• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-05 21:42:50 följande:

Tack!

Jag kände i fredags att det "kittlade" till i urinblåsan när jag satt men tänkte inte mer på det, igår kväll så var jag kissnödig flera ggr på en timme och det sved efteråt, idag var det bra så jag tänkte att det va säkert inget men de på 1177sa att man ska kolla upp de symptomen samma dag eller senast dygnet efter när man är gravid. Jag bar bortrest igår så det fick bli idag.

Sen undrar jag om nån här har fått kraftig huvudvärk? Det fick jag igår kväll, sen fick jag grymt ont i axlarna och nacken, tog 2 alvedon men mådde bara illa så jag kräktes. Sen släppte det mesta! Idag har jag haft lättare huvudvärk hela dagen...

Hmm, skrev flera inlägg om att jag har hemsk huvudvärk...men ingen svarade på det..men man ställer en del frågot och sällan får man svar här inne.
  • Nmg

Ja visst är det tråkigt när man inte får svar Hur är det med din huvudvärk nu? Har du blivit av med den?

skattenmust skrev 2016-03-05 22:21:23 följande:

Hmm, skrev flera inlägg om att jag har hemsk huvudvärk...men ingen svarade på det..men man ställer en del frågot och sällan får man svar här inne.

• skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-05 22:39:18 följande:

Ja visst är det tråkigt när man inte får svar Hur är det med din huvudvärk nu? Har du blivit av med den?

Ja faktiskt, man kan ju lika gärna föra en monolog med sig själv, tycker det är väldigt sällan någon här inne tar sig tid att svara medans jag faktiskt försöker att svara när andra oroar sig, lite trist... jag har fortfarande lite huvudvärk och nu helt plötsligt öm i fiffin....suck....denna ständiga oro....
  • HJohannesson

Jag kan inte citera flera från telefonen samtidigt. Men ni som skriver att ni har huvudvärk. Mycket beror ju på om ni brukar ha ont i huvudet eller inte. Dricker ni tillräckligt med vatten? (Mängder)
    Sover ni tillräckligt? Är ni stressade?

Finns så många anledningar att ha huvudvärk som inte är farliga.

Och till er som är oroliga för att äta skinka osv. Kolla på Livsmedelsverkets hemsida, följ den listan så gott det går. Sen innebär inte gammal skinka en dödsdom utan det kan hända att man blir sjuk om man har riktig otur.
    För 30 år sedan såg listan helt annorlunda ut och det föddes friska barn då också :)

Jag åt hushållsost som var jättemöglig och den hade jag ätit av i flera dagar. Enligt 1177 var det absolut ingen fara. Man kan på sin höjd bli krasslig i magen.

Om man misstänker urinvägsinfektion ska det alltid kollas upp! Uvi kan orsaka värkar och det vill vi ju inte ha ännu :) så bra nmg att du kollade :)

Skattenmust, att ha ont i vaginan kan vara foglossning. Jag har ont överallt mellan nedre rygg och till mitten av låren.
    Det kan även vara åderbråck men då svullnar det ju rejält.

Och vet ni vad, jag har känt att det sparkar när jag håller handen på magen. Helt sjukt. Tyvärr missar min sambo det men hans tur kommer väl :)

Sov så gott allesammans, nästa vecka oroar vi oss mindre än denna vecka tycker jag :)

• Nmg

Åh va jobbigt att ha ont

Än, vilken vecka är du i? Har läst att huvudvärken kan vakta vid v 20 så jag håller tummarna...! Min könns liiite bättre idag visserligen har jag nyss vaknat så vi får se. Att ha ont i underlivet ver jag inte så mycket om, kanske är som nån annan skrev längre ner att det kan vara foglossning?

skattenmust skrev 2016-03-05 22:55:23 följande:

Ja faktiskt, man kan ju lika gärna föra en monolog med sig själv, tycker det är väldigt sällan någon här inne tar sig tid att svara medans jag faktiskt försöker att svara när andra oroar sig, lite trist... jag har fortfarande lite huvudvärk och nu helt plötsligt öm i fiffin....suck....denna ständiga oro....

