• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-03-01 21:05:49 följande:
    Självklart :)
    hehe hade det med sonen, men visste inte att man kunde få det för 17 år sedan, men nu blir det igen.

Snuttispluttis, har du känt av hugg i fiffin? hahahaha förlåt frågan men det gör ju apont.
  • Snuttispluttis
    skattenmust skrev 2016-03-01 21:10:50 följande:

hehe hade det med sonen, men visste inte att man kunde få det för 17 år sedan, men nu blir det igen.

Snuttispluttis, har du känt av hugg i fiffin? hahahaha förlåt frågan men det gör ju apont.

Läste lite historia om sen avnavling och redan Darwins farfar skrev att det är fördelaktigt att vänta med att klippa. Rätt sjukt att det fortfarande finns de som klipper för fort :/

Och har nog inte känt några hugg. Hade typ hugg i ljumsken en natt när jag bytte ställning. Det kanske är ligamentsmärtor du känner?
  • Axelberg79
    skattenmust skrev 2016-03-01 12:51:05 följande:

Någon mer som ska ha sen avnavling?

Känner mig opålitlig just om det.. Vad är för och nackdelarna med det??
  • skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-03-01 21:26:28 följande:
    Läste lite historia om sen avnavling och redan Darwins farfar skrev att det är fördelaktigt att vänta med att klippa. Rätt sjukt att det fortfarande finns de som klipper för fort :/

Och har nog inte känt några hugg. Hade typ hugg i ljumsken en natt när jag bytte ställning. Det kanske är ligamentsmärtor du känner?
    haha håller med dig, men många klipper fort för forskningens skull, vill använda blodet som ligger kvar i navelsträngen för detta.

Oki, ja nu har jag läst runt på många olika sidor om hugg, ilning i fiffin och det är visst väldigt vanligt, när livmodern växer eller när den lille trampar till på en nerv, och jag har kännt min lille i 4 rimmar nu :D sååå glad :)
  • Anonym (Alex)

Jag har bf 10 augusti. Finns det någon chans att jag ska ha blivit gravid med en kille jag hade samlag med i September? Eller måste det varit ett samlag i i november som resulterade i graviditet?? Blev ni alla gravida vid ett samlag i november? Varför jag frågar är för att jag inte han få tillbaka min mens efter jag slutade med p-pillrena så kan inte räkna utifrån sista mensen (har endast gått efter ultraljud)

• skattenmust
    Axelberg79 skrev 2016-03-01 21:58:48 följande:

Hahah va fel det kan bli ibland..... opålitlig =opåläst..

hehe vid sen avnavling så hinner blodet i navelsträngen att passera hela vägen till bebis innan man klipper av, nyper av tillförseln. Förr nöp man av ganska så fort för att använda blod till forskning, bästa är ju för barnet att få blodet som finns där.
  • skattenmust
    Anonym (Alex) skrev 2016-03-01 22:11:10 följande:

Jag har bf 10 augusti. Finns det någon chans att jag ska ha blivit gravid med en kille jag hade samlag med i September? Eller måste det varit ett samlag i i november som resulterade i graviditet?? Blev ni alla gravida vid ett samlag i november? Varför jag frågar är för att jag inte han få tillbaka min mens efter jag slutade med p-pillrena så kan inte räkna utifrån sista mensen (har endast gått efter ultraljud)

Ul är ju det mest säkra att få veta exakt datum för när du blivit gravid, jag beräknas ha blivit befruktad runt den 5 te dec och är beräknad den 26 aug, så jag skulle gissa på att du blev gravid i november någon gång. men det är bara min gissning, du får nog gå på vad ul säjer där.
  • Mika86

Jag ha bf 11/8 o hade mens den 6/11 så blev gravid runt den 20.

Mina ul ha alltid felet ca 10-14 dagar de gånger jag haft koll på äl, tror mitt bf denna gången blir runt den 20/11, ul kan ju va +-2 veckor men du blev inte gravid i september
  • Axelberg79

Jag har BF 26 juli och vet med säkerhet att jag blev gravid 1 November. Så du har nog blivit gravid lite längre in i november.
Svar på tråden BF Augusti 2016