• Nmg

BF Augusti 2016

Imorse kl 8:05 föddes en liten klump på 4,6 kg och 55cm lång(något överburen tydligen) kämpade hela natten och der var värre än min första förlossning, skriver mer en annan gång. Just nu väntarbjag på Läkare för att bli sydd, sprack tydligen en del Där nere. Det blev lite panik mot slutet nör hab inte riktigt ville komma ut och det var nära att det blev snitt. Vet inte vad som är

Värst snitt på magen eller spricka där nere... Men men man tydligen återställd så vi får hoppas på det!

• Nmg

Men åhh va spännande!!!

Mrs.Brightside skrev 2016-09-09 17:44:48 följande:

Nu gick mitt vatten!!!!

Grattis till klumpen! Vad skönt att det är över för dig äntligen

• Nmg

Nu är vi på BB och natten har varit rätt bra efter omständigheterna, äter smärtstillande och får nån bedövningsgel där nere. Pratade med en barnmorska här igår, jag hade ju inte spruckit nånting i slida o

Sånt det va mer i "bak" vid ringmuskeln. Men tydligen hade hon läst min journal efter operationen och visst det kommer krävas läkningstid men de trodde allihopa att jag skulle bli helt återställd eftersom han som sydde var otroligt duktig och att han sytt ihop det bra. Har inte varit på toa oh gjort nr2 än Jah vågar inte!!! Får nån dryck här varje dag i alla fall som jag ska fortsätta ned hemma oxå Så jag inte blir hård i magen.

Om det inte hade varit för att det blev akut mot slutet (Han kom inte ner i bäcken utan låg kvar där uppe) så hade hag inte spruckit nånstans men i och med att de va tvungen att hjälpa Till och det blev stress (för att undvika kejsarsnitt) så tryckte de på min mage och när han kom ut sprack jag neråt eftersom Det va där han låg och tryckte.

Hoppas bara jag blir Helt Återställd, har i alla fall kissat idag så jag slipper kateterna. Vilken lycka haha!

• Nmg

Nej inte svsnskoteont däremot ont i hela kroppen har sån extrem träningsvärk i axlar skulderblad rygg lår, Helt sjukt!!

Ingen nr 2 idag heller, ska äta katrinplommon när jag kommer hem imorgon kanske får fart på magen. Annars har hag känt mig hyfsat pigg idag, varit upp och sminkat mig lite, duschat, bytt om till egna kläder, haft besök på BB (utanför i entrén) av familjen.

Få se hur man känner sug imorgon så skönt när jag och maken jan hjälpas åt med matning på nätterna

Hur mår ni andra? Har alla fått bebisar nu? Vi kanske skulle göra en ny tråd? Visst var det på G?

• Nmg

31/7 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka

1/8 Misszandra, 23 år, Karlskrona, första barnet, pojke

3/8 Anlili, 36 år, Norrköping, andra barnet, flicka

5/8 Mal Mal, 32 år, Karlstad, tredje barnet, pojke

31/8 Hallonpajen, 39 år, Bjärred, tredje barnet, pojke

4/9 Mulan91, 25 år Stockholm, andra barnet, pojke

9/9 Nmg, 32 år Gävle, andra barnet, pojke

• Nmg

Jag har köpt babysemp magdroppar som jag ska börja ge i förebyggande syfte eftersom han får ersättning och dä brukar de bli hård i magen. Detta var nå goda bakterier i så jag tänkte jag ska prova det så för vi se. Köpte på Apoteket.

• Nmg

Grattis!! Äntligen är väntan över för dig oxå!

Mrs.Brightside skrev 2016-09-11 08:04:31 följande:

Det blev en lillasyster här! Allt gick jättebra men som sagt... Fan va ont det för hehe

• Nmg

Förlåt men måste gnälla av mig lite, sonen föddes i fredags (på morgonen) vi åkte hem från BB igår vid lunch och jag är sååå trött på alla besök alltså.

Jag sa till min man att vi tar emot besök på BB (ute i entrén) så kanske folk kan släppa oss ett par dagar när vi kommer hem. Men nä... Mamma pappa min syster var på BB, samt svärföräldrarna, igår kom makens bröder och hälsade på, sen kom min syster och mamma på kvällen (typ 10 min i hallen bara) imorse kom pappa, ikväll kommer min mormor och moster och mamma. Imorgon kommer svärföräldrarna och makens mormor Morfar. Nä nu fr det räcka! Efter imorgon så kommer jag bli fullständigt galen om nån ska hit igen dagen efter. Jag orkar inte med besök just nu! Ont i hela kroppen fortfarande, mina bröst sprängs snart (eftersom Jag inte ammar) har ont i baken och kan inte göra nr 2 så hag behlver låååång tid på Toa för att Slappna av. Speciellt med tanke på vart jag är sydd. Och mitt i allt så hinner jag knappt umgås med maken jag som hade sett fram Emot inte egen tid med han och bebis. Och sen min 12 åriga dotter som behlver uppmärksamhet för att ite känna sig åsidosatt. Jag längtar tills jag

Är bättre i kroppen så jag kan ta mig ut och slipper ta emot besök här hemma. Svärmor

Frågade redan igår "sprack du nånting då"? Imorgon kommer säkert mannens mormor fråga oxå, känner inte att jag gar lust att prata om Mitt kön med folk faktiskt. Inte ens min egen mamma har frågat.

• Nmg

Imorgon är sista besöket då har alla fått träffa honom (Närmsta familjen) så behöver ingen gnälla sen att de inte fått sett honom. Idag var han sååå gnällig sov knappt nånting märks att det blir för mycket för honom när alla ska ta i han hela tiden. Vi har alltså haft besök varenda dag nu och han är 4 dagar! Är så jäkla less på Detta nu. Vill umgås med min man själv!!! Kompisar Är väldigt Förstående och ingen tränger sig på, värre med familjerna..

Föressten en helt annan fråga, ni som fick barn för npgra veckor sen, har livmodern dragit ihop sig? Jag vet att det är 4 dagar sen jag fick barn men det är inte kul att gå runt ich se gravid ut än... Har gått ner 9kg (av de 11 jag gick upp) men magen putar ut där nere och jag får inte på mig maggördeln heller, beställde s/M men det verkar va för liten

• Nmg

Haha idag fick jag på mg den satte på mig den när jag låg ner i sängen

Mulan91 skrev 2016-09-13 08:24:29 följande:

Tror min mage dragit ihop sig rätt bra men får inte heller på mig maggrejen jag köpte haha! :/

Svar på tråden BF Augusti 2016