• skattenmust
    HJohannesson skrev 2016-03-06 00:15:21 följande:

Jag kan inte citera flera från telefonen samtidigt. Men ni som skriver att ni har huvudvärk. Mycket beror ju på om ni brukar ha ont i huvudet eller inte. Dricker ni tillräckligt med vatten? (Mängder)
    Sover ni tillräckligt? Är ni stressade?

Finns så många anledningar att ha huvudvärk som inte är farliga.

Och till er som är oroliga för att äta skinka osv. Kolla på Livsmedelsverkets hemsida, följ den listan så gott det går. Sen innebär inte gammal skinka en dödsdom utan det kan hända att man blir sjuk om man har riktig otur.
    För 30 år sedan såg listan helt annorlunda ut och det föddes friska barn då också :)

Jag åt hushållsost som var jättemöglig och den hade jag ätit av i flera dagar. Enligt 1177 var det absolut ingen fara. Man kan på sin höjd bli krasslig i magen.

Om man misstänker urinvägsinfektion ska det alltid kollas upp! Uvi kan orsaka värkar och det vill vi ju inte ha ännu :) så bra nmg att du kollade :)

Skattenmust, att ha ont i vaginan kan vara foglossning. Jag har ont överallt mellan nedre rygg och till mitten av låren.
    Det kan även vara åderbråck men då svullnar det ju rejält.

Och vet ni vad, jag har känt att det sparkar när jag håller handen på magen. Helt sjukt. Tyvärr missar min sambo det men hans tur kommer väl :)

Sov så gott allesammans, nästa vecka oroar vi oss mindre än denna vecka tycker jag :)

Tack för ett lång och utförligt svar {#emotions_dlg.flower}

Jag brukar inte ha ont i huvudet, faktiskt aldrig men har haft det i 2 dagar nu, vaknade nu och känner en liten antydan till det idag igen, jag tycker att jag dricker en hel del..Angående skinka så har du såklart rätt, nu äter inte jag griskött men övrigt pålägg och absolut så var det inte alls lika hysteriskt för enbart ett par år sedan som det är nu, jag ringde ner en väninna, granne igår och frågade henne om hon trodde jag fått listeria pga huvudvärken, hahahaha
    Hon tittade på mig, suckade och sa NEJ det har du inte!!  Det ömma i fiffin kommer ocg går, kanske är foglossning som du säjer, har aldrig haft det innan så vet inte hur det känns, däremot så kände jag som ett tryck emellanåt typ neråt inatt, behöver jag säja att jag blev livrädd?

Sparkar och puffar har jag känt sedan ca 1 vecka tillbaka, det är ju så mys, jag lät min stora dotter känna och just då kom en knuff rakt i handen på henne, hon slet till sig armen å sa- va läskigt!! hahaha
    Men igår till min oro då så kände jag inget en enda gång och inte heller idag eller inatt än så länge as på att hon bara vänt sig åt andra hållet--
    Nmg skrev 2016-03-06 08:46:14 följande:

Åh va jobbigt att ha ont

Än, vilken vecka är du i? Har läst att huvudvärken kan vakta vid v 20 så jag håller tummarna...! Min könns liiite bättre idag visserligen har jag nyss vaknat så vi får se. Att ha ont i underlivet ver jag inte så mycket om, kanske är som nån annan skrev längre ner att det kan vara foglossning?

ahh jobbigt å nu inatt när det där trycket kom som en press neråt fiffin så blev jag väldigt orolig, det känner jag dock inte nu. Jag är i vecka 16, och brukar ju aldrig annars ha huvudvärk...hur är det med dig nu?
  • anlili
    skattenmust skrev 2016-03-06 09:33:20 följande:

