• Anonym (kasni)

Sugar förhållande?

Hej! 

Jag är otroligt nyfiken på att höra vad ni vet/tycker om att ha ett sugar förhållande? dvs vara sugar daddy/sugar babe. Jag själv är en sugar babe och har hört såå mycket fördomar kring detta. Delvis förstår jag fördomarna eftersom att jag själv hade en del innan jag förstod vad det går ut på. Men jag tycker det är viktigt att inte bara slänga sig ur saker när man själv inte har erfarenheter kring detta. Vill dock gärna höra vad ni tycker om det:)

• Svar på tråden Sugar förhållande?
  • lllllllllll

Du skriver hypotetiskt att "det inte alltid förekommer sex", men det gör det nog i en överväldigande del av dessa betal-förhållanden och du kan väl ärligt säga om det gör det i ditt?

Om du får 10-20 lakan för att "umgås" med en snubbe och där det i begreppet "umgås" ingår sex, ja då är du prostituerad. Men du kan ju alltid kalla det för "eskort" eller någon annan, finare, omskrivning om det får dig att må bättre.

• Anonym (kasni)
    lllllllllll skrev 2016-01-15 23:49:48 följande:

Du skriver hypotetiskt att "det inte alltid förekommer sex", men det gör det nog i en överväldigande del av dessa betal-förhållanden och du kan väl ärligt säga om det gör det i ditt?

Om du får 10-20 lakan för att "umgås" med en snubbe och där det i begreppet "umgås" ingår sex, ja då är du prostituerad. Men du kan ju alltid kalla det för "eskort" eller någon annan, finare, omskrivning om det får dig att må bättre.

Varför jag skriver att det inte alltid förekommer sex är för att alla vill inte ha någon som dom träffar under en längre tid. Jag kan gå på en date imorgon med någon och kolla på teater och ändå få betalt, varför? Jo för att det är min tid som han isåfall betalar för. Skillnaden med vanlig dejting är att dessa män eller kvinnor är oftast väldigt upptagna och har mycket pengar.

Sedan vet jag inte varför du slänger ur dig ord som prostituerad och eskort. Jag är en sugar baby, och en sugar baby är precis vad en sugar baby är och inget annat :)

• Anonym (Salt)

För mig är det obegripligt hur man överhuvudtaget kan sälja sig som en sugarbaby, oavsett om sex ingår eller inte. Du upprepar dessutom att "det inte alltid handlar om sex". När det ingår sex är det prostitution.

• Anonym (kasni)
    Anonym (Salt) skrev 2016-01-16 09:43:03 följande:

För mig är det obegripligt hur man överhuvudtaget kan sälja sig som en sugarbaby, oavsett om sex ingår eller inte. Du upprepar dessutom att "det inte alltid handlar om sex". När det ingår sex är det prostitution.

Det är inte lätt att förstå sig på saker när man inte är öppensinnad. I nästan alla "vanliga" relationer så ingår sex och pengar på något sätt. Det gör det inte till prostitution. 

Saying something doesn't make it true.

• Anonym (Salt)
    Anonym (kasni) skrev 2016-01-16 10:19:36 följande:

Det är inte lätt att förstå sig på saker när man inte är öppensinnad. I nästan alla "vanliga" relationer så ingår sex och pengar på något sätt. Det gör det inte till prostitution. 

Intala dig det du om du mår bättre av det. Bara det faktum att du startar en tråd där du efterfrågar åsikter om sugars tyder på att du själv inte tror på det du skriver. Nåväl, du har frågat efter åsikter i TS och detta är min åsikt. Klart slut.
  • Anonym (Komigen)

Sälja sig själv? komigen du verkar inte ha koll på vad en sugarbaby är överhuvudtaget! Du tror att du vet mer än vad du faktiskt gör.
     En Sugarbaby och en sugardaddy förhållande kan vara olika på beroende på vilka människor som är involverade i förhållandet. Det kan vara pengar innvolverade, ibland bara självklart att killen betalar för middagen när man är på dejten. Precis som vilket förhållande som helst så beror det på kemin om man har sex eller inte :) 

jag är student och medlem på sugardaters.se/ - jag har en sugardaddy som är jättemysig och det är som vilket förhållande som helst men han hjälper mig betala för min lägenhet så jag inte måste ta lika mycket studentlån - gillar man varandra så hjälper man varandra eller hur? :) 

• Anonym (kasni)
    Anonym (Salt) skrev 2016-01-16 13:18:02 följande:
    Intala dig det du om du mår bättre av det. Bara det faktum att du startar en tråd där du efterfrågar åsikter om sugars tyder på att du själv inte tror på det du skriver. Nåväl, du har frågat efter åsikter i TS och detta är min åsikt. Klart slut.

Jag mår sjukt bra av det! Det är nog ett av dom bästa besluten jag har tagit. Jag startade tråden för att jag ville höra andras åsikter om det, faktum är att jag är så säker i mig själv och i det jag gör så jag kan bolla tankar med andra människor som inte lever likadant som jag. Utan att döma. 

Men ja, istället för att ta in det jag har att säga så tror du att du har rätt. När du själv (antagligen) inte har några erfarenheter kring detta. 

Och att någon skulle vara prostituerad är ingen åsikt, det är ett faktum. Antingen så är man det eller inte, det är ingenting som din åsikt kan avgöra. Och det är jag absolut inte. Så om du inte har några vettiga frågor eller åsikter så kan du gärna lämna tråden tack :)

• Anonym (Komigen)

tycker ts att man är prostituerad när man är sugarbaby? det vet inte jag om jag tycker :)

• Peddan
    Anonym (kasni) skrev 2016-01-16 00:01:05 följande:

Varför jag skriver att det inte alltid förekommer sex är för att alla vill inte ha någon som dom träffar under en längre tid. Jag kan gå på en date imorgon med någon och kolla på teater och ändå få betalt, varför? Jo för att det är min tid som han isåfall betalar för. Skillnaden med vanlig dejting är att dessa män eller kvinnor är oftast väldigt upptagna och har mycket pengar.

Sedan vet jag inte varför du slänger ur dig ord som prostituerad och eskort. Jag är en sugar baby, och en sugar baby är precis vad en sugar baby är och inget annat :)

Anonym (kasni) skrev 2016-01-16 10:19:36 följande:

Per definition är det en slags prostitution. Sen om du vill kalla det för "sugar baby" som låter lite glammigare?
    Skillnaden på en som blir bjuden på drinkar för att sen ha sex ihop har inte pengar som anledning utan det är själva sexet eller umgänget som BÅDA är ute efter, samma är det med en parrelation.
    Jag menar ett kontrakt? Ett anställningsavtal skulle jag kalla det.
    Så ditt citat du plockat upp "Saying something dosent make it true" är något du borde begrunda.
  • Anonym (Komigen)

Varför skulle det vara prositution? Man har en relation där båda är med på att mannen betalar för dejter - gammaldags ja, prositution nej. Om du går på en dejt och den ena betalar så är det inte prositution? 
    Det är inget tvång att betala för något, det är inget tvång på sex och det finns inget anställningskontrakt eller något kontrakt överhuvudtaget. Man är bara ärlig om hur man vill ha ett förhållande redan från början, det är skillnaden!

Svar på tråden Sugar förhållande?