BF Augusti 2016
Nej jag tror inte man kan märka det, det stod i min journal efter förlossningen "moderkakans utseende lite kalkig"
Nej jag tror inte man kan märka det, det stod i min journal efter förlossningen "moderkakans utseende lite kalkig"
Tack! Det där Med epidural lät ju inte dumt, då kommer jag nog oxå
Sätta den tidigt!
Jag blev igångsatt med min första. Tog epidural på en gång eftersom jag lät så mkt om hur hemskt det ska vara. Jag har iof inget att jämföra med ännu men jag tyckte att allt gick bra. Så låter er inte skrämmas. I och med en igångsättning kan man ju planera så mkt mer. Tänk på det som positivt ist. Du är beredd, du har din musik/grejer/preppat med dryck och mat/frukt som du vill. Inga överraskningar och akutstress. Du hat hunnit ordna med allt som ska ordnad. Försök se det som en lyx att få börja i lugn och ro! Det kommer gå bra! Jag lovar
Jag ska dit till kl8, jag tänker att framför undersöka igen och kolla om det har
Öppnats nåt och sen så fall diskutera ivägagångssätt så får man ta ställning till det då.
Förstår verkligen din vånda nmg, tänker själv massa på det med igångsättning och försöker läsa om olika tillvägagångssätt och så. Det känns ju som ett så väldigt stort beslut att ta, särskilt när man inte vet hur något av alternativen skulle se ut?! Det KAN ju bli så att förlossningen skulle ha startat av sig själv dagen efter, liksom. Och då hade det ju varit bäst att vänta. Ja, jag avundas dig inte. När ska du dit imorgon? Jag ska till BM imorgon okså och diskutera igångsättning. Nervös!
BF snart över här och inte det minsta tecken på att något är på G. däremot har jag extrem foglossning och tryck nedåt. Deppigt. BM sa redan för tre veckor sedan att bebisen ligger så lågt att jag nog inte går tiden ut. Och nu sitter jag här och känner absolut nada. SKit.
Hur gör ni andra för att inte tappa modet och helt deppa ihop? Tycker det är svårt att tänka på något annat och går bara och känner efter hela tiden.
Eller hur!!Så jobbigt med alla frågor hela tiden!!
Jag känner likadant! Känner mig frustrerad och deppig. Säkert mycket hormoner men som du skriver så hör folk av sig hela tiden, jag orkar inte ens svara för man vet vad de vill fråga!
Men blä vad less jag blir! Kommer in idag och jag får komma in på ett förlossningsrum! Då Såg
Man den där plastvagnen där Man lägger bebisen och sånt och då kommer tankarna "kommer han ligga där idag"?
Vi började med ctg och sen undersökte
Läkaren livmodertappen, de hade tydligen gjort en hinnsvepning i måndags haha (visste inte det) hon sa att det inte var nån större förändring, alltså jag blir så
Less! Hon sa att han ligger ju normalt med vikten även om det lutar åt 4kg men det är inte för stort så hon tyckte inte att vi skulle tvinga kroppen till
Nåt som den inte va mogen för. Bebisen mådde bra oxå. Nej det håller jag ju med om, men man blir då besviken när man får Lägga in sig på ett förlossningsrum!!
Så det blir ny kontroll På Måndag med vanligt ultraljud osv för att kolla att allt Är ok, och kommer inte bebisen under nästa v så blir det ju igångsättning
För då har jag gått över 14 dagar. Men så
Jobbigt att åka hem när man till och med hörde en bebis födas i rummet bredvid ....
Det låter ungefär Att vi Är i samma Läge. Hur många dagar har du gått över? Jag hoppas verkligen att jag till och med slipper kontrollen på måndag, att han har kommit innan men jag tvivlar på det. Jobbigast ör att vara hemma hela dagarna och vänta. Väskan har legat i bilen i flera dagar men vi
Lämnade kvar den i bilen. Kändes tungt att åka hem
Men samtidigt skönt att inte stressa på min kropp om det inte behövs.
Haha ja det verkar ju som att vi kommer få september bebisar!!
Hej ingen fara
Stort grattis till pojken!! Va bra att allt gick bra ändå trots omständigheterna hoppas alla undersökningar visar bra oxå. Hann du precis in?
Din stackare Nmg! Förstår att det måste vara jättejobbigt!
Och det är nu jag förstås inte ska berätta att kl 11.19 idag tittade lillebror ut! Jag lyckades klara 8 cm hemma på egen hand, sen tog sista biten tre timmar. Han stod ganska högt så efter ett tag tog de hål på hinnorna och det visade sig att han bajsat i fostervattnet. Det blev lite stress på slutet och han hade dessutom navelsträngen två varv runt halsen...läskigt! Men han verkar må bra (vi väntar fortfarande på undersökning och så) och jag klarade mig på bara tens och lustgas! Det kändes fantastiskt i sig.
Visst är det tråkigt när man går hemma
Och väntar och väntar. Usch. Imorgon har jag planer på att baka mer ä, samt städa ur kylen. Väldigt utvecklande hahah.
Sen har jag oxå fastnat för eBay !! Beställt bebisfilt
Mm... Inte bra att fastna för Sånt det är så lätt att föra av med pengar då...
Vad tråkigt Nmg! Men bebben kmr säkert innan v 42! Har också min koll på måndag, låt oss hoppas att vi båda slipper den kollen ;)
Anonym jag har inte ens kollat min tapp, BM verkade inte så intresserad av det.. Men hade gärna vilja vetat om nåt hänt överhuvudtaget.
Jag har också väldigt svårt att distrahera mig och fokusera på annat. Känns nästan omöjligt. Kanske om jag hade haft mer ork så jag kunde åka nånstans men jag har verkligen inte det. Orkar inte ens handla längre, att plocka varor och sen stå i kö gör mig så andfådd!
Haha Gud va mycket gnäll det varit i tråden på sistone xD det är tufft att vara dom sista och så går alla vi tre över också haha typiskt. Ska tröstäta en massa godis idag :D
Jag vet!! Beställde skor Och kläder igår Åt lillen, finns såå mycket fint haha. Måste spärra mitt paypal konto
Vart ska du på kontroll på måndag? Och vad ska de göra på kontrollen?
Haha ebay är farligt!!!