• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Enda jag kan komma är att jag varit rejält förkyld sen i

Måndags så jag har varit hemma ich varit sjuk i 3 dagar. Har mest legat på soffan och inte varit ute alls. Kan spänningen bero på att jag inte rört mig? Jag brukar gå ca 1 mil om dagen annars..

Det känns som att magen spänner sig lite under naveln och att något rör sig, vet inte om det är tarmarna? Jag har lite förstoppning vilket säkert beror

På att jag inte rört på mig på några dagar. Men det gör inte ont.

• Axelberg79

I söndags innan sambon åkte till jobbet så mätte vi runt min mage. Idag när han kom hem så mätte vi igen och jag hade ökat 2 cm!! Inte undra på att han tycker det är stor skillnad när han kommer hem <3 I morgon ska vi på rul.. längtar som en tok efter att f se lillsmurf igen...

• HJohannesson
    Axelberg79 skrev 2016-03-03 20:40:09 följande:

I söndags innan sambon åkte till jobbet så mätte vi runt min mage. Idag när han kom hem så mätte vi igen och jag hade ökat 2 cm!! Inte undra på att han tycker det är stor skillnad när han kommer hem <3 I morgon ska vi på rul.. längtar som en tok efter att f se lillsmurf igen...

Vad roligt mer rul imorgon! Jag har mitt om en vecka, men jag är så sjukt nervös!!!!! Är så himla rädd att drömmen tar slut
  • Axelberg79
    HJohannesson skrev 2016-03-03 21:36:59 följande:

Vad roligt mer rul imorgon! Jag har mitt om en vecka, men jag är så sjukt nervös!!!!! Är så himla rädd att drömmen tar slut

Ja jag har haft dom tankarna jag oxå men jag har intalat mig att så länge jag inte har ont, blöder och att jag har mina gravid symtom kvar så är allt bra. Vi har ju sett vår lillsmurf 2 ggr redan men vi vet inte vad det blir. Vi gjorde KUB testet och allt såg väldigt fint ut. Håller tummarna för dig.
  • HJohannesson
    HJohannesson skrev 2016-03-03 21:36:59 följande:
    Men jag har ju inte sett lillen sen i v7 :) oron kanske släpper mer efter ett kub!

Nu måste det börja synas mycket Axelberg79? :)
  • HJohannesson
    Axelberg79 skrev 2016-03-03 21:45:17 följande:
    Ja jag har haft dom tankarna jag oxå men jag har intalat mig att så länge jag inte har ont, blöder och att jag har mina gravid symtom kvar så är allt bra. Vi har ju sett vår lillsmurf 2 ggr redan men vi vet inte vad det blir. Vi gjorde KUB testet och allt såg väldigt fint ut. Håller tummarna för dig.
    Ja man kan ju ändå inte göra ngt för att påverka så man kan lika gärna vara glad och hoppas på det bästa :)

Ska ni ta reda på kön? :)
  • Axelberg79

Ja det syns väldigt tydligt nu... Går inte att dölja alls :) jag hade det lite jobbigt när min son föddes för att jag var såååå bombsäker på att det var en tjej. Det tog mig nästan en vecka att ställa om hjärnan på att det var en kille. Inte för att jag älskade min bäbis mindre men sedan så skämdes jag över att jag hade så jobbigt att acceptera att det var en pojke så jag bestämde mig redan då att nästa gång skulle jag veta i förväg.
  • Nmg

Tar ni fortfarande kosttillskott ? Jag har en som jag haft för gravida ich ammande och min bm tyckte jag skulle fortsätta, nu är det bara 1 kvar så jag funderar på att byta sort, den jag har är från life men tycker att tabletterna är så stora. Kan man förresten byta sort bara så

Där?

• minMonchichi
    Nmg skrev 2016-03-03 19:06:57 följande:

Enda jag kan komma är att jag varit rejält förkyld sen i

Måndags så jag har varit hemma ich varit sjuk i 3 dagar. Har mest legat på soffan och inte varit ute alls. Kan spänningen bero på att jag inte rört mig? Jag brukar gå ca 1 mil om dagen annars..

Det känns som att magen spänner sig lite under naveln och att något rör sig, vet inte om det är tarmarna? Jag har lite förstoppning vilket säkert beror

På att jag inte rört på mig på några dagar. Men det gör inte ont.

Hej!

Har bara följt den här tråden på håll i en vecka, då en annan jag hängt i inte är lika aktiv längre.

Det låter som tarmarna. Klart man inte kan vara säker på det, men min mage har varit trög i ca två månader och har sett bilder att tarmarna går ju runt i hela magen!! Och har känt så där till och från själv.

Laktulos är det enda som hjälper mig i alla fall, har provat ALLT!!!

Anonym nr4; jag går in i vecka 17 idag och det finns knappt antydan till graviditet på min mage. Det vill säga om jag har fått gå på toa o göra nr två vilket inte hör till de dagliga rutinerna längre

Efter tre dagar utan toabesök så "syns det", men du kan ju tänka dig själv vad som syns....Inte en bebismage fast andra kanske tror det.

Hoppas på rul eller rörelse snart så man liksom får ett bevis
  • Anonym (Nr4)

Vet att det är så himla olika när magen syns men eftersom detta är mitt fjärde barn och jag kollade på bilder från graviditet nr 2 och där var magen, när hag drog in den, ganska stor i v.15. Kan livmodern ändra lutning så att den lutar mer bakåt denna gången?

Svar på tråden BF Augusti 2016