Inlägg från: helena29 |Visa alla inlägg
  • helena29

Sova på förskolan!?

helena29 skrev 2016-01-24 15:00:31 följande:
    Vem har sagt att förskolepedagoger har det tuffaste jobbet?
    Varför skulle de behöva det mer än nån annan??
    Jag har kontaktat BVC som ska återkomma. Men det är ju också ett släkte för sig! Ringer på torsdagen och de ska ringa tillbaka på måndagen?? VAD ÄR DET?
    Jag nämnde inte nånting om hennes rast när jag föreslog det. Men tydligen trodde hon att alla visste att de har rast när alla barnen sover som ljus mellan 12-14. Borde kanske varit ett kriterie innan man fick plats?? För tydligen blev de ju SÅ förvånade när plötsligt en inte gjorde det.
  • helena29
    Flygfotogen skrev 2016-01-24 17:10:19 följande:
    Kamma dig. I helvete heller att du betalar vår lön. Med den attityden kommer du inte att komma långt. Du betalar nog knappt en tiondel av vad ditt barn kostar att ha på förskolan per månad. En förskoleplats för ett barn kostar i runda slängar 125000 per år!
    Känsligt??! Lättprovocerad?
  • helena29
    Flygfotogen skrev 2016-01-24 17:34:57 följande:
    Nä, inte ett dugg faktiskt. Jag har bara en låg toleransnivå för bullshit och dumheter samt missbruk av skiljetecken som ju lätt inger en hetsig ton i en text. Om du bara visste hur många enfaldiga människor jag har träffat på i olika sammanhang som tror sig ha rätt att tala om för lärare hur de ska sköta sitt jobb för att "de betalar lönen".
    Då är jag inte ensam då om att tro/tycka så då????????!!!!!!!!!!!
    Klart man måste ha rätt att framföra sina åsikter. Det är väl inte mer "synd om" förskolepedagoger än andra som arbetar 40 Tim/ vecka? Dock tycker jag de flesta förskolepedagoger jobbar 75%...
    Det låter ofta som att det är så synd om er? Har jag fel?
  • helena29

Lyssna på Louise Hallin. Vettig! Hon påpekar starkt att vi visst betalar lönen och att vi har tätt att kräva både det ena och det andra. Säg till om du vill ha en länk.

• helena29
    Natulcien skrev 2016-01-24 19:26:24 följande:
    Ingen har sagt att de har det tuffaste jobbet...
    Däremot har de självklar rätt till sina raster som alla andra. Att du som förälder tror att du kan kräva att de avstår sina raster för att ditt barn ska sövas om i en skarv är ju bara alldeles för dumt, och jag förstår om de kände att de var tvungna att vara extra tydliga mot dig.

Vad beträffar BVC så kanske de inte tyckte att det är särskilt akut med ett barn som vaknar efter 30 min... Dessutom är det en helg mellan torsdag och måndag.. Men BVC kanske inte har rätt att vara lediga på helgen? Du kanske betalar deras lön också och kan kräva akut sömnterapi på lördagar?
    Vad är det med dig?
    Vad ger dig rätten att vara tykig?
    Det verkar tydligen vara väldigt känsligt och provocerande att jag hat åsikter om förskolepedagoger. Alltid ett hett ämne!
    Gud nåde den som ställer några krav på stackars dom!
  • helena29
    Natulcien skrev 2016-01-24 19:26:24 följande:
    Ingen har sagt att de har det tuffaste jobbet...
    Däremot har de självklar rätt till sina raster som alla andra. Att du som förälder tror att du kan kräva att de avstår sina raster för att ditt barn ska sövas om i en skarv är ju bara alldeles för dumt, och jag förstår om de kände att de var tvungna att vara extra tydliga mot dig.

Vad beträffar BVC så kanske de inte tyckte att det är särskilt akut med ett barn som vaknar efter 30 min... Dessutom är det en helg mellan torsdag och måndag.. Men BVC kanske inte har rätt att vara lediga på helgen? Du kanske betalar deras lön också och kan kräva akut sömnterapi på lördagar?
    Förresten sa jag inte till BVC vad ärendet gällde!
  • helena29
    mamma 86 skrev 2016-01-24 19:46:56 följande:

Vilken taskig attityd du har. Och vaddå de flesta förskollärare jobbar 75 %? Inte en enda på mitt jobb gör det. Vi son alla andra har rätt att ta våra raster. Vi måste ta rast! Dock planerar vi dem på bästa möjliga sätt för att verksamheten ska fungera. Och det ni betalar i förskoleavgift är löjligt lågt! Knappast att det betalar våra löner

Tycker absolut inte det är en låg avgift! Snarare ganska dyrt.
  • helena29
    mamma 86 skrev 2016-01-24 20:09:33 följande:

Skojar du!!?? Hög avgift?? Den är så låg! Våra arbetslösa och studerande betalar inte ens en krona heller. Så generöst som vi har det är det inte många länder som har

Vi betalar ju hög skatt. Många andra länder gör inte det.
  • helena29
    mamma 86 skrev 2016-01-24 21:11:09 följande:

Avgiften är ändå jättelåg. Och föräldrarna har inte heller rätt att kräva "både det ena och det andra". Många har helt orimliga krav. Som att en person ska ta ditt barn och promenera en timme. Du jämför det med barn som har språkstörningar vilket är nått helt annat. Dessutom brukar det vara specialpedagogen som jobbar med det. Vi har också en logoped som kommer ibland.

Nä, jag har förstått det nu. Mjäka med bara. Dalta fröknarna. Kräv absolut ingenting. Hämta inte en endaste minut försent! Med mera...
Svar på tråden Sova på förskolan!?