BF Augusti 2016
Bf dag idag och ingen bebis. Jag blir galen på detta!
Nån som Fått igpngsättning här?
Hur var det?
Bf dag idag och ingen bebis. Jag blir galen på detta!
Nån som Fått igpngsättning här?
Hur var det?
Wow hoppas min oxå blir Så där bra! Har igångsättning På måndag, men hoppas det kommer igång sjölv innan. Gjorde det ont att ta hål på hinnorna?
Jag blev igångsatt v 38+2 med barn nr 2. Först tog de hål på hinnorna, inget hände, så jag fick värkstimulerande dropp och 2tim och 45min senare kom han ut. :)
Jag googlar oxå men bara på Positiva ingångsättningar, vill inte höra om det andra... Haha. Jag hade oxå mycket sammandragningar förra graviditeten men nu har jag det oxå fast inte alls lika mycket. Känns faltiskt som att det inte ska komma
Igång av sig sjölv..
De kollade på
Livmodertappen på TUL tisdag förra veckan då var den helt Opåverkad..suck. Har ingen aning om jur det är nu mer Än att jag ska till
Fl på Måndag morgon. Hoppas det har
Hänt nåt,'känns som att det kommer böi
Värre om den fortfarande Är opåverkad. Har du varit på nån koll?
Nmg, förstår verkligen att du hoppas något händer innan dess! Jag har fem dagar till BF och är redan rätt modfälld. Känner ju inget alls här. Inte ens sammandragningar, det hade jag som tusan genom hela graviditeten sist. Vi har lite problem med barnvakt och om bebisen kom i nästa vecka vore det väldigt bra.
Jag kommer också bli erbjuden igångsättning om jag gått över mer än en vecka ungefär men är precis som du rädd för hur det ska gå och att det ska bli komplikationer och läskigt. Har du varit och kollat om livmodertappen är redo? Eller vad som nu ska kollas för at igångsättning ska ske?
Jag har googlat i typ en timme på statistik med graviditetslängd för omföderskor men hittar inget vettigt alls. Vill så gärna slippa gå över mer än max någon dag. Stön, vad tiden går långsamt nu alltså!
Ja jag tid för igångsöttning på morgonen men jag skulle ringa innan så det inte var fullt sa dem. Hoppas det Går bra. Ska du ringa till nån om du går över tiden?
Har inte varit på koll, är ju några dagar kvar till BF än. Så om inget händer kommer du att sättas igång måndag morgon? Eller ska du på en till koll då? Fattar att det är nervöst, jag kanske själv hamnar i samma läge strax...men hoppas vi båda slipper och inom mycket kort får en smidig och bra förlossning som startar helt av sig själv!
^svar till nmg, kan ej citera tyvärr!
Ok var det ditt första barn? Jag hoppas innerligt att det går bra och det är ju barn nr 2 så
Hopps kroppen minns.. Även fast det va 12 år sen.. Fick du "bara" medicin eller gjorde de annat oxå?
Nää jag blev igångsatt så var jag "omogen" som de sa, 41+4 var jag då. Tappen var 2 cm och bakåtlutad. Fick medicin varannan timme 7 ggr, vilket jag inte kände något av direkt. Så är den opåverkad så tar det bara lite mer tid, fast drygt är det förstås. Hoppas det kommer igång nu i helgen!
Åh va härligt med positiva berättelser! Hoppas att jag oxå Är lite öppen då så det inte tar så lång tid. Men jag känner ju inget speciellt, känns som att alla symptom har försvunnit. Väldigt frustrerande....
Jag blev igångsatt vid lunchtid 38+3 med första barnet. Var öppen 3 cm el nåt, minns inte riktigt. Fick ballongkater med snöre som vi drog i varje timme. Kroppen tror då att det är bebisens huvud som trycker neråt och då startar fl. Vi 15-16-tiden tog de vattnet. Han var ute före midnatt. Eftersom kroppen var med på banan så gick det på under 12 timmar. En väldigt positiv upplevelse.
Tack! Skönt att höra ännu en positiv
jag ska oxå ha Eda har jag tänkt! Fick du bara dropp eller? Var du öppen något nör du kom in?
Jag blev igångsatt för exakt 2 veckor sedan (om 10 minuter)
Själva igångsättningen har jag bara bra erfarenhet av.
Latensfasen kortades ju ner rejält. Till typ 2 h :)
Sen reagerade jag inte så bra på värkstimulerande. Hade värkar utan uppehåll i flera timmar. När jag fick Eda släppte ALLT och jag hade efter det en helt smärtfri förlossning!
Jag kan verkligen tänka mig att bli igångsatt nästa förlossning med :)
Men vilken lyx!! Börjar längta till måndag!! ![]()
Jag hade gjort 2 hinnsvepningen innan, så jag var öppen kanske 2 cm?
Jag fick en ballong isatt som skulle trilla ut av sig självt. Tog ca 1 h.
Jag hade en slang i ryggen? Vet ej om det räknas som dropp eller ej haha. Kändes inget när de satte den heller, och den satt som en smäck. Hade ingen smärta alls efter det.
Kände inte ens när huvudet kom ut haha!
Va positivt att bebisen ligger långt ner. Hoppas det kommer igång för dig snart! Min hade inte alls fixerat sig förra veckan hos BM.har lite sammandragningar men inget utöver det, mensvärk och sånt är borta. Så nu får man väl invänta Måndagen. Tror inte att det kommer komma igång av sig självt tyvärr ![]()
Va skönt att ni haft så positiva upplevelser av igångsättning! :) hur går det Nmg?
Idag hade jag mitt sista besök hos BM, bebisens huvud har sjunkit väldigt långt ner i mitt bäcken så BM trodde inte att det skulle dröja nu.. Har BF imorgon. Hoppas på att nåt sker i helgen iaf! :) men har inte haft så mkt förvärkar eller sammandragningar. Bara den där jobbiga känslan av att bebisen borrar ner sig :/ not så nice men hey nåt iaf.
Hoppas hopps jag att mina börjar rullar igång sjölv med lite hjälp Så man slipper ha stimulering i flera timmar.
Åh vad jag trött nu, tung, halsbränna, sammandragningar och mår illa. Usch.