• Anonym (kasni)

Sugar förhållande?

Hej! 

Jag är otroligt nyfiken på att höra vad ni vet/tycker om att ha ett sugar förhållande? dvs vara sugar daddy/sugar babe. Jag själv är en sugar babe och har hört såå mycket fördomar kring detta. Delvis förstår jag fördomarna eftersom att jag själv hade en del innan jag förstod vad det går ut på. Men jag tycker det är viktigt att inte bara slänga sig ur saker när man själv inte har erfarenheter kring detta. Vill dock gärna höra vad ni tycker om det:)

• Svar på tråden Sugar förhållande?
  • Anonym (Samma här)

Hur började du med detta?

Jag ha kontakt med någon, vi ha inte träffats än men vi prata rätt ofta i tel och sms.

Vi ha pratat om att han vill ge mig bröst förstoring men jag känner mig inte bekväm med att ta emot det. Fråga du din sugardaddy om pengar?

• Givdul
    Anonym (kasni) skrev 2016-01-12 13:14:56 följande:

Hej! 

Jag är otroligt nyfiken på att höra vad ni vet/tycker om att ha ett sugar förhållande? dvs vara sugar daddy/sugar babe. Jag själv är en sugar babe och har hört såå mycket fördomar kring detta. Delvis förstår jag fördomarna eftersom att jag själv hade en del innan jag förstod vad det går ut på. Men jag tycker det är viktigt att inte bara slänga sig ur saker när man själv inte har erfarenheter kring detta. Vill dock gärna höra vad ni tycker om det:)

Har ingen erfarenhet utav Sugar själv, inga försommar om det själv tror jag iaf. Min filosofi när det gäller relationer är att så länge båda vet vad som gäller är det OK. Så kort o gott, vill din Sugar daddy ge dig en gigantisk peng o du är nöjd med vad han vill ha. Gör de
  • elliebee

Jag har mina fördomar men jag är jättenyfiken på hur det funkar att ha en sugar daddy!

Hur fick ni kontakt?

Vem är han för dig? (Tex är ni exklusivt tillsammans eller träffar ni bägge två andra människor? Har ni sex eller är det bara ett förhållande byggt på vänskap och gemensam?)

Vad får du?

Är det några villkor osv.

Hur funkar det i all allmänhet bara? :)

• Givdul
    elliebee skrev 2016-01-14 23:38:52 följande:

Jag har mina fördomar men jag är jättenyfiken på hur det funkar att ha en sugar daddy!

Hur fick ni kontakt?

Vem är han för dig? (Tex är ni exklusivt tillsammans eller träffar ni bägge två andra människor? Har ni sex eller är det bara ett förhållande byggt på vänskap och gemensam?)

Vad får du?

Intressanta frågor. Nu spekulerar jag bara men om båda pratat genom villkoren så borde det vara OK. Problemet som kan uppkomma är att känslorna förändras. Då ändras också villkoren
  • Anonym (kasni)
    Anonym (Samma här) skrev 2016-01-14 23:22:36 följande:

Hur började du med detta?

Jag ha kontakt med någon, vi ha inte träffats än men vi prata rätt ofta i tel och sms.

Vi ha pratat om att han vill ge mig bröst förstoring men jag känner mig inte bekväm med att ta emot det. Fråga du din sugardaddy om pengar?

Jag hade varit otroligt nyfiken rätt länge, så bestämde mig för att bli medlem på en sida. Så allt började på nätet.

Om du inte känner dig bekväm med att ta emot det så gör absolut inte det! Och jag skulle rekommendera dig att träffa personen i verkligheten först innan han ger dig gåvor osv..

Nej jag har aldrig frågat om att få pengar. Vi kom överens över från dag 1 hur upplägget skulle se ut så har aldrig behövt fråga om pengar. Men alla sugar förhållanden ser ju annorlunda ut.

• Anonym (kasni)
    elliebee skrev 2016-01-14 23:38:52 följande:

Hur fick ni kontakt?

Vad får du?

Vi fick kontakt genom en datingsida. :)

Vi båda träffar andra människor (ifall vi vill). Skulle nog säga att vi njuter av varandras sällskap, och vi båda är singlar för tillfället som behöver ha närhet och någon att prata med ibland. Jag själv är inte ute efter ett seriöst förhållande just nu och inte han heller. Vi beter oss som ett par men vi är inte bundna till varandra därav finns inte dessa "måsten" som finns i seriösa förhållanden.

Vi kom överens över att jag skulle få 10k/20k i månaden av honom. Dessutom är han generös som ger presenter varje gång vi ses, men det är inget jag begär från honom.

Alla sugar förhållanden ser olika ut, så som alla "vanliga" förhållanden kan vara olika. Därav kan villkoren variera :) Men fördelen med ett sugar förhållande är att alla korten är på bordet från dag ett, och båda vet vad dom vill få ut av det.

• Anonym (jag)

Är sex ett vanligt krav de allra flesta har?
    Hur tycker du utbudet på sidan var, var det många seriösa?
    Om inte sex är det ett krav, vad brukar tjejen få ge för att pengar? 

• Anonym (kasni)
    Anonym (jag) skrev 2016-01-15 22:45:27 följande:

Är sex ett vanligt krav de allra flesta har?
    Hur tycker du utbudet på sidan var, var det många seriösa?
    Om inte sex är det ett krav, vad brukar tjejen få ge för att pengar? 

Det beror på. Finns sugar daddys som endast vill ha sällskap på middagar eller sportevent eller på promenader osv. Sen finns det sugar daddys som helst vill träffa någon under en lång period och bygga upp något. Och där kan man ju ställa sig själv frågan, vill man vara i ett långt förhållande med någon utan att ha vara intim? 

Sugar daddys är inte ute efter sex mer än någon vanlig kille som du kan hitta på krogen. Men dom som är det är ärliga med det. Sen har man själv ett ansvar om man vill svara på det. Måste ärligt säga att jag fått mer "creepy" meddelanden på facebook än jag fått på en sugar dating sida.

Tjejen eller killen sk sugar baby får endast betalt för sin tid, inget annat.

• Anonym (Salt)

Tycker? En part får betalt för att utföra vissa tjänster. Denna/-e säljer en tjänst. Ofta sexuella tjänster dvs en slags prostitution. Vilka fördomar syftar du på? Får man betalt i någon form är det knappast ett vanligt jämställt förhållande.

• Anonym (kasni)
    Anonym (Salt) skrev 2016-01-15 23:27:59 följande:

Tycker? En part får betalt för att utföra vissa tjänster. Denna/-e säljer en tjänst. Ofta sexuella tjänster dvs en slags prostitution. Vilka fördomar syftar du på? Får man betalt i någon form är det knappast ett vanligt jämställt förhållande.

Du behöver inte förklara vad det ordet betyder, finns redan en definition på det. Prostitution är när man utför sexuella handlingar åt en annan mot betalning. Använd inte det ordet i fel sammanhang igen tack :)

Vem har sagt att man måste ha ett jämställt förhållande? Vem har sagt att ett jämställt förhållande är det enda rätta?

Så om en tjej blir bjuden på en drink ute på krogen av en kille, och sedan samma natt hamnar i säng med honom. Är hon prostituerad då? 

Eller om en kvinna gifter sig och blir hemmafru, hon får pengar från sin man och han får sex. Är hon prostituerad då?

Ditt svar kommer säkerligen vara nej. Så varför skulle detta vara prostitution, när det inte alltid förekommer sex ?

Svar på tråden Sugar förhållande?