Sova på förskolan!?
Problemet att han vaknar efter 30 min beror inte på vagnen. Händer oftast inne också! Varit så sen han var 2 mån. Men ändå inte utvilad och behöver sova mer!
Problemet att han vaknar efter 30 min beror inte på vagnen. Händer oftast inne också! Varit så sen han var 2 mån. Men ändå inte utvilad och behöver sova mer!
Oj vad jag känner igen mig. Så var mitt barn med, men vet du vad? På fsk (efter ca 2 mån) så hade hen plötsligt lärt sig att sova på "fsk-vis" dvs sov längre där än hemma nånsin! :) På samma vis som hen här hemma inte "klarar av" vissa saker som går hur lätt som helst på fsk. Så tror nog det kommer ordna sig för ditt barn också! Håller tummarna!
Fast det handlar ju om att man lär sig nytt av andra. Kanske lär han sig det, kanske inte. Det löser sig.
Min son sov knappt alls hemma, strulade som tusan med sömnen. Sov bara i bärsele och endast vissa gånger i vagn. Han var/är en aktiv Närhetssökande kille och har först nu 7 år senare lärt sig somna själv. Förstår din oro???? fullständigt.
Tänkte dela med mig av min berättelse: På förskolan skulle de sova i dubbelvagnar tillsamans med kompis. Första dagen var vi med, tokvägrade sova. Andra dagen gick vi med vår vagn och sövde utanför grindarna. Tredje dagen lämnade vi över det hela till en av personalen. 5 min i ensam i stillastående vagn???? och vår son sov ich dessutom längre än någonsin hemma. Kommande vecka fick han en kompis i vagnen och de båda somnade snällt i sin vagn.
Han blir kanske tröttare så sömnbehovet ökar. Det visar sig.
Jag jobbar som förskollärare och har inskolat ca 20 barn. Nästan alla föräldrar har varit övertygade om att deras barn aldrig kommer sova på förskolan. Än så länge har alla gjort det :) för vissa jag det tagit lite längre tid men till sist har det fungerar bra! Har skolat in barn som hemma vaknat var 10:e minut men efter ett tag på förskolan har de sovit 1-2 timmar utan att vakna däremellan