Tack för ett lång och utförligt svar 

Jag brukar inte ha ont i huvudet, faktiskt aldrig men har haft det i 2 dagar nu, vaknade nu och känner en liten antydan till det idag igen, jag tycker att jag dricker en hel del..Angående skinka så har du såklart rätt, nu äter inte jag griskött men övrigt pålägg och absolut så var det inte alls lika hysteriskt för enbart ett par år sedan som det är nu, jag ringde ner en väninna, granne igår och frågade henne om hon trodde jag fått listeria pga huvudvärken, hahahaha

Hon tittade på mig, suckade och sa NEJ det har du inte!!  Det ömma i fiffin kommer ocg går, kanske är foglossning som du säjer, har aldrig haft det innan så vet inte hur det känns, däremot så kände jag som ett tryck emellanåt typ neråt inatt, behöver jag säja att jag blev livrädd?

Sparkar och puffar har jag känt sedan ca 1 vecka tillbaka, det är ju så mys, jag lät min stora dotter känna och just då kom en knuff rakt i handen på henne, hon slet till sig armen å sa- va läskigt!! hahaha

Men igår till min oro då så kände jag inget en enda gång och inte heller idag eller inatt än så länge as på att hon bara vänt sig åt andra hållet--ahh jobbigt å nu inatt när det där trycket kom som en press neråt fiffin så blev jag väldigt orolig, det känner jag dock inte nu. Jag är i vecka 16, och brukar ju aldrig annars ha huvudvärk...hur är det med dig nu?

Jag blev också öm i fiffi i fredags. Och kände efter ett tag som ett tryck neråt. Fick för mig att det kanske var UVI, det kan ju tydligen kännas lite annorlunda när man är gravid. Men nu har det gått över, så jag vet inte. Känner en viss oro ändå, så om nån känner igen det och vet vad det kan bero på så... Hur känns det för dig nu? Fortfarande likadant?
  • skattenmust
    anlili skrev 2016-03-06 09:45:23 följande:
    Jag blev också öm i fiffi i fredags. Och kände efter ett tag som ett tryck neråt. Fick för mig att det kanske var UVI, det kan ju tydligen kännas lite annorlunda när man är gravid. Men nu har det gått över, så jag vet inte. Känner en viss oro ändå, så om nån känner igen det och vet vad det kan bero på så... Hur känns det för dig nu? Fortfarande likadant?
    okey, då är jag inte ensam i den känslan då, Jag har inte ont i fiffin just nu men natten till idag så var det som ett väldans tryck neråt, som sedan släppte men kom tillbaka i intervaller, lite som krystvärkar, så jag ska strax bege mig hemifrån till sjukan och kolla upp då det oroar mig, har inte känns lillan alls nu heller sedan i förigår.  Jag känner mig alldeles för orolig för att vänta nu, kanske man öppnar sig för tidigt, å går man i tid så kan dom sätta som ett gummiband runt livmodertappen, nu hoppas jag verkligen inte attd et är någon fara, men detta trycket kom och gick hela natten....ska strax åka in nu..
  • anlili
    skattenmust skrev 2016-03-06 09:56:00 följande:

okey, då är jag inte ensam i den känslan då, Jag har inte ont i fiffin just nu men natten till idag så var det som ett väldans tryck neråt, som sedan släppte men kom tillbaka i intervaller, lite som krystvärkar, så jag ska strax bege mig hemifrån till sjukan och kolla upp då det oroar mig, har inte känns lillan alls nu heller sedan i förigår.  Jag känner mig alldeles för orolig för att vänta nu, kanske man öppnar sig för tidigt, å går man i tid så kan dom sätta som ett gummiband runt livmodertappen, nu hoppas jag verkligen inte attd et är någon fara, men detta trycket kom och gick hela natten....ska strax åka in nu..

Bra att du kollar upp det! Hoppas att du får lugnande besked! Eller att de iaf kan göra någonting åt det. Vilken vecka är du i?
  • Nmg

Va bra att du kollar upp!

skattenmust skrev 2016-03-06 09:56:00 följande:

Svar på tråden BF Augusti 2016