• Anonym (Inte alla mornar! :()

Vad sjutton hände egentligen?

Jag är en tjej på 18 år som varit tillsammans med min 20åriga pojkvän i snart 2 år. Han har ett barn sen tidigare förhållande på 2,5 år.

I början av vårt förhållande fick han inte ha barnet av div skäl(hen var bland annat för liten för vv och mamman ville ju absolut bråka) och det var väl skönt att jag fick lära känna honom utan att barn fanns i bilden. Jag har ju noll erfarenhet av barn sen tidigare. Hursomhelst så blev jag ju kär, vi flyttade ihop väldigt tidigt och sen kom barnet. Nätterna var hemska, ungen grät och jag hade ju noll koll på vad som skulle göras. Byta blöja? Välling? Ont i magen?
    Killen, han sov sig igenom allt. Jag fick kämpa för att väcka honom så den första tiden var extremt ångestfylld för min del.

Sen blev det bättre. Ett tag. Nu är vi i en sån där j**** svacka igen. Men istället för nätterna är det mornarna. Han blir så sjukt arg när man väcker honom, spelar ingen roll om det är för ungens skull. För jag tänker inte ta alla mornar. Aldrig. Inte när jag får sån ångest över att behöva ta så mycket ansvar när jag knappt fixar skolan längre. Det har gått så långt att jag allvarligt talat funderar på att ringa hans släkt och be dem komma så jag kan dra iväg nånstans.

Jag vill absolut ha barn i framtiden, men som det ser ut nu vill jag inte att han är pappan. Vad ska jag göra? Ville mest skriva av mig men vill gärna ha lite synpunkter och tips.

• Svar på tråden Vad sjutton hände egentligen?
  • Topcom

Åh stackars flicka :( gör ont i hjärtat när man läser om egoistiska föräldrar.. Tycker du verkar vara en fin bonusmamma som har tagit hand om henne. Bra ide att prata med hans släkt! Han måste ju få på käften för att han suger i sin föräldraroll!

Anonym (Cilla) skrev 2016-01-11 06:29:57 följande:

Vill han ha barnet hos sig? Hur ofta är barnet hos honom?

Skolan är ditt jobb och utan studenten har du ingen ordentlig framtid. Du behöver prioritera skolarbetet! (Sagt med omtanke om dig)

Självklart är det enklare för pappan att bara blunda och låta dig ta de jobbiga bitarna, men hur mycket kärlek visar han dig då? Om han verkligen älskade dig så skulle han inte lämpa över skiten på dig.

Varannan vecka. Han säger att han vill ha henne på heltid helst, klart därför han älskar henne. Men beteendet säger ju annorlunda... :(
  • AnnaZL
    Anonym (Inte alla mornar! :() skrev 2016-01-11 16:38:13 följande:

Varannan vecka. Han säger att han vill ha henne på heltid helst, klart därför han älskar henne. Men beteendet säger ju annorlunda... :(

För att han älskar henne och du tar hand om henne...

Men det är bra att han säger så, har han bra familj som kan stödja kan det nog bli bra. Men du behöver låta honom växa upp själv, och ta hand om DIG.
  • Anonym (Varför)

Så det stackars barnet har en mamma som lämnar över ansvaret till barnets mormor och en pappa som lämnar över ansvaret till sin tonåriga flickvän?

Gör en orosanmälan och sedan lämnar du honom.

Du kan väl inte älska en sådan skit?

• Anonym (n)

varför vänta en vecka till?

Skulle det fungera att bli särbos tror ni? Jag har möjlighet att flytta in hos mamma igen. :/

• Anonym (Cilla)
    Anonym (Inte alla mornar! :() skrev 2016-01-12 05:20:43 följande:

Skulle det fungera att bli särbos tror ni? Jag har möjlighet att flytta in hos mamma igen. :/

Jag tror det är en jättebra idé! Då behöver du inte ta ansvar för morgnarna tex. Och när du känner dig mindre utnyttjad och dessutom hinner med skolarbetet så kommer du bli gladare.
  • Jemp

Vi måste läsa in väldigt olika saker i vad ts skriver... orosanmälan för vad?

Jag tycker absolut inte att ts ska behöva ta ansvar för nätter/morgnar, särskilt inte när det går ut över skolarbetet och bara för att pappan vill sova. Särbos låter väl som en bra idé.

Antar att ni diskuterat situationen ts, vad säger han när han inte är nyvaken med ledset barn?

• jagärjagvemärdu

VARFÖR ska alltid bonusmammor hata biomammor?? "Hon ville bråka", ja SJÄLVKLART bråkar man då man inte vill lämna sitt barn hos en sådan man! Hon vet ju antagligen hur oansvarig han är! Usch för män som inte tar ansvar för sina barn, hur kan man ens vilja vara med en sådan?

Sen enligt dig verkar ju inte mamman mycket bättre, men det kan ju vara din uppfattning. Att hon träffar killar är inget fel, bara bättre hon inte släpar med sig barnet, DET om något är skadligt för barnet. Hur ofta går hon ut och festar och lämnar barnet hos sin mamma? Varje helg? Varannan? En gång i månaden?

• Mickan76

Att bli särbo och du flyttar till din mamma tycker jag låter som en bra idé. Fast i och för sig tycket jag du borde dumpa honom. Tyvärr, om du vill ha barn men inte med honom kastar du ju bara bort din tid. Han låter väldigt självisk och omogen.

Svar på tråden Vad sjutton hände egentligen?