• Anonym (kasni)

Sugar förhållande?

Hej! 

Jag är otroligt nyfiken på att höra vad ni vet/tycker om att ha ett sugar förhållande? dvs vara sugar daddy/sugar babe. Jag själv är en sugar babe och har hört såå mycket fördomar kring detta. Delvis förstår jag fördomarna eftersom att jag själv hade en del innan jag förstod vad det går ut på. Men jag tycker det är viktigt att inte bara slänga sig ur saker när man själv inte har erfarenheter kring detta. Vill dock gärna höra vad ni tycker om det:)

• Svar på tråden Sugar förhållande?
  • Anonym (kasni)
    Peddan skrev 2016-01-16 14:10:25 följande:
    Anonym (kasni) skrev 2016-01-16 10:19:36 följande:

Det är inte lätt att förstå sig på saker när man inte är öppensinnad. I nästan alla "vanliga" relationer så ingår sex och pengar på något sätt. Det gör det inte till prostitution. 

Saying something doesn't make it true.

Per definition är det en slags prostitution. Sen om du vill kalla det för "sugar baby" som låter lite glammigare?
    Skillnaden på en som blir bjuden på drinkar för att sen ha sex ihop har inte pengar som anledning utan det är själva sexet eller umgänget som BÅDA är ute efter, samma är det med en parrelation.
    Jag menar ett kontrakt? Ett anställningsavtal skulle jag kalla det.
    Så ditt citat du plockat upp "Saying something dosent make it true" är något du borde begrunda.

Om du tycker det är glammigare så :) men det är vad jag är. Så du säger att alla sugar babys har pengar som anledning? haha! du är helt ute och cyklar!! Snälla uttala dig inte om du inte vet någonting om sugar förhållanden. Jag kan gå på en dejt med någon, han bjuder på middag och sedan hamnar vi i säng. Han har inte betalat mig för något men han kan fortfarande vara min sugar daddy. 

Man ligger, kysser, kramar och umgås med precis den man vill/är attraherad av, exakt som i vanliga Svensson livet :)

• Peddan
    Anonym (Komigen) skrev 2016-01-16 14:19:54 följande:

Varför skulle det vara prositution? Man har en relation där båda är med på att mannen betalar för dejter - gammaldags ja, prositution nej. Om du går på en dejt och den ena betalar så är det inte prositution? 
    Det är inget tvång att betala för något, det är inget tvång på sex och det finns inget anställningskontrakt eller något kontrakt överhuvudtaget. Man är bara ärlig om hur man vill ha ett förhållande redan från början, det är skillnaden!

Det kallas att man uppvaktar någon när man köper drinkar, bjuder.. inte hyr personen enligt muntlig överenskommelse och ska försörja en.
  • Anonym (kasni)
    Peddan skrev 2016-01-16 14:27:40 följande:
    Det kallas att man uppvaktar någon när man köper drinkar, bjuder.. inte hyr personen enligt muntlig överenskommelse och ska försörja en.

Att man hyr någon annan person är ju någonting som du själv hittat på och dessutom tror på. Sen finns det ingenting som säger att en sugar daddy "ska" försörja en. 

Ännu en person som tror sig veta allt, utan erfarenheter kring detta.. suck.

• Anonym (Salt)

Jag är road, ts efterfrågar åsikter och när hon inte gillar dem uppmanar hon den som skrivit att lämna tråden och/eller skäller för att man inte stryker medhårs .

• Anonym (kasni)
    Anonym (Salt) skrev 2016-01-16 15:52:58 följande:

Jag är road, ts efterfrågar åsikter och när hon inte gillar dem uppmanar hon den som skrivit att lämna tråden och/eller skäller för att man inte stryker medhårs .

Man kan ju faktiskt ge sina åsikter utan att döma någon annan. Om du ser i tråden så har en annan skrivit att hen har fördomar men är nyfiken på att veta hur det fungerar. Ett tips till dig är att sluta döma andra så kanske du lär dig något nytt i livet. Fördomar har man oftast i brist på kunskap. :) Jag förstår absolut folk som inte kanske förstår sig på detta eller själva inte vill leva så. Det är inte till för alla helt enkelt.

• Anonym (Salt)
    Anonym (kasni) skrev 2016-01-16 16:07:32 följande:

Man kan ju faktiskt ge sina åsikter utan att döma någon annan. Om du ser i tråden så har en annan skrivit att hen har fördomar men är nyfiken på att veta hur det fungerar. Ett tips till dig är att sluta döma andra så kanske du lär dig något nytt i livet. Fördomar har man oftast i brist på kunskap. :) Jag förstår absolut folk som inte kanske förstår sig på detta eller själva inte vill leva så. Det är inte till för alla helt enkelt.

Fråga inte om du inte är mogen att få svar du kanske inte gillar. Svårare är det inte.
  • Anonym (kasni)
    Anonym (Salt) skrev 2016-01-16 16:22:39 följande:
    Fråga inte om du inte är mogen att få svar du kanske inte gillar. Svårare är det inte.
    Vad är det du försöker komma fram till? Jag tycker faktiskt att du själv inte ska uttala dig saker som du inte har någon aning om. Fråga om du vill lära dig något nytt, svårare än så är det inte :) Dessutom verkar du inte ett dugg intresserad över att lära dig något så undrar vad du ens gör här i min tråd? Tror att jag bett dig lämna redan en gång, ifall du inte har några vettiga frågor såklart.
  • Anonym (Salt)
    Anonym (kasni) skrev 2016-01-16 16:30:59 följande:
    Vad är det du försöker komma fram till? Jag tycker faktiskt att du själv inte ska uttala dig saker som du inte har någon aning om. Fråga om du vill lära dig något nytt, svårare än så är det inte :) Dessutom verkar du inte ett dugg intresserad över att lära dig något så undrar vad du ens gör här i min tråd? Tror att jag bett dig lämna redan en gång, ifall du inte har några vettiga frågor såklart.
    Att man bör undvika att starta trådar där man efterfrågar åsikter, när man uppenbart inte klarar av åsikter som strider mot ens egna. Detta är ett svar på frågan du ställde i inlägget ovan. Övriga tokigheter i inlägget lämnar jag därhän. Jag önskar dig en god kväll, nu ska jag ut med en het man. Utan att ta betalt .
  • Anonym (kasni)
    Anonym (Salt) skrev 2016-01-16 16:44:24 följande:
    Att man bör undvika att starta trådar där man efterfrågar åsikter, när man uppenbart inte klarar av åsikter som strider mot ens egna. Detta är ett svar på frågan du ställde i inlägget ovan. Övriga tokigheter i inlägget lämnar jag därhän. Jag önskar dig en god kväll, nu ska jag ut med en het man. Utan att ta betalt .
    Det gör jag absolut! Klarar dock inte av påhopp och dömande människor, dom håller jag mig helst borta ifrån ;) Va härligt, ha så kul Flört
  • Anonym (Komigen)

go TS go! :D berätta mer om din upplevelse tycker jag så kan de obildade få veta mer :D vart hittar du dina SD? hur många har du? :D

Svar på tråden Sugar förhållande?